•   Practical Training 1. Prenatal Public Health Nursing and Public Health Nursing During Infancy and Childhood ST00BT18-3001 01.01.2022-31.07.2022  10 credits  (STG221SA2) +-
    Learning outcomes of the course
    Practice in Public Health Nursing 1. during Pregnancy, Infancy and Under School Age
    The student is able to
    - describe the purposes, objectives and contents of maternity and child health clinic inspections
    - apply the health examination programme in practice
    - carry out screening studies
    - use a reflective work approach during the appointment work and utilise the necessary evidence-based methods to assess the health of the expectant mother and children and to record data appropriately
    - support interaction between the child and the parent
    - recognise, guide and support families individually in self-care, health-promoting choices and health maintenance
    - assess maternal and fetal health and recognise health problems and risk factors related to pregnancy and childbirth and guide the patient to treatment in a timely manner
    - support parenthood and recognise parents' resources
    - recognise the need for support for children and families and, if necessary, refer them to the appropriate help in a timely manner
    - actively participate in other forms of child health clinic work, such as home visits and online and group guidance, in addition to the standard appointment work
    - guide families in social security matters and describe issues related to confirming the paternity of a father
    - take into account the possibilities, societal importance and multicultural perspectives of child health clinic activities
    - describe the situations when social work support is needed for the family or the need for child welfare notification is assessed
    - guide families in Swedish, English or assisted by an interpreter
    - interact with clients in a respectful and ethical manner
    - act as a member of the work community
    - implement the vaccination programme of the child health clinic according to the family's individual needs
    - assess their own competence and develop their own activities as a supporter of families
    Course contents
    Teema: Vanhemmuuteen kasvun, perheen ja parisuhteen näyttöön perustuva, asiakaslähtöinen tuki ja ohjaus.

    Harjoittelun LbD-tehtävät:
    1. Varhaisen vuorovaikutuksen soveltava tehtävä ja/tai
    2. Perheen voimavaralähtöinen tukeminen ja ohjaus tehtävä (not translated)

    Teacher in charge

    Anna-Kaisa Hankaniemi

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Teaching methods

    The implementation plan is available in Finnish.

    Evaluation methods and criteria

    ”Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella” (Laurean tutkintosääntö).

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti

    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Opiskelijan, joka ei ole osoittanut osaamistaan arviointikriteeristön edellyttämällä hyväksytyllä tasolla, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn suorituksen voi uusia kaksi kertaa. (Laurean tutkintosääntö.)

    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Enrollment period

    02.12.2021 - 31.12.2021

    Group(s)
    • STG221SA2
    Unit

    Laurea Otaniemi, sote

    Teacher(s)

    Anna-Kaisa Hankaniemi, Tiina Putkuri

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)

    Campus

    Laurea Otaniemi

    RDI portion

    10 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Alternative completion methods

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Harjoittelun tehtävä on esitelty Canvas-työtilassa. (not translated)

    Internationality

    Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. Keskustele tästä erikseen tutoropettajan kanssa. (not translated)

    Students workload

    Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

    Harjoittelutunnit löytyvät Canvas-työtilasta. (not translated)

    Evaluation criteria
    Approved / Failed

    Katso hyväksytyn harjoittelun kriteerit Canvasista sekä hylkäämisen perusteet. (not translated)