•   V Professional Development in Public Health Nursing Practice I R0224-3016 01.08.2022-31.12.2022  10 credits  (STV220KN, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - evaluate and discuss choices related to professional ethics
    - plan, implement and evaluate public health nursing and nursing in different operating environments
    - apply methods of public health nursing that strengthen his or her own resources
    - guide clients to make choices that promote their health
    - make independent decisions and provide reasons for them
    - assess the health and safety of clients of different ages and their families
    - evaluate and develop documentation in public health nursing
    - critically assess his or her own professional development
    - function as a member of a multiprofessional team
    - act as an expert of public health nursing in development projects
    - apply technology in public health nursing

    Teacher in charge

    Irene Latva-Korpela

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Learning materials and recommended literature

    Harjoitteluympäristöön liittyvä teoriaopetuksessa osoitettu kirjallisuus sekä ajankohtaiset tutkimukset ja artikkelit. Terveysportti/Neuko-tietokanta. Harjoittelupaikan suosittama kirjallisuus. (not translated)

    Teaching methods

    The implementation plan is available in Finnish.

    Evaluation methods and criteria

    ”Osaamisen arviointi kohdistuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja osaamisen taso arvioidaan opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitetun arviointikriteeristön perusteella” (Laurean tutkintosääntö).

    Arviointi perustuu opiskelijan itsearviointiin, ohjaajien arviointiin sekä ohjaus- ja arviointikeskusteluihin.
    Harjoittelu arvioidaan hyväksytty/hylätty. Mikäli harjoittelu on keskeytetty tai hylätty, tehdään opiskelijan kanssa suunnitelma harjoittelun suorittamiseksi/täydentämiseksi.
    Mikäli harjoittelun tunnit jäävät vajaaksi, voidaan opiskelijalle kirjata Peppiin opintojakson laajutta pienempi opintopistemäärä ja opiskelija täydentää harjoittelun kokonaisuuden myöhemmin.

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti

    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN

    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta

    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä

    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin


    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • STV220KN
    • STV219KA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Irene Latva-Korpela, Anne Suvitie, Tiina Leino

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    10 credits

    Evaluation scale

    Approved/Failed

    Alternative completion methods

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

    PALKALLISEN TYÖN OPINNOLLISTAMINEN:
    Opiskelija on etukäteen yhteydessä harjoittelun koordinaattoriin Irene Latva-Korpelaan. Katso Intran ohje: Työn opinnollistaminen (TOPI) ammattitaitoa edistäväksi harjoitteluksi sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan amk-tutkinnoissa, https://laureauas.sharepoint.com/sites/studentFin_opintojensuunnittelu/SitePages/TOPI-sairaanhoitaja-ja-terveydenhoitaja-amk-koulutuksissa.aspx (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Valmistaudu harjoitteluun hyvissä ajoin perhetymällä harjoittelupaikan ja koulun ohjeistuksiin harjoitteluun liittyen.
    Ole yhteydessä harjoittelupaikkaan hyvissä ajoin ennen harjoittelun alkua ja ohjaavaan opettajaan viimeistään harjoittelun alettua. Ohjaustapaamiset pääosin etäyhteydessä (sähköposti, Canvas, puhelin, Teams, Zoom).
    Harjoittelun tavoitteet oppimissopimuslomakkeelle, kun paikka on vahvistettu ja viimeistään ensimmäisen harjoitteluviikon aikana.
    Harjoittelun tehtävä kytkeytyy työelämän kehittämiseen. (not translated)

    Important dates

    Jobiilihaku alkoi maaliskuussa ja jatkuu edelleen. Seuraa myös ilmoituksia vapautuneista paikoista Canvasissa. Päivitä Jobiilin CV ennen varausten ja harjoittelun alkua.
    Jos hankit harjoittelupaikan Jobiilin ulkopuolelta, laita siitä sähköposti Irene Latva-Korpelalle (irene.latva-korpela@laurea.fi) vahvistusta varten (ks. 10 askelta onnistuneeseen harjoitteluun).
    Harjoittelu on hosp-harjoittelu ja siinä sovelletaan harjoittelun kevään 2022 infon periaatteita, erillistä infoa ei pidetä. (not translated)

    Internationality

    Harjoittelu on mahdollista suorittaa myös ulkomailla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. (not translated)

    Students workload

    [Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Ammattitaitoa edistävän harjoittelun laajuus on 10op (267 h), 7vk :n harjoittelussa
    Työvuorotaulukon ohjeen mukaan kokonaistuntimäärästä 267 h /10 op vähennetään harjoittelun infoon perehtyminen 1t ja harjoittelun tehtävä 16h. Jäljelle jäävä tuntimäärä 250h käytetään kokonaisuudessaan harjoitteluympäristössä.
    • Huomioi harjoittelujaksolle osuvat arkipyhät, niitä ei erikseen vähennetä
    tuntimäärästä.
    Puuttumaan jääviä tunteja (jos ohjaajalla lyhyempiä päiviä, ohjaaja koulutuksessa eikä korvaavaa ohjaajaa) voi esim. tehdä osallistumalla perhevalmennuksiin ja vanhempainiltoihin, osallistumalla kouluilla esim. terveystieto oppitunteihin, yhteisöllisiin tapahtumiin ja retkiin, monialaisilla tutustumistapaamisilla (kuraattori, sosiaalityöntekijät, psykologi, ravitsemusterapeutti, fysioterapeutti, toimintaterapeutti, ym. hyvinvointitoimijat). Myös harjoittelupaikan ulkopuoliset tahot mahdollisia esim. erilaiset järjestöt ja hankkeet.
    Verkostoidu rohkeasti myös harjoittelupaikan esimiehen kanssa! (not translated)

    Content and scheduling

    Ennen harjoittelujaksoa vaadittavat opinnot:
    - Moduulien I-IV opinnot pääosin suoritettu
    - Rokotusosaamisen perusteet 2op suoritettu
    - Osallistuminen Terveydenhoitajamoduulin kevään 2022 teoriaopintoihin tai aiemmin suoritetut th-moduulin opinnot.
    - Harjoitteluympäristön vaatimusten mukaiset opinnot suoritettu
    - Harjoitteluun liittyvä tarkempi ohjeistus löytyy Canvasista. Huomioi mm. tarvittava rokotussuoja ja rikostaustaote.
    Opintojaksolla suoritettava harjoittelun tehtävä vastaa terveydenhoitamoduulin tavoitteeseen: Moduulin suoritettuaan opiskelija osaa soveltaa hoitotyön ja lähitieteiden tutkimusta terveydenhoitajatyössä ja sen kehittämisessä. Ja harjoittelun tavoitteeseen: opiskelija osaa toimia terveydenhoitotyön asiantuntijana kehittämisprojekteissa. Tehtävän kautta harjoittelu on T&K&I toimintaa. (not translated)

    Location and time

    [Kenttä ei ole Laureassa käytössä.] (not translated)