•   Nursing of Patients in Emergency Care and the Care Environment R0402-3008 01.03.2022-22.04.2022  5 credits  (TOS221SY) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - make a preliminary assessment on patients in emergency care
    - plan and suggest methods for the examination, observation and maintenance of the vital functions of patients in emergency care in a patient-centred nursing and taking into account the needs of special groups (the elderly, internal medicine patients, neurological patients, surgical patients, child patients and psychiatric patients)
    - assess and anticipate the vital functions and possible changes to the vital functions of patients in emergency care
    - document and report on the status and care of a patient in emergency care
    - plan and apply methods for the guidance and psychological support of patients in emergency care and their family
    - apply the key principles of telephone guidance in emergency care
    - apply the key methods of interaction and consultation in the emergency care environment
    - describe and plan multidisciplinary network cooperation in the emergency care environment
    - describe the development needs for the care and service paths of patients in emergency care and plan evidence-based nursing procedures to improve the quality, safety and cost-effectiveness of emergency patient care
    - critically analyse and develop one's own competence and ability to act as a nurse in the emergency care
    - describe ethical problems and act according to ethical principles in the emergency care environment

    Teacher in charge

    Tanja Hakkarainen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Learning materials and recommended literature

    Opiskelu- ja tenttimateriaali annetaan työpajojen ja luentojen yhteydessä. Opiskelja velvoitetaan olemaan oma-aloitteinen tiedon hakija. •Oppimispäiväkirjaa kirjoitetaan oman oppimisen tueksi luentojen /opetuksen yhteydessä ja oppimispäiväkirjasta voi tarkentaa myös tenttiä varten ydinasioita, joita on käsitelty opintojakson aikana. •Kaikki opetusmateriaali ei tule sellaisenaan Canvas-työtilaan, koska opetus tapahtuu pääasiassa työpajoissa. Canvas-työtilaan lisätään opintojakson aikana aiheeseen liittyviä artikkeleita, joita opinnoissa hyödynnetään. (not translated)

    Teaching methods

    Opintojakso sisältää;
    - Asiantuntijaluennot
    - Learning-Cafe
    - Työpajat
    - Simulaatiot
    - Oppimispäiväkirja
    - Ryhmä-/yksilötentti

    Opintojakson lehtorit Tanja Hakkarainen ja Anne Makkonen (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    •Opintojaksolla hyödynnetään jatkuvan arvioinnin menetelmää, jossa aktiivinen osallistuminen työpajoissa ja luennoilla, sekä oppimispäiväkirjan tuottaminen reflektiivisesti. Ammatillinen vuorovaikutus voi osaltaan korottaa arvosanaa
    •Opintojakso arvioidaan EQF-6 tason mukaisesti (Laurean arviointikriteerit)
    Opintojakson Laurean mukainen arviointitaso on II (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.03.2022 - 22.04.2022

    Enrollment period

    07.02.2022 - 13.02.2022

    Group(s)
    • TOS221SY
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Anne Makkonen, Tanja Hakkarainen

    Further information for students

    Opintojaksolle osallistumisen edellytyksenä on aikaisemmin suoritettu R0403 akuuttihoitotyön erityispiirteet 5op opintojakso.
    Ennen opintojakson alkua kertaa Akuuttihoitotyön erityispiirteet opintojakson R 0403 sisältö sekä anatomian ja fysiologian perusteet.
    Moduulien I-III opinnot tulee olla suoritettuna sekä opiskelijan on hallittava Akuuttihoitotyön erityispiirteet opintojakson sisältö. (not translated)

    Programme(s)

    Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOS2), Terveys- ja hyvinvointialat

    Campus

    Laurea Tikkurila

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Suoritustapa on ryhmätentti tai yksilötentti.
    Ryhmätenttiin osallistuminen edellyttää kaikkiin lähiopetuksiin ja työpajoihin/simulaatioihin osallistumista.
    Mikäli opiskelija ei ole osallistunut kaikkiin lähiopetuksiin ja työpajoihin/ simulaatioihin, tentti suoritetaan yksilötenttinä.
    Korvaavia tehtäviä poissaoloista ei oteta vastaan.
    Simulaatiopäivä on läsnäolovelvoitteinen. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Asiantuntijaluennoitsijat ja Laurean alumnit työelämästä.
    Learning cafe -menetelmä päivystyshoitotyön toimintaympäristön kehittämisen näkökulmasta.
    LbD ja simulaatiointegraatio. (not translated)

    Important dates

    Aikataulu on esitetty Pakissa. Aikataulua ja opintojakson sisältöä tarkennetaan opintojakson infossa.

