•   Bachelor of Hospitality Management as a Producer of Food Services ML00BJ52-3006 01.08.2022-31.12.2022  5 credits  (MLA222KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - describe the production process
    - produce customer-oriented food services
    - take an interactive and workplace-oriented approach as a member of a multicultural work community

    Teacher in charge

    Henry Lybäck

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Learning materials and recommended literature

    Oppimismateriaali tulee nähtäväksi Canvas-työtilassa ennen opintojakson alkua. (not translated)

    Teaching methods

    Opintojakso rakentuu osaksi BarLaurea oppimisympäristöä tai itsevalitsemaansa ravintolaa/kahvilaa, missä pääsee suorittamaan 10 vuoroa. Opintojakson aikana opiskelija suorittaa 10 käytännön oppimisvuoroa ravintolaympäristössä. Käytännön oppimisen tavoitteena on
    1. kuvata ravintolatoiminnan tuotantoprosessi.
    2. tuottaa asiakaslähtöisiä ravitsemispalveluita
    3. toimia vuorovaikutteisesti ja työelämälähtöisesti monikultuurillisen työyhteisön jäsenenä.
    Opintojakson keskeinen sisältö:
    -opiskelija suorittaa 10 käytännön vuoroa ravintolaympäristön tuotantoprosessissa. Opiskelija saa itse määrittää halutessaan ravintolan tai tarjoamme mahdollisuuden tulla BarLaurean oppimisympäristöön oppimaan opintojakson keskeiset tavoitteet. Opiskelija tuottaa oppimispäiväkirjan opintojaksolla käsiteltävistä opintojakson aihealueista-> 1. omavalvonta ja hygienia 2. työturvallisuus. 3. ravitsemus ja 4. vastuullisuus. Näistä aihealueista tulee erilliset tehtävät, jotka liittyvät osaksi käytännön oppimista ravintolan tuotannon toimintaympäristössä. Opiskelija tekee tehtävät omaan oppimispäiväkirjaansa. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Arviointikriteerit

    Arvioinnissa käytetään amk-tutkintosaamisen opiskelijan arviointikehikkoa, vaativuustaso 1. Opintojakson tehtävä arvioidaan numeerisesti tai hyväksytty/hylätty.

    Opintojaksolla käytetään myös itsearviointia. Arviointi etupäässä laadullista sisältäen käytännön harjoittelun kokonaisuutena. Käytännön vuorojen tekeminen ja osallistuminen tuotantoprosessin annettuihin tehtäviin. Teoreettisten tehtävien tekeminen. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.08.2022 - 31.12.2022

    Enrollment period

    23.05.2022 - 29.05.2022

    Group(s)
    • MLA222KA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Leppävaara, service

    Teacher(s)

    Anikó Lehtinen, Henry Lybäck, Tuula Kuivanen, Teemu Sirainen

    Further information for students

    BarLaurea oppimisympäristö on tärkeä osa Laurea-ammattikorkeakoulusta valmistuvien restonomien oppimiskokemuksia. (not translated)

    Programme(s)

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)

    Campus

    Laurea Leppävaara

    RDI portion

    2 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Opintojaksosta on mahdollisuus suorittaa hankitun osaamisen tunnistaminen (HOT) näytön kautta. (not translated)

    Co-operation with working life and/or RDI

    Rakentuu BarLaurean toimintaan ja sen yhteistyökumppaneihin. (not translated)

    Internationality

    BarLaurean oppimisympäristössä on kansainvälisiä opiskelijoita, heidän kanssaan päivittäin tuotamme asiakaslähtöisiä palveluita asiakkaillemme. (not translated)

    Students workload

    10 käytännön vuoroa on 75 tuntia
    Annettujen tehtävien tekeminen ja koostaminen oppimispäiväkirjaan hyödyntäen annettua oppimismateriaalia 60 tuntia (not translated)

    Location and time

    Aikataulu:viikolla 33-51( 8.8.-16.12.) voi suorittaa käytännön vuoroja.
    Paikka: BarLaurea tai itse hankittu työelämän oppimispaikka. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    Tyydyttävä Saavuttaa kohteena olevat tulokset, mutta tarvitsee työskentelyssään runsaasti tukea. Oppimisprosessi on katkonainen ja syntyneet tuotokset niukkoja ja heikosti perusteltuja. Työskentelee tiimissä seurailijana. Käyttää keskeisiä/yksittäisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä osoittaa perehtyneensä tietoperustaan. Toimii turvallisesti, joskin toiminta usein kaavamaista/kokeilevaa/hapuilevaa/omalähtöistä. Noudattaa sääntöjä ja ohjeita sekä perustelee toimintaansa annetuilla ohjeilla. Toimii ohjattuna asianmukaisesti. Käyttää opittuja tekniikoita ja malleja. Ottaa toiminnassaan asiakkaat huomioon. Toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)

    Good

    Hyvä Työskentely moitteetonta ja saavuttaa toiminnallaan asetetut tavoitteet. Tuotokset tavanomaisia, osin ohuesti perusteltuja. Hallinnoi omaa oppimisprosessiaan, hoitaa sovitusti tehtävänsä tiimissä. Perustelee, vertailee, analysoi toimintaansa yleisillä ohjeilla. Selviytyy itsenäisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin toimintaympäristössä. Soveltaa monipuolisesti opittuja tekniikoita ja malleja.Toimii ammatillisesti asiakastilanteissa. Toimii ryhmässä tavoitesuhteisesti. Perustelee toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)

    Excellent

    Kiitettävä Työskentelee innovatiivisesti, kriittisesti ja tuottavasti suhteessa osaamisen kehittämisen kriteereihin. Hallitsee moitteettomasti omaa oppimisprosessiaan tiimissä. Käyttää asiantuntevasti ja systemaattisesti ammattikäsitteitä. Perustelee toimintaa tutkitun tiedon avulla. Toiminta on joustavaa, järjestelmällistä, kehittämispainotteista, luovaa ja aktiivista. Valitsee toimintaan soveltuvia tekniikoita, malleja ja perustelee valintansa. Toimii asiakaslähtöisesti ja tilanteenmukaisesti. Edistää ryhmän toimintaa. Kriittisesti soveltaa ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan. (not translated)