Susanna Kivelä
60% Face-to-face, 40% Distance learning
Canvas-oppimisympäristössä ja lähipäivien aikana esitetty kirjallisuus (not translated)
Luennot, workshoptyöskentely, toimintaympäristön monitorointi ja kirjallinen raportti (not translated)
Lähipetuspäiviin ja workshoptyöskentelyyn osallistuminen, toimintaympäristön monitorointi 1 - 2 lähipäivän välissä, trendikorttien tuottaminen 2 - 3 lähipäivän välissä, trendikorttiesitykset sekä kirjallinen tehtävänannonmukainen raportti (not translated)
01.01.2021 - 31.07.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila, liko
Susanna Kivelä, Pasi Hario
Degree Programme in Futures Studies and Customer-Oriented Services (HYV2), Laurea Tikkurila (Finnish)
Laurea Tikkurila
5 credits
2 credits
H-5
Motion -hanke (not translated)
Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 15.1; 11.2; 12.3.2021 klo 9.00 - 16.30 (not translated)
Opintojakso rakentuu kolmesta lähipäivästä sekä kehittämistehtävästä.
1. Lähipäivä: Toimintaympäristön monitorointi ja delfoi menetelmä
-Delfoi mentelmä
-Toimintaympäristön monitorointi
2. Lähipäivä: Monitorointidatan analysointi
-Monitorointiaineiston analysointi ja tulkinta
3. Lähipäivä: Monitorointitiedon yhteys ennakointiin ja organisaation oppimiseen
-Trendikorttiesitykset
-Nousevat teema ja organisaation oppiminen
-Jaksotehtävän sparraus (not translated)
Lähipäivät Tikkurilan Laureassa / Online 15.1; 11.2; 12.3.2021 klo 9.00 - 16.30 (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle. (not translated)