•   Public Health Nursing at School and in Study Environments ST00BT15-3002 01.01.2022-31.07.2022  5 credits  (STV222KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - plan, implement and evaluate resource-based guidance and online guidance for school-age children and their families, varying pedagogical methods and justifying them ethically
    - analyse and develop evidence-based working methods based on school and student health care
    - assess and support the comprehensive development of school-age children and students as well as a safe growth environment
    - strengthen the mental health of school-age children and students
    - use expertise in health promotion in multiprofessional cooperation at the individual, group and community level
    - assess and act as a health promoter for the school and study community as well as the school environment

    Teacher in charge

    Anne Suvitie

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Opettajan osoittama materiaali Canvas-työtilassa. (not translated)

    Teaching methods

    Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina

    Osa.1. Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto 3 op:
    Työskentely verkkoympäristössä (Zoom ja Canvas) sekä itsenäisesti että ryhmässä. Vastuuopettaja Anne Suvitie (Anne.Suvitie@laurea.fi)

    19.1.2022 Orientaatiotunti klo 8.30-11.45 Zoom (Anne ja Heidi )

    26.1.2022 8.30-11.45 Terveystarkastukset koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa Zoom (Anne)

    1.2.2021 08.00 - 11.45 Mielenterveys kouluterveydenhoitajan osaamisena. Zoom (Anne)

    16.2.2021 12.30 - 15.45 Terveystarkastukset koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa Zoom (Anne)

    23.2.2021 08.30 - 11.45 Ryhdintarkastus, Zoom (Anne)

    2.3.2021 12.30-15.45 Itsenäistä työskentelyä, vapaehtoista ohjausta tarjolla.

    16.3.2021 11.30 - 16.00 Seminaari (blogien esittäminen) (Anne)


    Osa.2. Seksuaaliterveyden edistäminen 2 op. (Heidi)


    -tehtävät joita tehdään itsenäisesti verkossa (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö)

    Osa 1. KTH verkkokurssi 3 op : Verkkototeutus: Verkkokeskustelu, blogikirjoitus sekä sen esittäminen, kirjalliset tehtävät. T1--K5. Kouluterveydenhuollon verkko-opintoihin on omat arviointikriteerit, jotka ovat nähtävillä KTH verkko-työtilassa.
    Osa 2. Hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksyttyjä verkkotehtäviä.

    Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.01.2022 - 31.07.2022

    Enrollment period

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Group(s)
    • STV222KA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Heidi Jokinen, Anne Suvitie

    Further information for students

    Luennoille osallistumista suositellaan vahvasti.

    Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Laurean tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”

    Orientaatiossa läsnäolovelvollisuus. (not translated)

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Virtual portion

    5 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Co-operation with working life and/or RDI

    Vierailevat luennoitsijat (not translated)

    Important dates

    kts toteutustapa (not translated)

    Students workload

    Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto:
    3op = 3 x 27h = 81h josta verkkoluentoja 6h ja itsenäistä työskentelyä 75h

    Seksuaaliterveys:
    2op = 2 x 27h = 54h opiskelijan työtä, josta lähiopetusta/verkkoluentoja 8 h
    • Verkkoluento/luentomateriaalin katsominen 4x2h
    • Materiaaliin perehtyminen
    • Yksilötehtävien palautus (not translated)

    Content and scheduling

    Osa 1 Koulu-ja opiskeluterveydenhuolto:

    • Koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työ ja terveystarkastukset
    • Koululaisen ja nuoren sekä perheensä terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
    • Koululaisen, nuoren ja hänen perheensä huolien varhainen tunnistaminen ja niihin puuttuminen
    • Opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
    • Kouluterveydenhoitaja kouluyhteisön ja -ympäristön terveyden ja turvallisuuden edistäjänä

    Osa 2 Seksuaaliterveys:

    • Seksuaaliterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollossa
    • Aikuisväestön seksuaaliterveyden edistäminen ja erityisryhmien huomioiminen
    • Seksuaaliterveyden edistäminen neuvola- ja perhetyössä
    • Seksuaaliterveyden edistäminen koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa sekä nuorten kanssa tehtävässä työssä (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    TIETOPERUSTA; -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida TOIMINTA JA TKI; - toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa - ottaa vastaan ohjausta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS;-toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti -noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)

    Good

    TIETOPERUSTA; - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla TOIMINTA ja TKI; - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS;- toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS; (not translated)

    Excellent

    TIETOPERUSTA; - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti TOIMINTA ja TKI : - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - ennakoida ohjaustarpeitaan RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS; - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)

    Approved / Failed

    Hyväksytty suoritus edellyttää vähintään tyydyttävällä tasolla hyväksyttyjä verkkotehtäviä. (not translated)