•   Monitoring the Operational Environment V1455-3003 01.01.2021-31.07.2021  5 credits  (HYV221KJ) +-
    Learning outcomes of the course
    Opiskelija osaa
    - tukea organisaatiota toimintaympäristön monitoroinnissa
    - tulkita ja kommunikoida monitorointitietoa
    - kytkeä monitoroinnin osaksi organisaation oppimista
    - hyödyntää monitoroinnin tukena tulevaisuuden ennakoinnin työkaluja
    - hakea ja omaksua kotimaista ja kansainvälistä tutkimus- ja tulevaisuustietoa ja soveltaa sitä tulevaisuustiedon tunnistamisen tukena

    Teacher in charge

    Susanna Kivelä

    Mode of delivery

    60% Face-to-face, 40% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Canvas-oppimisympäristössä ja lähipäivien aikana esitetty kirjallisuus (not translated)

    Teaching methods

    Luennot, workshoptyöskentely, toimintaympäristön monitorointi ja kirjallinen raportti (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Lähipetuspäiviin ja workshoptyöskentelyyn osallistuminen, toimintaympäristön monitorointi 1 - 2 lähipäivän välissä, trendikorttien tuottaminen 2 - 3 lähipäivän välissä, trendikorttiesitykset sekä kirjallinen tehtävänannonmukainen raportti (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.01.2021 - 31.07.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • HYV221KJ
    Unit

    Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko

    Teacher(s)

    Susanna Kivelä, Pasi Hario

    Programme(s)

    Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    5 credits

    Virtual portion

    2 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Co-operation with working life and/or RDI

    Motion -hanke (not translated)

    Important dates

    Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 15.1; 11.2; 12.3.2021 klo 9.00 - 16.30 (not translated)

    Content and scheduling

    Opintojakso rakentuu kolmesta lähipäivästä sekä kehittämistehtävästä.

    1. Lähipäivä: Toimintaympäristön monitorointi ja delfoi menetelmä
    -Delfoi mentelmä
    -Toimintaympäristön monitorointi

    2. Lähipäivä: Monitorointidatan analysointi
    -Monitorointiaineiston analysointi ja tulkinta

    3. Lähipäivä: Monitorointitiedon yhteys ennakointiin ja organisaation oppimiseen
    -Trendikorttiesitykset
    -Nousevat teema ja organisaation oppiminen
    -Jaksotehtävän sparraus (not translated)

    Location and time

    Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 15.1; 11.2; 12.3.2021 klo 9.00 - 16.30 (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)

    Good

    Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)

    Excellent

    Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle. (not translated)