•   Public Health Nursing at School and in Study Environments ST00BT15-3001 01.08.2021-31.12.2021  5 credits  (STG221SA2) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - plan, implement and evaluate resource-based guidance and online guidance for school-age children and their families, varying pedagogical methods and justifying them ethically
    - analyse and develop evidence-based working methods based on school and student health care
    - assess and support the comprehensive development of school-age children and students as well as a safe growth environment
    - strengthen the mental health of school-age children and students
    - use expertise in health promotion in multiprofessional cooperation at the individual, group and community level
    - assess and act as a health promoter for the school and study community as well as the school environment

    Teacher in charge

    Heidi Jokinen

    Mode of delivery

    Distance learning

    Teaching methods

    Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina (ryhdintarkastus läsnäoloa)

    Osa.1. Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto 3 op:
    Työskentely verkkoympäristössä (Zoom ja Canvas) sekä itsenäisesti että ryhmässä. Vastuuopettaja Heidi Jokinen (heidi.jokinen@laurea.fi)

    26.10.2021 Orientaatiotunti klo 12.30-15.45 Zoom (Heidi ja Petra)

    02.11.2021 12.30-15.45 Terveystarkastukset koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa Zoom (Petra)

    09.11.2021 08.30 - 11.45 Terveystarkastukset koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa Zoom (Petra)

    16.11.2021 08.30 - 11.45 Mielenterveys kouluterveydenhoitajan osaamisena Zoom (Petra ja Heidi)

    22.11.2021 08.30 - 11.45 Ryhdintarkastus, Zoom (Irma Karhu)

    29.11.2021 12.30-15.45 Kouluyhteisön ja ympäristön terveys ja turvallisuus (Petra ja Heidi)

    02.12.2021 10.15 - 15.45 Seminaari (blogien esittäminen) (Heidi ja Petra)



    Osa.2. Seksuaaliterveyden edistäminen 2 op.


    -tehtävät joita tehdään itsenäisesti verkossa (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Osa 1. KTH verkkokurssi 3 op : Verkkototeutus: Verkkokeskustelu, blogikirjoitus sekä sen esittäminen, kirjalliset tehtävät. T1--K5. Kouluterveydenhuollon verkko-opintoihin on omat arviointikriteerit, jotka ovat nähtävillä KTH verkko-työtilassa.
    Osa 2. Hyväksytty/hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää hyväksyttyjä verkkotehtäviä. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Enrollment period

    24.05.2021 - 30.05.2021

    Group(s)
    • STG221SA2
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Otaniemi, sote

    Teacher(s)

    Heidi Jokinen, Irma Karhu, Petra Virkki

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Virtual portion

    5 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Important dates

    kts toteutustapa (not translated)

    Students workload

    Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto:
    3op = 3 x 27h = 81h josta verkkoluentoja 6h ja itsenäistä työskentelyä 75h

    Seksuaaliterveys:
    2op = 2 x 27h = 54h opiskelijan työtä, josta lähiopetusta/verkkoluentoja 8 h
    • Verkkoluento/luentomateriaalin katsominen 4x2h
    • Materiaaliin perehtyminen
    • Yksilötehtävien palautus (not translated)

    Content and scheduling

    Osa 1 Koulu-ja opiskeluterveydenhuolto:

    • Koulu- ja opiskeluterveydenhoitajan työ ja terveystarkastukset
    • Koululaisen ja nuoren sekä perheensä terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
    • Koululaisen, nuoren ja hänen perheensä huolien varhainen tunnistaminen ja niihin puuttuminen
    • Opiskelijan terveyden ja hyvinvoinnin vahvistaminen
    • Kouluterveydenhoitaja kouluyhteisön ja -ympäristön terveyden ja turvallisuuden edistäjänä

    Osa 2 Seksuaaliterveys:

    • Seksuaaliterveyden edistäminen sosiaali- ja terveydenhuollossa
    • Aikuisväestön seksuaaliterveyden edistäminen ja erityisryhmien huomioiminen
    • Seksuaaliterveyden edistäminen neuvola- ja perhetyössä
    • Seksuaaliterveyden edistäminen koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa sekä nuorten kanssa tehtävässä työssä (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    TIETOPERUSTA; -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida TOIMINTA JA TKI; - toimia ohjattuna opiskeltavia taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa - ottaa vastaan ohjausta RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS;-toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti -noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)

    Good

    TIETOPERUSTA; - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla TOIMINTA ja TKI; - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa - osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS;- toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS; (not translated)

    Excellent

    TIETOPERUSTA; - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti TOIMINTA ja TKI : - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - ennakoida ohjaustarpeitaan RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS; - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)