•   Palveluyrityksen liiketoiminta ja markkinointi A9128-3012 01.08.2022-31.12.2022  10 op  (MLA222SAM) +-
    Opintojakson osaamistavoitteet
    Opiskelija osaa
    - eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
    - esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
    - segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
    - soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

    Vastuuopettaja

    Petri Miinalainen

    Toteutusmuoto

    Lähiopetus

    Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

    Bergström, S. & Leppänen, A. 2016 tai uudempi.. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita. ** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus

    Toteutustapa

    Luennot ja ohjaukset verkossa.

    Opintojakson kampuspäivät:
    Kickoff pe 19.8. 10.15-11.45 Leppävaaran kampus
    Workshop pe 14.10. 9.00-11.30 Leppävaaran kampus
    Loppuesitykset ke 30.11. 8.30-12.00 Leppävaaran kampus
    Verkkoluennot ja -ohjaukset pääasiassa maanantaisin 15.00-17.00.
    Toteutus erillisen aikataulun mukaan.

    Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

    Välitehtävät (hyväksytty/hylätty)
    Yksilötehtävät (Painoarvo 50%)
    Ryhmätehtävä (Painoarvo 50%)

    Opetuskieli/-kielet
    • suomi
    Ajoitus

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Ilmoittautumisaika

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Ryhmä(t)
    • MLA222SAM
    Paikkoja

    20 - 40

    Yksikkö

    Laurea Leppävaara, palvelu

    Opettaja(t)

    Petri Miinalainen, Sini Temisevä

    Lisätietoja opiskelijoille

    Ensimmäinen tapaaminen on pakollinen. Jos et pääse osallistumaan, ilmoita etukäteen opettajalle sähköpostitse, muuten ilmoittautuminen hylätään.

    Alustavat ohjausajat (nämä saattavat vielä muuttua):
    BMC-liiketoimintamalli 1-4 osa ryhmäohjaus 3.10 kello 14-15 ja 17-19
    BMC-liiketoimintamalli 5-9 osa ryhmäohjaus 10.10 kello 14-15 ja 16.30-18

    Koulutus

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara

    Toimipiste

    Laurea Leppävaara

    Arviointiasteikko

    H-5

    Sisältö ja sen jaksotus

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
    - esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
    - segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
    - soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa

    Arviointikriteerit
    Tyydyttävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä

    Hyvä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti

    Kiitettävä

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden