•   Research and Development Methods R0184-3118 01.01.2021-31.07.2021  5 credits  (SRV220KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - choose the proper methods for development project and give reasons for these choices
    - collect empirical data and analyse it
    - interpret empirical results and make conclusions based on empirical results
    - recognizes the ethical point of view of the research and development work
    - evaluate the reliability and validity of research
    - apply the principles of research communication orally and in writing
    - draw up and interpret research and development reports

    Teacher in charge

    Eeva Soikkeli

    Mode of delivery

    80% Face-to-face, 20% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Ensisijainen kirjallisuus Eskola, Jari ja Suoranta,Juha: Johdatus laadulliseen tutkimukseen, Vastapaino Tarja Heikkilä: Tilastollinen tutkimus, Edita. Oheislukemisto Alasuutari, P. 2001. Laadullinen tutkimus. Gummerus. Jyväskylä. Alkula, s., Pöntinen, P. & Ylöstalo, T. 1994. Sosiaalitutkimuksen kvantitatiiviset menetelmät. Porvoo: WSOY. Hirsjärvi, S. ja Hurme, H. 2008. Tutkimushaastattelu. Teemahaastattelun teoria ja käytäntö. Hirsjärvi, S. , Remes, P. & Sajavaara, P. 2005. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi Holopainen, M. & Pulkkinen. P. 2013. Tilastolliset menetelmät. Helsinki: Sanoma Pro Kananen, J. 2008. Kvantti. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylän ammattikor-keakoulun julkaisuja. Jyväskylä: Jyväskylän yliopistopaino. Karjalainen, L. 2010. Tilastotieteen perusteet. Pii-kirjat. Keuruu: Otavan Kirjapaino. Metsämuuronen, J. 2000. Tilastollisen kuvauksen perusteet. Methelp. Helsinki. Metsämuuronen, J. 2000. Tilastollisen päättelyn perusteet. Methelp. Helsinki. Metsämuuronen, J. 2005. Tutkimuksen tekemisen perusteet ihmistieteissä. International Methelp Ky. Gummerus. Jyväskylä. Robson, C. Käytännön arvioinnin perusteet. Tammi. Tampere. Seppänen-Järvelä, R. ja Karjalainen, V. (toim.) Kehittämistyön risteyksiä. Stakes. Gummerus. Jyväskylä. Tuomi, J. ja Sarajärvi, A. 2002. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa: määrällisen tutkimuksen perusteet. Tammi. Helsinki Internet Hyvä tieteellinen käytäntö ja sen loukkausten käsitteleminen. 2012. Tutkimuseettinen neuvottelukunta. http://pro.tsu.fi/tenk/JulkaisutjaOhjeet/htkfi.pdf KvaliMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja].http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/kvali/ KvantiMOTV - Menetelmäopetuksen tietovaranto [verkkojulkaisu]. Tampere: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto [ylläpitäjä ja tuottaja]. http://www.fsd.uta.fi/menetelmaopetus/intro.html Lähdesmäki, T., Hurme, P., Koskimaa, R., Mikkola, L., Himberg, T., Menetelmäpolkuja humanisteille. Jyväskylän yliopisto, humanistinen tiedekunta. . (Viitattu 3.4.2018) https://koppa.jyu.fi/avoimet/hum/menetelmapolkuja (not translated)

    Teaching methods

    Opintojaksolla on luentoja ja tehtäviä. Ohjaus luennoilla ja Canvas-työtilassa. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Jaksolla tehdään laadullisen tutkimuksen ja määrällisen tutkimuksen osiossa tehtäviä, jotka arvioidaan arvosanalla hylätty, T1 - K5. Myös työpajoissa tehdään analysointitehtäviä, joiden suorittaminen vaaditaan hyväksyttyyn arvosanaan. Arvioinnin suorittavat opintojakson opettajat.

    Kts. lisää: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linkfi/Dokumentit/Arviointikriteerit%20amk%20s2018-.pdf (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.01.2021 - 31.07.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • SRV220KA
    Seats

    20 - 60

    Unit

    Laurea Tikkurila, sote

    Teacher(s)

    Eeva Soikkeli, Jyrki Innanen

    Further information for students

    Laadullinen tutkimus
    • Laadullisen tutkimuksen peruskäsitteet,-menetelmät ja tutkimusprosessi
    • Sisällönanalyysi
    • Laadullisen tutkimuksen eettisyys ja luotettavuus
    Määrällinen tutkimus
    • Määrällisen tutkimuksen peruskäsitteet, kyselylomake, perusmenetelmät ja tutkimusprosessi
    • Määrällisen tutkimuksen luotettavuus
    • Excel-ohjelman käyttö tilastollisessa analyysissä ja muussa työelämälähtöisessä kehittämistyössä
    Tiedonhaku
    • Sähköiset julkaisut eri tietokannoissa (not translated)

    Programme(s)

    Sosionomikoulutus, rikosseuraamusala (SRV2), Laurea Tikkurila (Finnish)

    Campus

    Laurea Tikkurila

    RDI portion

    5 credits

    Virtual portion

    1 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Students workload

    Koko opintojakson resurssi opiskelijalle on 135 h (5 op = 5 op x 27 h/op = 135 h). Luentojen ja työpajojen osuus on 10 x 4 h = 40 h. Arvioitavan tehtävän tekeminen ja omatoiminen opiskelu 95 h. (not translated)

    Location and time

    Kevät 2021 Tikkurilan kampus (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    Opiskelija osaa • käyttää keskeisiä ja asianmukaisia määrällisen ja laadullisen tutkimuksen käsitteitä • noudattaa sääntöjä ja ohjeita sekä perustella tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tehtyjä ratkaisuja annetuilla ohjeilla • toimia tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)

    Good

    Opiskelija osaa • käyttää systemaattisesti määrällisen ja laadullisen tutkimuksen peruskäsitteitä • perustella, vertailla ja analysoida tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tehtyjä ratkaisuja yleisillä ohjeilla • perustella ratkaisuja tutkimuseettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)

    Excellent

    Opiskelija osaa • käyttää asiantuntevasti määrällisen ja laadullisen tutkimuksen peruskäsitteitä. • perustella tutkimus- ja kehittämistoiminnassa tehtäviä ratkaisuja tutkitun tiedon avulla. • kriittisesti soveltaa tutkimuseettisiä periaatteita. (not translated)