Kaarina Murtola
Distance learning
Aula, P. & Heinonen, J. 2015. The Reputable Firm: How Digitalization of Communication Is Revolutionizing Reputation Management. Sveitsi: Springer. Juholin, E. 2017. Communicare! Viestinnän tekijän käsikirja. 7. uudistettu painos. Helsinki: MIF. Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, K. 2015. Areena. Yritysviestinnän käsikirja. Luku 2. Helsinki: Edita Publishing. Koipijärvi, T. & Kuvaja, S. 2017. Yritysvastuu. Johtamisen uusi normaali. Helsinki: Helsingin seudun kauppakamari. Korpiola, L. 2011. Kriisiviestintä digitaalisessa julkisuudessa. Helsinki: Infor. Kurittu, K. 2018. Yritysvastuuraportointi. Kiinnostavan viestinnän käsikirja. Helsinki: Alma Talent. Sorainen, A. 2018. Sori. Johtaja ja julkisuus kriisissä. Helsinki: Alma Talent. Tuominen, P. 2013. Virtuaalimaine. Helsinki: Talentum. (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
Asteikolla 0 - K5.
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. (not translated)
01.09.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 02.08.2020
20 - 50
Korkeakouluyksikkö C (not translated)
Kaarina Murtola, Ulla Kaukola
Tällä opintojaksolla perehdytään johtamisviestinnän perusteisiin ja maineen johtamiseen viestinnän keinoin. Tule mukaan opintojaksolle, jos olet kiinnostunut yritysviestinnästä ja maineen johtamisesta. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta, mutta aihepiirin sisältöjen ymmärtämistä edesauttaa, jos sinulla on oman koulutusalan perusopinnot suoritettu.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
Opintojakson paikoista 20 on varattu Campusonlinen opiskelijoille ja 5 paikkaa Avoimen AMK:n opiskelijoille. (not translated)
Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Muita vaihtoehtoisia suoritustapoja ei ole. (not translated)
Opiskelija valitsee tarkasteltavakseen todellisen mainecasen, mutta suoritus ei vaadi virallista toimeksiantoa yritykseltä, vaan tarkastelu tapahtuu teoriatiedon ja esimerkiksi julkisten tekstien kautta. (not translated)
15.09.2020 Ennakkotehtävän deadline palautus Optimaan, (edellytys opintojaksolle osallistumiselle). Optima aukeaa 1.9.
15.09. 2020 klo 14.00 - 16.00 Aloituswebinaari (läsnäolovelvoitteinen)
01.12.2020 klo 14.00 - 18.00 Loppuseminaari (läsnäolovelvoitteinen, osaamisen jakaminen) (not translated)
5 opintopistettä vastaa 135 tuntia opiskelijan työtä, joka muodostuu webinaareista työjärjestyksen mukaan, itsenäisestä työskentelystä ja ryhmätyöskentelystä. (not translated)
Virtuaalitoteutus syyslukukausi 2020 Optima-oppimisympäristössä.
Aikataulu:
15.09.2020 Ennakkotehtävän deadline (edellytys opintojaksolle osallistumiselle)
15.09.2020 klo 14.00 - 16.00 Aloituswebinaari (läsnäolovelvoitteinen)
15.10.2020 klo 15.00 - 16.45 Ohjauswebinaari
09.11.2020 klo 15.00 - 17.00 Ohjauswebinaari
01.12.2020 klo 14.00 - 18.00 Loppuseminaari (läsnäolovelvoitteinen, osaamisen jakaminen) (not translated)