•   Thesis R0045-3118 01.01.2021-31.12.2021  15 credits  (HLF219KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - present justified suggestions for development in relation to working life
    - conceptualize phenomena related to working life based on research results
    - use proper research and development methods in order to produce new knowledge
    - act in development projects cooperatively and in a responsible manner with working life and other partners
    - evaluate his/her own activities and solutions critically
    - understand concepts in an extensive scale and present topics logically and based on arguments

    Teacher in charge

    Taina Lackman

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Tutkimusviestinnän ja tutkimusmenetelmien peruskirjallisuus (not translated)

    Teaching methods

    Valtioneuvoston asetuksen 1129/2014 pykälän 4 mukaan ammattikorkeakoulututkintoon johtavien opintojen tavoitteena on, että tutkinnon suorittaneella on
    1) laaja-alaiset käytännölliset perustiedot ja -taidot sekä teoreettiset perusteet toimia työelämässä oman alansa asiantuntijatehtävissä
    2) valmiudet seurata ja edistää oman ammattialansa kehittymistä
    3) edellytykset oman ammattitaidon kehittämiseen ja elinikäiseen oppimiseen
    4) riittävä viestintä- ja kielitaito oman alansa tehtäviin sekä kansainväliseen toimintaan ja yhteistyöhön.
    Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla
    esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    ”Opinnäytetyöllä osoitetaan taidot soveltaa osaamista oman alan käytännön asiantuntijatyötehtävässä.” (Arene 2015).
    Näin ollen opiskelijan oletetaan osoittavan opinnäytetyöprosessissaan aloitteellisuutta sekä kykyä itsenäiseen ajatteluun ja toimintaan.
    Opinnäytetyön arvioinnissa huomioidaan seuraavat kolme tekijää:
    1. Opinnäytetyöprosessin toteutus
    2. Opinnäytetyön tuotos
    3. Prosessista kirjoitettu raportti
    Opinnäytetyön arvioinnin ulottuvuudet ovat työelämän kehittäminen, tutkimuksellisuus ja toteutus sekä innovatiivisuus ja luovuus. Tarkemmat arvioinnin kriteerit esitetään Laurean opinnäytetyöohjeissa. Asiakirja on LINKissä.
    (taulukko 2). (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    01.01.2021 - 31.12.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • HLF219KA
    Seats

    20 - 50

    Unit

    Laurea Lohja, liko

    Teacher(s)

    Jarmo Mikkonen, Taina Lackman, Ulla Kaukola, Jukka Laitinen, Ilkka Bergius, Jatta Jännäri

    Further information for students

    Opinnäytetyön eteneminen perustuu opiskelijan sitoutuneeseen, itseohjautuvaan ja vastuulli-
    seen toimintaan opinnäytetyöprosessissa. Tähän hän saa tukea opinnäytetyötä ohjaavalta
    opettajalta ja vertaisryhmältään sekä työelämäkumppanilta.
    Itseohjautuvaan toimintaan kuuluu, että opiskelija tunnistaa ohjaustarpeensa ja hakee ohjausta.
    Osana vastuullista toimintaa on halu ja kyky hyödyntää saamaansa ohjausta opinnäytetyöprosessissaan. Jokaiselle opinnäytetyölle nimetään ohjaava opettaja tai opettajia (ohjaaja ). Ohjaaja seuraa ja tukee opiskelijan opinnäytetyön edistymistä sekä työelämäkumppanuuden tarkoituksenmukaista rakentumista.
    Opinnäytetyöohjaus voidaan järjestää esimerkiksi opinnäytetyöpajoissa, joissa ohjaajat, opiskelijat ja kumppanit tukevat osallistujien opinnäytetöiden etenemistä. (not translated)

    Programme(s)

    Liiketalouden koulutus (HLF2), Laurea Lohja (Finnish)

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Virtual portion

    15 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    - (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Opinnäytetyö on hankkeistettu silloin, kun joku (yksi tai useampi) seuraavista kriteereistä täyttyy:
    1. Työelämä maksaa joko ammattikorkeakoululle tai opiskelijalle opinnäytetyön tekemisestä.
    2. Opinnäytetyölle on nimetty ohjaajaksi työelämän edustaja.
    Työyhteison tarkoituksena on alusta lähtien hyödyntää opinnäytetyön tuloksia omassa toiminnassaan (OKM
    2014.)
    Lohjan liiketalouden lähtökohta on, että kaikki työt täyttävät hankkeistetun työn kriteerin. Opiskelija voi halutessaan tehdä työn Laurean antamista toimeksiannoista tai hankkia kumppanin itse. Opiskelija tekee työelämäkumppanin kanssa kirjallisen toimeksiantosopimuksen opinnäytetyöprosessin alkuvaiheessa. (not translated)

    Important dates

    Ks. Peppi/Pakki. Opiskelijan tulee osallistua ensimmäiselle tapaamiskerralle (ks..Laurean tutkintosääntö) Zoomissa. (not translated)

    Students workload

    15 op = noin 400 tuntia työtä (not translated)

    Content and scheduling

    Laurean opinnäytetyöprosessissa voidaan tunnistaa seuraavat vaiheet:
    1. Suunnitteluvaihe
    2. Toteutusvaihe
    3. Julkaisuvaihe
    Eri vaiheet saattavat mennä limittäin, jolloin opiskeija voi esmerkiksi samanaikaisesti suunnitella ja toteuttaa jotain opinnäytetyönsä osiota. Opinnäyteprosesin opikelijoille tarkoitettu prosessikuvaus on esitetty Laurean opinnäytetyöohjeissa. Tämä asiakirja on LINKissä. (not translated)

    Location and time

    HUOM! Kun opiskelija on aloittamassa opinnäytettään, hänen tulee ilmoittautua tälle toteutukselle ja osallistua ensimmäiseen tapaamiskertaan saadakseen tarvittavan käytännön ohjeistuksen.HUOM! Tämän jälkeen opiskelija voi aloittaa ONTin tekemisen oman aikataulunsa ja halunsa mukaisesti. Aiheanalyysivaiheeseen päästäkseen on R0045 oltava aloitettuna ja paikka opintojaksolla vastaanotettuna!

    Ensimmäiseen tapaamiskertaan on osallistuttava henkilökohtaisesti (ääni- ja kuvayhteydellä)- tapaaminen pidetään verkkotapaamisena.

    Sen jälkeen opiskelija osallistuu ohjaukseen oman harkintansa ja tarpeensa mukaisesti. Lähtökohtana on, että Lohjan liiketalouden opiskelijoille tarjotaan ryhmäohjausta ja osallistuttuaan siihen, opiskelija voi pyytää ohjaajalta yksilöohjausta, jota ohjaaja oman harkintansa mukaan tarjoaa.

    Opintojaksoon kuuluu ohjauskertoja, joista opiskelija voi vapaasti valita omaan tekemiseensä parhaiten soveltuvat ohjauskerrat, poislukien aloituskerta (vrt. tutkintosääntö).

    Toteutus noudattaa Laurean opinnäytetyöstä laadittua prosessia. Tarkemmat yksityiskohdat on syytä tarkistaa LINKistä. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    Ks. Laurean ONT ohjeet (not translated)

    Good

    Ks. Laurean ONT ohjeet (not translated)

    Excellent

    Ks. Laurean ONT ohjeet (not translated)

    Approved / Failed

    Arvioidaan asteikolle 0-5 (not translated)