•   Innovative Development of Well-being Services R0208-3029 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (SSV220SN) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - identify the trends and weak signals of innovations
    - create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
    - use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

    Teacher in charge

    Sanna Puhakka

    Mode of delivery

    40% Face-to-face, 60% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Canvas-tilasta löytyy materiaaleja liittyen jakson teemoihin. Opiskelijat etsivät myös itse materiaaleja liittyen innovatiiviseen työskentelyyn ja palvelumuotoiluun. (not translated)

    Teaching methods

    Tavoitteena on, että jakson jälkeen opiskelija osaa:
    • tunnistaa innovaatioiden trendit ja heikot signaalit
    • tuottaa kokeiluja, pilotteja ja prototyyppejä asiakasarvon kehittämisessä
    • käyttää luovan työskentelyn periaatteita palvelukehitysprosessissa ja asiakaslähtöisen toiminnan suunnittelussa

    Opintojakso toteutetaan työpajojen (5 kpl) pienryhmätehtävien ja verkkotehtävien kautta. Jakson aikana opiskelijat tutustuvat innovatiiviseen tapaan kehitellä uusia palveluja hyvinvointialalle: tässä hyödynnetään yhteistä työskentelyä työpajoissa, optiman verkkotehtäviä, vierailuja sekä ryhmässä tehtävää uuden palvelun ideointia/muotoilua. Jakson lopussa ryhmät esittelevät tuotetun uuden palvelukonseptin yhteisesti.
    Opintojaksojen suorittaminen edellyttää osallistumista työpajoihin, aktiivista osallistumista ryhmätyöskentelyyn sekä opintojaksoon sisältyvien verkkotehtävien suorittamista hyväksytysti. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Jakson arviointi: osatehtävät (2 kpl) toimeksiannon mukaisesti hyväksytty–periaatteella. Ryhmätehtävänä tehty palveluinnovaatio -tehtävä arvioidaan asteikolla 1-5, tästä tulee koko jakson arvosana. Arviointikriteerit tehtävän toimeksiannossa. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • SSV220SN
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Jussi Järvi, Sanna Puhakka

    Programme(s)

    Sosionomikoulutus (SSY2), Laurea yhteinen (Finnish)

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    2 credits

    Virtual portion

    3 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Osaamisen näyttö tai TOPI-menettely (ks. tarkemmat ohjeet intrasta Laurean ohjeistuksista).

    Jos sinulla on opintojakson tavoitteisiin liittyvää osaamista (osaamisen näyttö) tai mahdollisuus hankkia sitä työelämässä (TOPI), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan (Sanna Puhakka) ennen opintojakson alkamista. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Ryhmätehtävä keskittyy johonkin työelämän osoittaman palvelun kehittämiseen/ innovoimiseen. Tämä saattaa merkitä myös vierailuja työelämäkumppanin luona. (not translated)

    Important dates

    Välttämättömät kontaktit: 24.8., 31.8. , 14.9. , 28.9., 12.10. (not translated)

    Students workload

    1 opintopiste vastaa noin 27 h oppimistyötä eli kokonaisuudessaan jakso teettä opiskelijalle töitä noin 135 h verran. (not translated)

    Content and scheduling

    Toteutuksen sisältöinä ovat
    - tulevaisuusajattelu, megatrendit ja hiljaiset signaalit
    - innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
    - asiakaskeskeinen palvelumuotoilu
    - luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut
    - pilotointi palvelujen kehittämisprosessissa

    Toteutuksen välitehtävät tehdään kehittämisprosessin aikana, viimeisessä sessiossa annetaan toteutuksesta suullinen näyttö kehittämisosaamisesta eli esitellään suunniteltu palvelukonsepti (not translated)

    Location and time

    Aloitus 24.8. ap Tikkurilassa, loput työpajat 31.8. ap, 14.9. ap, 28.9. ap, ja 12.10. ap. Työpajoihin osallistuminen on välttämätöntä jakson suorittamiseksi. (not translated)