•   English in Social Services R0032-3042 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (SSF222SA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - communicate as a professional in field specific tasks
    - speak and write English with the understanding of the appropriate style and register
    - identify personal developmental needs in communication and language skills and develop realistic strategies for improvement
    - search for information from professional publications and databases

    Teacher in charge

    Anna Puisto

    Mode of delivery

    40% Face-to-face, 60% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Kaikki opintojakson materiaali löytyy Canvasin työtilasta, joka aukeaa viimeistään viikkoa ennen ensimmäistä tapaamista. (not translated)

    Teaching methods

    The implementation plan is available in Finnish.

    Evaluation methods and criteria

    Kirjallinen tentti 60 % (yleis- sekä oman ammattialan sanasto, kielioppirakenteet, formaali tyyli)

    Suullinen tentti 40 % (yleis- sekä oman ammattialan sanasto, kielioppirakenteet, vuorovaikutustaidot, ääntäminen)


    Sekä suullisen että kirjallisen tentin voi uusia kaksi kertaa. Suulliselle tentille sovitaan sähköpostitse uusi aika, kirjallinen tentti tehdään yleisenä uusintapäivänä, johon ilmoittaudutaan e-lomakkeella. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • SSF222SA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Lohja, sote

    Teacher(s)

    Anna Puisto

    Further information for students

    Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
    Jos opinnon toteutustapaa on oleellisesti muutettu, hyödyntää opettaja toteutuksen laadun arvioinnissa opetuksen laatukriteereitä. (not translated)

    Programme(s)

    Sosionomikoulutus (SSF2), Laurea Lohja (Finnish)

    Campus

    Laurea Lohja

    Virtual portion

    3 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

    Jos sinulla on aiempi amk-tutkinto tai yliopistotutkinto tai korkeakoulutasoisia kieliopintoja, voit hakea osaamisen tunnustamista (RPL = Recognition of Prior Learning). Jos ala on sama kuin nykyinen opiskelualasi, voit saada suoran hyväksiluvun, mutta jos ala on eri, voit täydentää osaamistasi alan sanastolla osallistumatta opintojakson opetukseen. Ole yhteydessä opettajaan. (not translated)

    Important dates

    Opintojakson lopuksi tehdään kirjallinen tentti.

    Myös suullinen tentti on pakollinen osa opintojaksoa. Suulliseen tenttiin varataan erikseen aika (noin 15-30 min per opiskelija). Ajanvarauksen voi tehdä opintojakson alkaessa. (not translated)

    Students workload

    Huomioi, että 5 opintopisteen opintojakso vastaa noin 135 tunnin työtä eli opetuskertojen lisäksi tehdään erilaisia kirjallisia ja suullisia tehtäviä. (not translated)

    Content and scheduling

    LESSON 1

    General information about the course

    Studying social services

    Public speaking

    LESSON 2: Kela & applying for benefits, Social security in Finland, passive voice

    LESSON 3: Child welfare, articles (a,an, the)

    LESSON 4: Day care/ school, linking words

    LESSON 5 : Social exclusion, substance abuse, mental health issues

    LESSON 6: People with disabilities, academic writing, formal/ informal

    LESSON 7: The elderly

    LESSON 8 : Immigrants and refugees (not translated)