•   Innovative Development of Well-being Services R0208-3021 01.08.2021-31.12.2021  5 credits  (SSG219SN) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - identify the trends and weak signals of innovations
    - create experiments, pilots and prototypes to improve customer value
    - use principles of creative work in the service development process and planning of client-focused activities

    Teacher in charge

    Annika Kultavirta

    Mode of delivery

    80% Face-to-face, 20% Distance learning

    Teaching methods

    Jakson sisältöinä ovat:
    - luovuus, innovaatiot, innovaatioiden synnyttäminen
    - heikot signaalit, trendit, innovaatiokulttuurin luominen
    - asiakaslähtöisyys ja –keskeisyys palvelun kehittämisen punaisena lankana: miten se toteutuu?
    - palvelumuotoilu työotteena
    - luovan työskentelyn periaatteet & kokeilut, pilotit ja prototyypit palvelujen kehittämisprosessissa
    Opintojakso sisältää 6 työpajaa, joissa työstetään em. teemoja. Jaksolla hyödynnetään myös Optima-työtilaa. Jakso sisältää 2 pienryhmissä tehtävää verkkotehtävää sekä laajemman palvelukonseptin muotoilutehtävän, joka esitellään viimeisessä työpajassa. Kaikki työpajat kuuluvat suoritukseen ja ovat pakollisia.
    Tarkempi opintojakson toteutuskuvaus julkaistaan myöhemmin. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Jakson arviointi:
    - verkkotehtävät toimeksiannon mukaisesti hyväksytty–periaatteella
    - ryhmätehtävän palveluinnovaatio arvioidaan asteikolla 1-5. Arviointikriteerit tehtävän toimeksiannossa. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.08.2021 - 31.12.2021

    Enrollment period

    24.05.2021 - 30.05.2021

    Group(s)
    • SSG219SN
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Otaniemi, sote

    Teacher(s)

    Annika Kultavirta, Sanna Puhakka

    Programme(s)

    Sosionomikoulutus (SSG2), Laurea Otaniemi (Finnish)

    Campus

    Laurea Otaniemi

    RDI portion

    3 credits

    Virtual portion

    1 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Vain HOT-menettely. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Opiskelijat voivat tehdä jakson palvelukonseptitehtävän yhteistyössä työelämäkumppanin kanssa. Tehtävän tavoitteena on aidon uuden palvelukonseptin kehittäminen hyvinvointialalle. (not translated)

    Students workload

    Yksi opintopiste sisältää noin 27 h työtä eli jakso koostuu 135 opiskelijatyötunnista: työpajat, 2 kpl verkkotehtäviä ja 1 laajempi ryhmätehtävä. (not translated)

    Location and time

    Aikataulu löytyy myöhemmin Pepin kalenterista. Työpajat Otaniemessä. (not translated)