•   Thesis R0045-3147 18.01.2022-31.12.2022  15 credits  (HTA220SN, ...) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - present justified suggestions for development in relation to working life
    - conceptualize phenomena related to working life based on research results
    - use proper research and development methods in order to produce new knowledge
    - act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
    - evaluate his/her own activities and solutions critically
    - understand concepts in an extensive scale and present topics logically and based on arguments

    Teacher in charge

    Seija Tiainen

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Opinnäytetyöprosessin kuvaus ja ohjeet löytyvät Intrasta sekä Canvas työtilasta. Kirjallisuutta: Airaksinen, T. & Vilkka, H. 2004. Toiminnallinen opinnäytetyö. Helsinki: Tammi. Bazeley, P. 2013. Qualitative Data Analysis, Practical Strategies. SAGE. Heinonen J., Keinänen A. & Paasonen J. 2013. Turvallisuustutkimuksen tekeminen, Kuinka tuottaa luotettavaa tietoa turvallisuudesta. Tietosanoma. Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2008. Tutki ja kirjoita. Helsinki: Tammi. Kananen, J. 2008. KVALI. Kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Kananen, J. 2008. KVANTTI. Kvantitatiivinen tutkimus alusta loppuun. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä : kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännönopas. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Kananen, J. 2013. Case-tutkimus opinnäytetyönä. Jyväskylä: Jyväskylän ammattikorkeakoulu. Metsämuuronen, J. 2001. Laadullisen tutkimuksen perusteet. Helsinki: International Methelp. Ojasalo, K., Moilanen, T.& Ritalahti, J. 2014. Kehittämistyön menetelmiät. Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY. Silverman, D. 2013. Doing Qualitative Research. SAGE. (not translated)

    Teaching methods

    Huom. Toteutus on tarkoitettu Turvallisuuden ja riskienhallinnan opiskelijoille (ryhmät HTA ja HSA).

    Opinnäytetyö lähtee liikkeelle aiheen valinnasta ja aiheanalyysistä (turvalla Alustava suunnitelma). Tutustu prosessin etenemiseen
    Linkissä sivullla Opinnäytetyö. Opinnäytetyön laatimiseen kuuluu toisen opinnäytetyön opponointi, oman työn esittely, arviointikeskustelu ja kypsyysnäytteen tekeminen.

    Opinnäytetyö tehdään itsenäisesti tai parityönä opiskelijan oman aikataulun mukaan. Opiskelijalle nimetään työn ohjaaja, kun hän on palauttanut alustavan suunnitelman. Ohjausprosessi etenee opiskelijan ja ohjaajan keskenään sopimalla tavalla.
    Opinnäytetyönprosessi on kuvattu Intrassa ja ONT työtilassa Canvasissa ja siihen sisältyy mm.:
    • orientaatioseminaari ja menetelmiin perehtyminen
    • aktiivinen osallistuminen ONT-seminaareihin
    • muiden seminaariesitysten kommentointi
    • alustavan suunnitelman teko
    • sopimuksen tekeminen työn toimeksiantajan kanssa
    • työsuunnitelman teko ja esittäminen seminaarissa
    • opinnäytetyön tekeminen ja esittäminen seminaarissa
    • opponoijana toimiminen
    • palautteen hankkiminen työn toimeksiantajalta
    • kypsyysnäyte

    ”Opinnäytetyöhön kuuluvan kypsyysnäytteen kirjoitat suomen tai ruotsin kielellä ammattikorkeakouluasetuksen mukaisesti oman koulusivistyskielesi mukaan. Mikäli koulusivistyskielesi on muu kuin suomi tai ruotsi tai olet saanut koulusivistyksensä ulkomailla, kirjoitat kypsyysnäytteen joko suomeksi tai englanniksi.” (Laurean tutkintosääntö.) (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Opinnäytetyön arviointkriteerit löydät i Intrasta sekä Canvas työtilasta.


    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opinnäytetyöt tarkistetaan Urkund-plagioinnintunnistusjärjestelmää käyttäen. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    18.01.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • HTA220SN
    • HTA221KA2
    • HTA221KA
    • HTA220KA
    • HTA221SN
    Seats

    20 - 60

    Unit

    Laurea Leppävaara, service

    Teacher(s)

    Eveliina Hytönen, Harri Ruoslahti, Ilona Frisk, Juha Putkonen, Kaci Bourdache, Lasse Kivinen, Reijo Lähde, Seija Tiainen, Soili Martikainen, Hanna Iisakkila Rojas, Timo Savolainen, Timo Ryynänen, Anja Aatsinki, Veli Sulkava

    Further information for students

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. (not translated)

    Programme(s)

    Turvallisuuden ja riskienhallinnan koulutus (HTA2), Laurea Leppävaara (Finnish), Turvallisuusalan koulutus (HSA2), Laurea Leppävaara (Finnish)

    Campus

    Laurea Leppävaara

    RDI portion

    15 credits

    Virtual portion

    15 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Opinnäytetyö on mahdollista toteuttaa myös päiväkijamuotoisena omalla työpaikallla (PONT). PONT tehdään lukukauden aikana n. 15 viikon toteutuksena, joka alkaa tammi-helmikuun vaihteessa. PONTin tekeminen edellyttää alan työpaikkaa ja työtehtäviä, joihin liittyy myös kehittämistä.
    Toteutusmuodosta sovitaan R0045-toteutuksella ja lisätietoa saat ONT-prosessin koordinaattorilta ..

    ****
    Hakeaksesi hyväksilukua opinnäytetyöllee, ota yhteyttä opintopäällikköön tai turvan ONT-prosessiin koordinaattoriin.

    Katso lisätietoa Linkistä: Opintojen kulku > Opinnäytetyö (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa.
    Opiskelija vastaa aiheen sekä toimeksiantajan löytämisestä opinnäytetyölleen. (not translated)

    Important dates

    Opiskelija suunnittelee työnsä totetuksen aikataulun ja osallistuu seminaareihin oman aikataulunsa mukaisesti. Opinnäytetyön aloittaminen on mahdollista joustavasti lukuvuoden aikana. Tutoropettaja tai ONT prosessin koordinaattori (Seija Tiainen) voi lisätä opiskelijan tämän pyynnöstä mukaan toteutukselle.

    Seminaarien aikataulut löytyvät toteutuksen kalenterista ja lisätietoa seminaareista ja toteutuksesta löytyy toteutuksen Canvas työtilasta.

    Intrasta löytyy tietoa valmistumiseen liittyvistä aikatauluista ja deadlineista. Tutustu valmistumisen deadlineihin ja vaatimuksiin jo työn suunnitteluvaiheessa ja ota ne huomioon suunnitellessasi omaa aikataulua. (not translated)

    Students workload

    1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)

    Location and time

    Orientaatio- ja esitysseminaarien ajankohdat löytyvät jakson kalenterista. Kaikki seminaarit järjestetään virtuaalisina Zoomin kautta. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    ks. arviointikriteerit Intrassa (not translated)

    Good

    ks. arviointikriteerit Intrassa (not translated)

    Excellent

    ks. arviointikriteerit Intrassa (not translated)