Skip to main content

Competence in Customer Relationships and Projects (10 cr)

Code: R0212-3001

General information


Enrollment

26.11.2018 - 02.12.2018

Timing

07.01.2019 - 14.06.2019

Number of ECTS credits allocated

10 op

Mode of delivery

Contact teaching

Campus

Laurea Leppävaara

Teaching languages

  • Finnish

Seats

20 - 50

Degree programmes

  • Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish)

Teachers

  • Lasse Kivinen
  • Juha Putkonen

Teacher in charge

Lasse Kivinen

Groups

  • HTA218SN

Learning outcomes

The student is able to
- evaluate prerequisites for customer-oriented operation, and different customer needs and solutions
- act in a customer-oriented manner in sales situations
- show initiative in projects and as a member of a project group in a responsible and goal-oriented way complying with information security regulations and taking advantage of the tools available
- communicate orally and in writing using field-specific concepts

Teaching methods

Opintojakso toteutetaan lähitapaamisilla, työpajoilla, tentillä sekä yksilö- ja ryhmätehtävillä.
Jaksolla toteutetaan tiimityönä yritykselle markkinointiin ja asiakkuuksiin liittyvä projekti, jossa analysoidaan yrityksen nykyistä markkinointia ja kehitetään jotakin sen osa-aluetta käyttäen kehitystyön menetelmiä.
Tiimityöllä ja projektin toteutuksella on opintojakson arvioinnissa suuri painoarvo.

Learning materials and recommended literature

Kettunen: Onnistu projektissa (lukupiiri)
Rubanovitsch - Aalto: Myy enemmän – myy paremmin (lukupiiri)

Keskeisiä kirjoja:
Bergström Seija, Leppänen Arja (2015). Yrityksen asiakasmarkkinointi. Edita. (myös vanhempi painos käy) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.85655
Ojasalo K., Moilanen, Ritalahti (2014). Kehittämistyön menetelmät: uudenlaista osaamista liiketoimintaan. SanomaPro. https://laurea.finna.fi/Record/laurus.84006
Englanniksi

Muu lähdeaineisto ja luennot

Co-operation with working life and/or RDI

Opiskelijatiimi hankkii opintojakson alussa itselleen yrityskumppanin, jolle markkinoinnin kilpailukeinoanalyysi ja kehitystyö tehdään.

Important dates

Tiimit muodostetaan ensimmäisellä kerralla, joten kaikkien läsnäolo silloin on välttämätöntä.

Further information for students

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö

Grading scale

H-5

Evaluation criteria, fail (0)

Study unit will be graded as failed if not all of the tasks are done, any of them is failed and if the criteria for grade 1 is not reached.

Evaluation criteria, satisfactory (1-2)

The student is able to
– use essential professional concepts when explaining various work practices and situations
– search for information in different sources
– report
– work under guidance using the skills and methods learned
– interact with customers and/or co-operation partners
– receive guidance
– work as a member of a team
– plan the progress of his/her work and use of time under guidance
– work safely and in accordance with the professional code of conduct
– follow the provided instructions and rules

Evaluation criteria, good (3-4)

The student is able to
– use professional concepts in a consistent manner when explaining various work practices and situations
– gather information and use his/her knowledge basis
–report in the agreed manner
– work using the skills and methods learned
– engage in professional interaction with customers and/or co-operation partners and identify their needs
– take part in guidance and utilise it
– engage in goal-oriented work in a team
– plan and manage the progress of his/her work and use of time
– detect safety-related risks
– justify this/her actions in accordance with the professional code of conduct

Evaluation criteria, excellent (5)

The student is able to
– use professional concepts extensively
– compare and choose relevant information
– report and communicate in a professional manner
– work independently, using the skills and methods learned
– take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
– anticipate his/her need for guidance
– promote the team’s work and team spirit
– manage his/her time appropriately, completing the agreed tasks at the required quality level
– work responsibly, applying the skills and methods learned
– plan and evaluate their work, taking safety and/or ethical aspects into consideration