Henry Lybäck
Face-to-face
Oppimismateriaali tulee nähtäväksi Canvas-työtilassa ennen opintojakson alkua. (not translated)
Opintojakso rakentuu osaksi BarLaurea oppimisympäristöä tai itsevalitsemaansa ravintolaa/kahvilaa, missä pääsee suorittamaan 10 vuoroa. Opintojakson aikana opiskelija suorittaa 10 käytännön oppimisvuoroa ravintolaympäristössä. Käytännön oppimisen tavoitteena on
1. kuvata ravintolatoiminnan tuotantoprosessi.
2. tuottaa asiakaslähtöisiä ravitsemispalveluita
3. toimia vuorovaikutteisesti ja työelämälähtöisesti monikultuurillisen työyhteisön jäsenenä.
Opintojakson keskeinen sisältö:
-opiskelija suorittaa 10 käytännön vuoroa ravintolaympäristön tuotantoprosessissa. Opiskelija saa itse määrittää halutessaan ravintolan tai tarjoamme mahdollisuuden tulla BarLaurean oppimisympäristöön oppimaan opintojakson keskeiset tavoitteet. Opiskelija tuottaa oppimispäiväkirjan opintojaksolla käsiteltävistä opintojakson aihealueista-> 1. omavalvonta ja hygienia 2. työturvallisuus. 3. ravitsemus ja 4. vastuullisuus. Näistä aihealueista tulee erilliset tehtävät, jotka liittyvät osaksi käytännön oppimista ravintolan tuotannon toimintaympäristössä. Opiskelija tekee tehtävät omaan oppimispäiväkirjaansa. (not translated)
Arviointikriteerit
Arvioinnissa käytetään amk-tutkintosaamisen opiskelijan arviointikehikkoa, vaativuustaso 1. Opintojakson tehtävä arvioidaan numeerisesti tai hyväksytty/hylätty.
Opintojaksolla käytetään myös itsearviointia. Arviointi etupäässä laadullista sisältäen käytännön harjoittelun kokonaisuutena. Käytännön vuorojen tekeminen ja osallistuminen tuotantoprosessin annettuihin tehtäviin. Teoreettisten tehtävien tekeminen. (not translated)
01.08.2022 - 31.12.2022
23.05.2022 - 29.05.2022
20 - 40
Laurea Leppävaara, service
Anikó Lehtinen, Henry Lybäck, Tuula Kuivanen, Teemu Sirainen
BarLaurea oppimisympäristö on tärkeä osa Laurea-ammattikorkeakoulusta valmistuvien restonomien oppimiskokemuksia. (not translated)
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)
Laurea Leppävaara
2 credits
H-5
Opintojaksosta on mahdollisuus suorittaa hankitun osaamisen tunnistaminen (HOT) näytön kautta. (not translated)
Rakentuu BarLaurean toimintaan ja sen yhteistyökumppaneihin. (not translated)
BarLaurean oppimisympäristössä on kansainvälisiä opiskelijoita, heidän kanssaan päivittäin tuotamme asiakaslähtöisiä palveluita asiakkaillemme. (not translated)
10 käytännön vuoroa on 75 tuntia
Annettujen tehtävien tekeminen ja koostaminen oppimispäiväkirjaan hyödyntäen annettua oppimismateriaalia 60 tuntia (not translated)
Aikataulu:viikolla 33-51( 8.8.-16.12.) voi suorittaa käytännön vuoroja.
Paikka: BarLaurea tai itse hankittu työelämän oppimispaikka. (not translated)
Tyydyttävä Saavuttaa kohteena olevat tulokset, mutta tarvitsee työskentelyssään runsaasti tukea. Oppimisprosessi on katkonainen ja syntyneet tuotokset niukkoja ja heikosti perusteltuja. Työskentelee tiimissä seurailijana. Käyttää keskeisiä/yksittäisiä ja asianmukaisia ammattikäsitteitä sekä osoittaa perehtyneensä tietoperustaan. Toimii turvallisesti, joskin toiminta usein kaavamaista/kokeilevaa/hapuilevaa/omalähtöistä. Noudattaa sääntöjä ja ohjeita sekä perustelee toimintaansa annetuilla ohjeilla. Toimii ohjattuna asianmukaisesti. Käyttää opittuja tekniikoita ja malleja. Ottaa toiminnassaan asiakkaat huomioon. Toimii ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)
Hyvä Työskentely moitteetonta ja saavuttaa toiminnallaan asetetut tavoitteet. Tuotokset tavanomaisia, osin ohuesti perusteltuja. Hallinnoi omaa oppimisprosessiaan, hoitaa sovitusti tehtävänsä tiimissä. Perustelee, vertailee, analysoi toimintaansa yleisillä ohjeilla. Selviytyy itsenäisesti erilaisissa tehtävissä kulloisessakin toimintaympäristössä. Soveltaa monipuolisesti opittuja tekniikoita ja malleja.Toimii ammatillisesti asiakastilanteissa. Toimii ryhmässä tavoitesuhteisesti. Perustelee toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti. (not translated)
Kiitettävä Työskentelee innovatiivisesti, kriittisesti ja tuottavasti suhteessa osaamisen kehittämisen kriteereihin. Hallitsee moitteettomasti omaa oppimisprosessiaan tiimissä. Käyttää asiantuntevasti ja systemaattisesti ammattikäsitteitä. Perustelee toimintaa tutkitun tiedon avulla. Toiminta on joustavaa, järjestelmällistä, kehittämispainotteista, luovaa ja aktiivista. Valitsee toimintaan soveltuvia tekniikoita, malleja ja perustelee valintansa. Toimii asiakaslähtöisesti ja tilanteenmukaisesti. Edistää ryhmän toimintaa. Kriittisesti soveltaa ammattieettisiä periaatteita toiminnassaan. (not translated)