•   VI Professional Development in Public Health Nursing Practice II R0227-3004 01.01.2022-31.12.2022  15 credits  (STG219SN) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - analyse patient care, the service given and working practices in the work community interms of effectiveness of care, safety, operative quality and cost effectiveness
    - constantly develop his/her expertise and competence and actively make these available to the work community
    - manage his/her own activities and make proposals for improving the functioning of the team
    - promote goal-oriented work, the well-being of the community and the community spirit in the team in his/her own communication
    - act professionally and work productively in the work community and innovation projects

    Teacher in charge

    Heidi Jokinen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Learning materials and recommended literature

    Harjoitteluympäristöön liittyvä teoriaopetuksessa osoitettu kirjallisuus sekä ajankohtaiset tutkimukset ja artikkelit. Harjoittelupaikan suosittama kirjallisuus. (not translated)

    Teaching methods

    The implementation plan is available in Finnish.

    Evaluation methods and criteria

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti
    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.01.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    29.11.2021 - 05.12.2021

    Group(s)
    • STG219SN
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Otaniemi, sote

    Teacher(s)

    Eija Okker-Tikkunen, Heidi Jokinen, Sari Haapa

    Further information for students

    Opintojaksoa edeltävät opinnot:
    Moduulien I-IV opinnot pääosin suoritettu
    Rokotusosaamisen perusteet 2op suoritettu
    Terveydenhoitajamoduulin teoriaopinnot pääosin suoritettu
    Harjoitteluympäristön vaatimusten mukaiset opinnot suoritettu
    .
    Harjoitteluun liittyvä ohjeistus löytyy Canvasista R0227-3004 VI Ammattitaitoa edistävä terveydenhoitotyön harjoittelu II. Ennen harjoittelua ja harjoittelun aikana ja ko. harjoittelun kohdalta.
    Huomioi mm. tartuntatautilain mukainen rokotussuoja ja rikostaustaote (voimassa 6kk). HUOM! Rikostaustaotteiden näyttöajat: pidä huolta, että olet näyttänyt rikostaustaotteen ennen harjoittelun alkua! (not translated)

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STG2), Laurea Otaniemi (Finnish)

    Campus

    Laurea Otaniemi

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Alternative completion methods

    PALKALLISEN TYÖN HYVÄKSI LUKU:
    Opiskelija on etukäteen yhteydessä opettajatuutoriinsa, jos hän haluaa hakea harjoittelun hyväksilukuna työsuhteessa, ks. LINK - OPINTOJEN KULKU - HOT dokumentti: Palkallisen työn hyväksilukeminen sosiaali- ja terveysalalla. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    OHJAUS: Lähialueen harjoittelupaikoissa yksi käynti sopimuksen mukaan (korona-aikana etätapaamiset Teamsinin/Zoomin/puhelimen kautta) ja kaukana olevissa harjoittelupaikoissa puhelin, Teams tai Zoom-ohjaus. Tarvittaessa sovitaan lisäkäyntejä, ongelmatilanteissa ota heti yhteyttä ohjaavaan opettajaan. (not translated)

    Important dates

    Jos hankit harjoittelupaikan Jobiilin ulkopuolelta, laita siitä sähköposti heidi.jokinen@laurea.fi. (not translated)

    Internationality

    Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa Linkistä ja ole yhteydessä opettajatuutoriisi. (not translated)

    Students workload

    Jakson laajuus on 15op, n.10 työviikkoa, 1op = n. 27t
    15op = 405t opiskelijan työtä.
    Kokonaistuntimäärästä vähennetään harjoittelun info ja jobiilihaku 2t ja arviointikeskusteluun valmistautuminen, itsearviointien kirjoittaminen 2t.
    Harjoittelu toteutuu opiskelijan oman aikataulun mukaan. Huomioi harjoittelujaksolle osuvat arkipyhät, niitä ei erikseen vähennetä tuntimäärästä. Opiskelija suunnittelee, miten hän saavuttaa riittävän tuntimäärän opintojaksolla.
    Vajaaksi jääviä tunteja (jos ohjaajalla lyhyempiä päiviä, ohjaaja koulutuksessa eikä korvaavaa ohjaajaa) voi esim. tehdä osallistumalla perhevalmennuksiin ja vanhempainiltoihin, osallistumalla kouluilla esim. terveystieto oppitunteihin, yhteisöllisiin tapahtumiin ja retkiin, monialaisilla tutustumistapaamisilla (kuraattori, sosiaalityöntekijät, psykologi, ravitsemusterapeutti, fysioterapeutti, toimintaterapeutti, ym. hyvinvointitoimijat). Myös harjoittelupaikan ulkopuoliset tahot mahdollisia esim. erilaiset järjestöt ja hankkeet. Varhaisen vuorovaikutuksen kirjallisilla tehtävillä voi myös korvata opettajan kanssa sovitun tuntimäärän, mikäli et ole tehtäviä tehnyt edellisessä harjoittelussa.
    Verkostoidu rohkeasti myös harjoittelupaikan esimiehen kanssa! (not translated)