Satu Vuorela
Etäopetus
Bhattacherjee, A. 2012. Social Science Research: Principles, Methods, and Practices. Florida: Scholar Commons. http://scholarcommons.usf.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1002&context=oa_textbooks (Links to an external site.) Cardenas, Julian 2019. Quantitative Analysis: the guide for beginners. https://www.researchgate.net/publication/337826695_Quantitative_Analysis_the_guide_for_beginners/citation/download (Links to an external site.) Accessed 15th September 2021. Elo, S. & Kyngäs, H. 2007. The qualitative content analysis process. Journal of Advanced Nursing, 62(1), 107-115. Tutkimusmenetelmien verkkokäsikirja: https://www.fsd.tuni.fi/fi/palvelut/menetelmaopetus/ Aaltola, J., Laajalahti, A. & Valli, R. 2018. Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2: näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin. (E-kirja Laurean Finnassa) Heikkilä, T. 2014. Tilastollinen tutkimus. (E-kirja Laurean Finnassa) Juuti, P. & Puusa, A. 2020. Laadullisen tutkimuksen näkökulmat ja menetelmät. (E-kirja Laurean Finnassa) Tuomi, J. 2018. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. (E-kirja Laurean Finnassa)
Opintojakso sisältää neljä Zoomissa toteutettavaa lähiopetuspäivää.
01.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 05.08.2022
30 - 50
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Satu Vuorela
Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Laurea Verkkokampus
5 op
5 op
H-5
Mikäli opiskelijalla on aikaisempaa osaamista, hänellä on oikeus hakea osaamisen tunnustamista opintojakson opettajilta.
Opiskelijat voivat hyödyntää opintojaksolla työelämälähtöisiä kehittämistehtäviään.
Tutkintosäännön mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi.
Opintojakson laajuus on 5 opintopistettä.
Opintojakso sisältää teoriaa sekä harjoituksia laadullisista ja määrällisistä tutkimuksellisen kehittämisen analyysimenetelmistä. Opintojakson aikana opiskelija laatii aineiston analyysisuunnitelman valitsemastaan aiheesta, esim. opinnäytetyöstään, joka on suositeltavaa tehdä parityönä.
Ennen jokaista lähipäivää opiskelija palauttaa ennakkotehtävän. Lisäksi lähipäivät sisältävät ryhmätyöskentelyä.
23.09.2022 09.00 - 12.00 Zoom
30.09.2022 09.00 - 12.00 Zoom
21.10.2022 09.00 - 12.00 Zoom
25.11.2022 09.00 - 12.00 Zoom
Tietoperusta: Hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. Kehittäminen: Tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Tietoperusta: Hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.
Tietoperusta: Luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. Kehittäminen: Osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisö