Siirry suoraan sisältöön

Monimuotoinen perhe (5 op)

Toteutuksen tunnus: B0287-TOS1811

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

11.06.2018 - 19.08.2018

Ajoitus

22.10.2018 - 21.11.2018

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea Tikkurila, sote

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

Opettaja

  • Liisa Lassila
  • Anne Pirinen

Vastuuopettaja

Liisa Lassila

Ryhmät

  • TOS218SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Terveys- ja hyvinvointialat

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- jäsentää perheen hyvinvointiin liittyviä haasteita tämän päivän yhteiskunnassa
- jäsentää perheen monimuotoisuutta ja sisäisiä suhteita
- havaita lapsen ja perheen tuen tarpeita varhaisessa vaiheessa
- käyttää verkostomaisia ja voimavarakeskeisiä työmenetelmiä perheen tukemisessa

Toteutustapa

Optimatoteutus

Aika ja paikka

Päiväaikaan arkisin, Tikkurilan kampuksella

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Lastensuojelun keskusliitto
Erilaiset perhetyön järjestöt

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson aloitus ma 22.10.2018 klo 8.30
Opintojakson lopetus ke 21.11.2018

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Seminaari 1 op
Kontaktiopetus 1 op
Refelktiotehtävä 1 op
Ryhmätehtävä 2 op

Lisätietoja opiskelijoille

Kontaktikertoja on yhteensä 6. Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään neljään kontaktikertaan osallistumista (riippumatta siitä, onko kontaktikerta 4-8 tunnin mittainen) sekä tehtävien tekemistä hyväksytysti. Korvaavuustehtäviä ei oteta vastaan. Aloituskerralla on läsnäolovelvollisuus.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosanan kriteerit:
5 kiitettävä
Opiskelija on erittäin hyvin perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään tieto- ja teoriaperustaan sekä siihen liittyvään ajankohtaiseen keskusteluun. Opiskelija osaa reflektoida omia arvojaan monipuolisesti eri näkökulmista ja suhteuttaa niitä sosiaali- ja terveysalan työtä ohjaaviin arvoihin. Opiskelija osaa tunnistaa ja käsitellä perheisiin liittyviä eettisiä periaatteita, kysymyksiä, haasteita/mahdollisuuksia.
3-4 hyvä
Opiskelija on hyvin perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään teoriaperustaan ja aiheesta käytävään keskusteluun. Opiskelija tunnistaa omia arvojaan ja pohtii sosiaali- ja terveysalan eettisiä ohjeita. Opiskelija tiedostaa perheisiin liittyviä eettisiä kysymyksiä.
1-2 tyydyttävä
Opiskelija on perehtynyt monimuotoisiin perheisiin liittyvään teoriaperustaan. Opiskelija kuvaa omia arvojaan ja pyrkii tiedostamaan niitä suhteessa sosiaali- ja terveysalan työtä ohjaaviin arvoihin. Opiskelija osaa kuvata perheisiin liittyviä eettisiä kysymyksiä.