Anna-Kaisa Hankaniemi
40% Face-to-face, 60% Distance learning
Altistelähtöinen työterveysseuranta. 2019. Työterveyslaitos. Helsinki. Hyvä työterveyshuoltokäytäntö. 2014 (toim.) Uitti. Työterveyslaitos. Helsinki. Työterveyshuoltolaki 21.12.2001/1383, http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2001/20011383 https://www.ttl.fi/wp-content/uploads/2016/11/tyo-ja-terveys-suomessa-2012.pdf http://www.terveysportti.fi/dtk/tyt/koti Muut ajankohtaiset artikkelit sekä Canvasissa ja luennoilla jaettava materiaali. (not translated)
Työikäisen terveydenhoitotyö: Luennot, verkkotehtävät ja tentti
Ympäristöterveydenhuolto: Yhteinen aloitus, itsenäinen työskentely ja kirjallinen tehtävä (not translated)
Työikäisen terveydenhoitotyö: T1-K5
Ympäristöterveydenhuolto: Hyväksytty/hylätty
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä.
Opetukseen osallistuminen
Verkkotehtävät
Tentti T1-K5 (not translated)
01.01.2022 - 31.07.2022
02.12.2021 - 31.12.2021
0 - 30
Laurea Otaniemi, sote
Anna-Kaisa Hankaniemi, Sari Haapa
Opintojaksolle osallistuminen edellyttää, että moduulien I-IV opinnot ja harjoittelut on suoritettu ennen syventäviin teoriaopintoihin tulemista.
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä esim. Canvasissa tai Teamsissa. (not translated)
Terveydenhoitajakoulutus (STY2), Laurea yhteinen (Finnish)
Laurea Otaniemi
1 credits
3 credits
H-5
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opintototeutuksesta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa opiskelijaintrasta. (not translated)
Vierailevat luennoitsijat työelämäyhteistyön piiristä (not translated)
Opintojakson aikataulu ilmoitetaan opiskelijan lukujärjestyksessä Pakissa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
10.1.2022 klo 8.30 - 11.45 Opintojakson orientaatio ja työterveyshuollon perustaa zoom
25.1.2022 klo 8.30 – 11.45 Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma zoom
31.1.2022 klo 12.30-15.45 Työpaikkaselvitys ja toimintasuunnitelma, Zoomissa
1.3.2022 klo 8.30-11.45 Työssä altistuminen, itsenäisesti.
7.3.2022 klo 12.30-15.45 Terveystarkastukset työterveyshuollossa, kampuksella luokassa 218. ENNAKKOTEHTÄVÄ
7.3.2022 klo 8.30-11.45 Päihde-asiat työterveyshuollossa, kampuksella luokassa 218. ENNAKKOTEHTÄVÄ
14.3.2022 klo 8.30-11.45 Työhyvinvointi ja työkyvyn tukeminen, Zoomissa. ENNAKKOTEHTÄVÄ
21.3.2022 klo 8.30-15.00 Vierailijaluentoja. Katso erillinen ohjelma. kampuksella luokassa 118.
23.3.2022 klo 8.30-11.45 Työterveyshuollon digitalisaatio -webinaari ja kysymyksiin vastaaminen itsenäisesti.
28.3.2022 klo 13.00-14.00 Tentti, Zoomissa. (not translated)
Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)
Työikäisen terveydenhoitotyö 4op (Anna-Kaisa Hankaniemi)
Ympäristöterveydenhuolto 1op (Sari Haapa) (not translated)
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan - raportoida ja viestiä ammattimaisesti - toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden - ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta - kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi - kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin (not translated)
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla - esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen - edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta - edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin (not translated)
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa - arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin - ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita - arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta - arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä (not translated)