•   Developing Service Processes ML00BJ54-3003 11.01.2021-16.05.2021  10 credits  (MLA220KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - identify the key duties of superiors
    - interpret the field of HR management as a whole
    - assess and develop service processes as part of service business

    Teacher in charge

    Anne Turunen

    Mode of delivery

    10% Face-to-face, 90% Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana) Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita. Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark. Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita. Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit. (not translated)

    Teaching methods

    Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia! (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Arvosana 1-5.
    Kaikki tehtävät tehty ja palautettu määräaikoihin mennessä.
    Vertaisarvioinnit.
    Osallistuminen lähipäiville.

    Casetehtävä (tiimityö) 50 %
    Yksilötyö 30 %
    Oppimispäiväkirja 20 % (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    11.01.2021 - 16.05.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • MLA220KA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Leppävaara, service

    Teacher(s)

    Annukka Korvenranta, Anne Turunen

    Further information for students

    Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
    Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia. (not translated)

    Programme(s)

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)

    Campus

    Laurea Leppävaara

    Virtual portion

    9 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Co-operation with working life and/or RDI

    Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
    Casetehtävä koskien todellista yritystä
    Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
    Vierailijaluennot (not translated)

    Students workload

    270 h

    Läh- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
    Casetehtävä (tiimityö) 130 h
    Yksilötyö 60 h
    Oppimispäiväkirja 30 h (not translated)

    Content and scheduling

    - Esimiehen keskeiset tehtävät
    - Henkilöstöjohtamisen kokonaisuus
    - Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
    * koettu palvelun laatu
    * laajennettu palvelutarjooma
    * palvelujärjestelmämallia
    * laajennettu palvelumaisemamalli (not translated)

    Location and time

    Lähiopetus Leppävaarassa.
    Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

    Ensimmäinen tapaaminen Zoomissa, 14.01.2021 12.00 - 14.00.
    Viimeinen luento Leppävaara 225-226, aika 10.05.2021 12.30 - 15.00. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)

    Good

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)

    Excellent

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)