    Opintojakson ensimmäinen tentti suoritetaan Tikkurilan kampuksella ja kaksi opintojaksoon kuuluvaa uusintatenttiä (yksilötentti) voi tehdä kaikilla Laurean kampuksilla. Uusintatenttien kaksi ajankohtaa ovat tentin jälkeiset kaksi seuraavaa uusintatenttitpäivää. (not translated)

    Students workload

    Opintojakson kuormitus (5op = 135h) esitetään opintojakson alkaessa. (not translated)

    Content and scheduling

    -Turvallinen hoitoympäristö päivystysolosuhteissa
    Luento tai työpaja, osassa ulkopuoliset luennoitsijat:
    -Lapset päivystyspoliklinikalla: Lasten hoidon tarpeen arviointi
    -Hoidon tarve kohtaiset aihealueet & potilaan tutkiminen
    -Lääkehoito päivystyspoliklinikalla
    -Kirjaaminen päivystyspoliklinikalla
    -Akuutissa kriisissä olevan potilaan/omaisen kohtaaminen
    -Hoidon tarpeen arviointi puhelimitse
    -Ensihoidon toiminta päivystyspotilaan hoidossa ennen poliklinikalle saapumista. Saumaton hoitopolku
    Learning cafe/ käsiteltävät aiheet:
    Turvapaikanhakijat ja pakolaiset, lainsäädäntö, päivystyspotilaan hoitopolun haasteet, päivystyspotilaan hoidon laadun kehittäminen, sairaala -triage, turvallisuuden kehittäminen (potilas) & turvallisuuden kehittäminen (henkilökunta)
    Simulaatiosairaala:
    Jokainen osallistuu vain yhteen päivään. Päivät varataan myöhemmin lähetettävän Doodlen linkin kautta. (not translated)

    Location and time

    Opintojakson luennot, simulaatiot sekä tentti toteutetaanTikkurilan kampuksella (Ratatie 22,01300 Vantaa). Tarkemmat ajankohdat näkyvät Pakissa. Opintojakso ajoittuu välille 23.3-27.4. 2022. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    •Käyttää systemaattisesti ammattikäsitteitä. •Noudattaa työturvallisuusohjeita vastuullisesti ja itsenäisesti. •Perustella ja analysoida toimintaansa yleisillä ohjeilla sekä tutkitun tiedon avulla. •Toimia ammatillisesti ja vastuullisesti ennakoimattomissa asiakas- ja ongelmatilanteissa. •Toimia itsenäisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin toimintaympäristössä. •Soveltaa monipuolisesti opittuja tekniikoita ja malleja. •Toimia asiakaslähtöisesti ja tilanteenmukaisesti sekä ymmärtää asiakastarpeita. •Toimia ryhmässä tavoitesuhteisesti. •Toimia ja perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)

    Good

    •Käyttää asiantuntevasti ammattikäsitteitä. •Huolehtia omasta ja työyhteisönsä työturvallisuudesta sekä havait- see kehittämiskohteita. •Valita toimintatapoja tutkitun tiedon ja ohjeistuksen perusteella. •Toimia systemaattisesti ja kriittisesti tavoitteiden suunnassa mo- nimutkaisissa tilanteissa. Toiminta usein joustavaa, järjestelmäl- listä, luovaa ja aktiivista. •Valita toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja ja perustella valintansa. •Priorisoida ja ylläpitää asiakkuuksia/asiakassuhteita. •Edistää ryhmän toimintaa. •Soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan. (not translated)

    Excellent

    Käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä sekä hallitsee kokonaisuuksia. •Kehittää toimintaympäristönsä työturvallisuutta. •Kehittää toimintatapoja vertailemalla, yhdistelemällä ja valitse- malla tutkittua tietoa. •Toimia aloitteellisesti ja innovatiivisesti tavoitteiden mukaan. Toiminta pääsääntöisesti uutta luovaa, työelämää kehittävää ja selkeän ammatillista. •Valita, yhdistellä ja kehittää toimintaan soveltuvia tekniikoita ja malleja. •Toimia aloitteellisesti ja vastuullisesti asiakassuhteissa sekä ym- märtää asiakkuuden merkityksen kokonaisuuden kannalta. •Kehittää ja uudistaa monialaisen/-ammatillisen ryhmän toimintaa. •Soveltaa kriittisesti ammattieettisiä periaatteita monimutkaisissa ja ennakoimattomissa tilanteissa. (not translated)