•   Managing and Developing Security in Correctional Services TO00BR52-3001 01.08.2021-29.11.2021  10 credits  (TOS221SY) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - identify safety and security risks and assess their impact from the perspective of the operating environment
    - develop risk management methods and use them to develop the target of study
    - understand the significance of human factors in the realisation and management of risks
    - draw up a safety and security plan for the organisation and develop safety and security culture in line with the relevant strategy

    Teacher in charge

    Antti Hamari

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    3/2021 Selvitys Rikosseuraamuslaitoksen kyvystä vastata järjestäytyneen rikollisuuden aiheuttamiin haasteisiin 2/2021 Rikosseuraamuslaitoksen turvallisuuden ja valvontatyön ulkoinen arviointi Kerko, P. 2001. Turvallisuusjohtaminen. Jyväskylä: PS-kustannus. Paasonen, J. (toim.), Huumonen, T. & Paasonen, L. 2012. Oppilaitoksen turvallisuusjohtaminen. Helsinki: Tietosanoma. Mäkinen, K. 2007. Organisaation strateginen kokonaisturvallisuus. Helsinki: Edita Niemelä, P., Lahikainen, A. R. (toim.) 2000. Inhimillinen turvallisuus. Tallinna: Vastapaino Reiman, T. & Oedewald, P. 2008. Turvallisuuskriittiset organisaatiot. Helsinki: Edita Publishing Miettinen, J. E. 2002. Yritysturvallisuuden käsikirja. Helsinki: Talentum Media. Virtanen, T. 2002. Four views on security. Väitöskirja. Espoo : Helsinki University of Technology Immonen, Kallio, Koskinen, Rajamäki: Johda riskejä. Käytännön opas yrityksen riskienhallintaan. FINVA 2016 (tai vanhempi 2010) Flink, A-L., Reiman, T. & Hiltunen, M. Heikoin lenkki – Riskienhallinnan inhimilliset tekijät. Helsinki: Edita Prima Simola, A. 2005. Turvallisuuden johtaminen esimiestyönä. Väitöskirjatutkimus. Oulu: Oulun Yliopisto. Katakri II. 2011. Kansallinen turvallisuusauditointikriteeristö. Helsinki: Puolustusministeriö. Matikainen, K. 2007. KÄYTTÄYTYMINEN UHKATILANTEESSA – Poistumisreitin valintaan vaikuttavat sosiaalipsykologiset tekijät tulipalossa. Pro gradu - tutkielma. Helsinki: Helsingin yliopisto. Luostarinen, J. 2018. Valmiussuunnittelu vankiloissa – valmiussuunnitelmarungon ja -oppaan luominen vankiloille. Opinnäytetyö. Tikkurila: Laurea-ammattikorkeakoulu. Peltoniemi, K. & Virtanen, K. 2018. Työväkivaltatilanteet sekä niiden raportointi Turun vankilassa. Opinnäytetyö. Tikkurila: Laurea-ammattikorkeakoulu. (not translated)

    Teaching methods

    Monimuotototeutus. Työelämäprojektit+luennot (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2021 - 29.11.2021

    Enrollment period

    24.05.2021 - 30.05.2021

    Group(s)
    • TOS221SY
    Seats

    20 - 60

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Antti Hamari

    Further information for students

    Yhteystiedot lisäkysymyksissä:

    Antti Hamari
    Yliopettaja / Principal Lecturer
    Rikosseuraamusalan koulutuskeskus / Training Institute for Prison and Probation Services
    Vernissakatu 2 A
    PL 41, 01301 Vantaa
    antti.hamari@om.fi
    +358 50 4422 207 (not translated)

    Programme(s)

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    5 credits

    Virtual portion

    10 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Co-operation with working life and/or RDI

    Opintojakso sisältää pienryhmissä toteutettavat kaksi työelämäprojektia, jotka sisältävät turvallisuustyötä riskiehallintaprosessin mukaisesti. Loppuraportit esitetään asiakkaalle/johdolle seminaarissa. Toinen projekti toteutetaan Unescon maailmanperintökohteessa eli Suomenlinnassa (Suomenlinnan hoitokunta=saari ja sen valtion omistamat kohteet). Toinen kohde on tyypillisesti ollut suljettu vankila (vahvistusta odotetaan). Toteutuksessa on koronaepidemiasta johtuen ensi syksyllä joustoa, joten halutessaan opiskelijalla on mahdollisuus tehdä vastaavat projektit esim. omalle työpaikalle tms., Näistä on sovittava opettajan kanssa erikseen. Läsnäoloa silti suositellaan. Luennoille voi osallistua tarvittaessa zoomin/skypen kautta. (not translated)

    Students workload

    Normaalioloissa:
    10 op = 270 opiskelijan työtuntia
    Luennot ja luentotehtävät (1 op), HYV–HYL, läsnäolo 80 %, poissaolo korvattava
    Työelämäprojekti 1 (Suomenlinnan hoitokunta) (4,5 op), T1 – K5, läsnäolo 100 %
    Työelämäprojekti 2 (vankila) (4,5 op) T1 – K5, läsnäolo 100 %
    Keskustele omista korvaavista projekteista opettajan kanssa (not translated)

    Content and scheduling

    Ilmoitetaan myöhemmin osallistujille. Syksy 2021

    Ajoitus löytyy lukkarikoneesta: https://lukkarit.laurea.fi/

    Lukkarikoneessa näkyvät tunnit sisältävät kontaktiopetusta sekä itsenäistä työskentelyä.

    Lopullinen ajoitus jaetaan pakollisessa aloituksessa, johon tutkintosäännön mukaan tulee osallistua ja lunastaa paikkansa. Aloituksessa käydään opintojakson sisällöt, ajoitus ja osasuoritukset sekä opiskelijan velvoitteet läpi. (not translated)

    Evaluation criteria
    Approved / Failed

    Osaamisen arviointkriteereinä käytetään Laurea määrittelemiä I ja II vaatimustason osaamiskriteereitä. Turvallisuuden hallinnan ja kehittämisen opintojaksolla käytetään vaatimustasoa II. AMK-TUTKINTO-OPISKELIJAN OSAAMISEN ARVIOINTIKEHIKKO Arviointikehikossa on kaksi vaativuustasoa, vaativuustaso I ja vaativuustaso II. Moduulille/opintojaksolle/projektille määritellään vaativuustaso ennen toteutuksen aloittamista. Arviointikehikon vaativuustasoilla osaaminen on kuvattu tasoille H/1, 3 ja 5. Syntyvää osaamista arvioidaan kokonaisvaltaisesti. Hyvä osaaminen (3) edellyttää myös tyydyttävän osaamisen saavuttamista ja vastaavasti kiitettävä osaaminen (5) myös tyydyttävän ja hyvän osaamisen arviointikriteereiden täyttymistä. Mikäli osaaminen ei täysin saavuta hyvää tasoa, mutta täyttää tyydyttävän tason kriteerit, määrittyy arvosanaksi 2. Vastaavasti arvosanan 4 opiskelija saa, mikäli osaaminen on hyvällä tasolla, mutta ei vielä kaikilta osin kiitettävää. kts. lisää: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Arviointikriteerit%20amk%20s2018-.pdf#search=arviointikriteerit (not translated)