•   Innovative Multidisciplinary Promotion of Health and Well-being R0204-3009 01.08.2022-31.12.2022  10 credits  (STV220KN) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - base his/her actions on multidisciplinary community orientation
    - plan, act and implement public health nursing and promotion of well-being in multidisciplinary working groups
    - assess the effectiveness of services promoting health and well-being and the need for reform from the point of view of the individual and society
    - use applicable research, project and service design methods in challenging multidisciplinary situations with customers
    - evaluate the results, process and outcome of an innovation project in relation to the goals that were set
    - recognize the special features of entrepreneurship in social services and health care and its significance in the service system

    Teacher in charge

    Anne Suvitie

    Mode of delivery

    60% Face-to-face, 40% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Osa 1. THL: https://thl.fi/fi/web/hyvinvoinnin-ja-terveyden-edistamisen-johtaminen. STM: https://stm.fi/terveyden-edistaminen.Tunneilla ja Canvasissa osoitettu materiaali. Osa 2. Ojasalo, Katri ym. 2014. Kehittämistyön menetelmät : uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Tunneilla ja Canvasissa osoitettu materiaali. Osa 3 Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus ilmoitetaan opintojakson infossa. Osa 4. MAPA-kertaus (not translated)

    Teaching methods

    The implementation plan is available in Finnish.

    Evaluation methods and criteria

    Opintojakson arvioinnin kohteet:
    Verkkotehtävät HYV/HYL ja projekti/kehittämistehtävä T1-K5. Tarkemmat arviointikriteerit kuvattu Canvasissa.
    Kliinisen osaamisen vahvistaminen ja lääkelaskut HYV/HYL
    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä:
    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
    - raportoida ja viestiä ammattimaisesti
    AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuut-ta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
    - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
    - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
    - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
    RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
    Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
    - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä
    Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
    - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
    - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
    Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
    - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
    - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin

    Osa 3 Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op
    Opintojakso arvioidaan arviointiasteikolla hyväksytty/ hylätty. Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista kontaktiopetukseen ja simulaatiopäivään. Opintojaksoon sisältyvät vaativat lääkelaskut ja lääkelaskutentti, joka tulee suorittaa hyväksytysti (100% oikein). Arviointikriteerit käydään tarkemmin läpi jakson alussa. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 08.08.2022

    Group(s)
    • STV220KN
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Milla Ylitalo, Mia Poikolainen, Anne Suvitie, Sanna Kuivalainen, Johanna Saastamoinen, Annika Kallio

    Programme(s)

    Terveydenhoitajakoulutus (STV2), Laurea Tikkurila (Finnish)

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    10 credits

    Virtual portion

    4 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Osat 1 ja 2. Voit hakea osaamisen tunnistamista ja/tai hyväksilukua, mikäli sinulla on aikaisempia tai opintojen aikana suoritettuja vastaavia korkeakoulutasoisia opintoja ja suoritus vastaavasta terveyden edistämiseen liittyvästä kehittämisprojektista.
    Suoritus on terveydenhoitajakoulutuksen kehittämistehtävä ja aikaisempi osaaminen tulee osoittaa näytöllä esimerkiksi seminaari- tai näyttöpäivänä. Tarvittaessa suoritusta tulee täydentää terveydenhoitajatyön näkökulmalla.

    Hyväksiluku ja osaamisen tunnustaminen:
    Ohjausta hyväksilukuun saat opintojakson opettajilta ja tutkintovastaavalta (irene.latva-korpela@laurea.fi).
    Osa 3. Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op. Toteutuksella ei ole tällä hetkellä valinnaisia suoritustapoja.
    Osa 4. MAPA-kertaus.- ei valinnaista suoritustapaa. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    TKI -yhteys toteutuu yritysyhteistyössä ja Hankeyhteistyössä.
    Yritykset: Coutsi ja Hyvinpitely
    Hankkeet: "Eloisa" ja "Tukea yksinyrittäjille" (not translated)

    Important dates

    Osa 1: Terveyden edistämisen mallit, arviointi ja vaikuttavuus. Yrittäjyys, palvelumuotoilu terveydenhuollossa. Orientaatiossa, opetuksessa (HUOM! Zoom) ja ohjaustapaamisissa suositellaan läsnäoloa.
    Osa 2: Terveyden edistämisen projektityö / terveydenhoitajaopiskelijoilla kehittämistehtävä
    Osa 3: Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op
    Tärkemmat päivämäärät ovat nähtävissä Lukkarikoneessa. Läsnäoloa edellytetään lähiopetuspäivinä, työpajoissa ja simulaatioharjoituksissa.
    Osa 4: MAPA-kertaus kahdessa ryhmässä ryhmä A ja Ryhmä B.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- (not translated)

    Internationality

    Osat 1-2. Kansainvälisyys opinnoissa toteutuu kansainvälisenä materiaalina opintojaksolla esim.
    WHO: https://www.who.int/healthpromotion/en/
    WHO Europe: http://www.euro.who.int/en/home
    Kansainväliset tieteelliset artikkelit.
    Osa 3 Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op
    Tässä opintojakson osassa ei ole KV yhteyttä. (not translated)

    Students workload

    Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

    Osa 1. Terveyden edistäminen, uudistuva sosiaali- ja terveysala sekä yrittäjyys 3op
    Osa 2. Palvelujen kehittäminen; Terveyden edistämisen projekti/kehittämistehtävä 5op
    Osa 3 Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op
    Osa 4. Mapa-kertaus 16h (not translated)

    Content and scheduling

    Osa 3 Kliinisen osaamisen vahvistaminen 2 op (54h)
    Opiskelijan osaamiskuvaukset:
    -Suunnitella, toteuttaa ja arvioida vakavasti sairaan potilaan hoitotyötä integroiden laaja-alaisesti osaamistaan sairaanhoitajan kansalliset osaamisvaatimukset huomioiden
    - Analysoida ja jäsentää potilaan fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista tarpeista sekä ennakoimattomasta ja kompeksisesta työympäristöstä nousevia päätöksenteon haastaita
    -Analysoida, johtaa ja priorisoida omaa kliinistä hoitotyötään potilaan ja toimintaympäristön tarpeiden mukaisesti (not translated)

    Location and time

    Aikataulut ja tilat löydät lukujärjestyksestä. (not translated)