Satu Vuorela
Etäopetus
Larjovuori, R.-L., Kinnari, I., Nieminen, H. & Heikkilä-Tammi, K. 2021. Työhyvinvointi itseohjautuvassa organisaatiossa. Avaimia kehittämiseen. Tampereen yliopisto. Työsuojelurahasto. https://research.tuni.fi/uploads/2021/08/aa05a276-tuni_itseohjautuva_opas290621.pdf Kostamo, T., Vuori, J., Launonen, R., Marttinen, K., Mäkkeli, J. & Ruotsalainen, M. 2017. Ihan intona!: Miten innostusta johdetaan. Helsinki: Haaga-Helia ammattikorkeakoulu. https://www.e-julkaisu.fi/haaga-helia/ihan_intona/pdf/HH-Leading-passion.pdf Laloux, F., Laloux, F. & Appert, E. 2016. Reinventing organizations: An illustrated invitation to join the conversation on next-stage organizations. Brussels, Belgium: Nelson Parker. Suomenkielinen, lyhennetty versio: Laloux, F., Appert, E., Markula, J., Rautanen, A. & Waegelein, R. 2021. Reinventing organizations: Kohti tulevaisuuden työyhteisöjä : kuvitettu kutsu liittyä keskusteluun seuraavan vaiheen organisaatioista. Helsinki: Teal Suomi Osuuskunta. Martela, F., & Jarenko, K. 2014. Sisäinen motivaatio. Tulevaisuuden työssä tuottavuus ja innostus kohtaavat. Eduskunnan tulevaisuusvaliokunnan julkaisuja, 3. https://filosofianakatemia.fi/tiedostot/sisainen-motivaatio.pdf Martela, F. and Jarenko, K., 2017. Itseohjautuvuus–Miten organisoitua tulevaisuudessa. Alma Talent. Helsinki. https://verkkokirjahylly.almatalent.fi/teos/BAEBBXXTBBAED#kohta:ITSEOHJAUTUVUUS((20)
Opintojakso muodostuu tehtävistä ja verkossa toteutettavasta opetuksesta. Ensimmäinen tehtävä pitää palauttaa ennen ensimmäistä opetuspäivää. Toinen tehtävä pitää taas olla palautettuna ennen toista opetuspäivää. Opintojakso päättyy toiseen opetuspäivään. Tavoitteena on että jokaisella opiskelijalla on sama tietoperusta tullessaan opetuspäiviin ja näin hänellä on tietoa opintojakson aihepiiristä. Sisältö opetuspäivillä rakentuu tämän olettamuksen varaan. Opetuspäivien anti on näin ollen laadukkampaa koska voidaan siirtyä osaamisessa seuraavalle tasolle.
HUOM! Osallistuminen opetuspäiviin on välttämätöntä.
Hyväksyttyjä suorituksia ei voi uusia/korottaa. Opintojakso päättyy opetuspäivien jälkeen eikä niiden jälkeen tule opiskelijalle lisäsuorituksia.
Tehtävä 1 Hyväksytty/Hylätty 1 opintopiste
Tehtävä 2 H-5 3 opintopistettä
Tehtävä 3 H-5 1 opintopiste
01.01.2022 - 31.07.2022
29.11.2021 - 05.12.2021
61 - 100
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Satu Vuorela, Jatta Jännäri, Kristiina Helminen
Laurea täydentävä osaaminen, yamk-tutkinto (TYJ), Yhteiset opinnot
Laurea Verkkokampus
5 op
5 op
H-5
ke 16.2.2022 Ensimmäisen tehtävän palautus
to 17.2.2022 Ensimmäinen opetuspäivä (Zoomissa)
to 17.3.2022 Toisen tehtävän palautus
pe 18.3.2022 Toinen opetuspäivä ja opintojakson päätös (Zoomissa)
Tehtävä 1 Organisaatioiden uusi tuleminen 1 op, palautus ennen ensimmäistä opetuspäivää (1. opetuspäivä 17.2.2022)
Tehtävä 2 Innostuksen johtaminen 3 op, palautus viimeistään ennen toista opetuspäivää (2. opetuspäivä 18.3.2022)
Tehtävä 3 Tulevaisuuden johtamisen työkalupakki (opetuspäivät) 1 op
Läsnäolovelvoitteiset opetuspäivät Zoom-verkkototeutuksina:
to 17.2.2022 klo 9-16 https://laurea.zoom.us/j/68049088284 ja
pe 18.3.2022 klo 9-16 https://laurea.zoom.us/j/69728352068
Tietoperusta: Hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. Kehittäminen: Tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.
Tietoperusta: Hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti.
Tietoperusta: Luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. Kehittäminen: Osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisö