•   Trendit ja raaka-aineet - vahvuudet kosmetiikan markkinoinnin taustalla (not translated) KY00BS04-3001 01.02.2021-30.04.2021  5 credits  (TYJ21KJ) +-
    Learning outcomes of the course
    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa:
    - analysoida kosmetiikkamainontaa mielikuva-analyysin ja vaikuttavien raaka-aineiden analyysin kautta
    - perehtyä kosmetiikkamarkkinoinnin trendeihin ja arvoihin.
    - selvittää kirjallisuuteen perustuen kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksia ja vaikutusmahdollisuuksia
    - analysoida raaka-aineiden markkinointiväittämiä ja perustella ne tutkimustietoon tukeutuen. (not translated)

    Teacher in charge

    Auli Hietanen

    Mode of delivery

    Face-to-face

    Learning materials and recommended literature

    Oppimateriaali ilmoitetaan opintojakson Canvas-alustalla ja lähiopetuspäivien aikana. (not translated)

    Teaching methods

    Opintojakso toteutetaan monimuoto-opintoina. Luennot pidetään Zoomissa (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Kustakin tehtävästä annetaan erilliset arviointikriteerit
    Opintojakson suoritus perustuu annettuihin tehtäviin ja niiden tekemiseen. Myöhässä tehdyt tehtävät laskevat arvosanaa. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa. Osassa tehtäviä on käytössä itsearviointi ja/tai vertaisarviointi.

    Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).

    Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason II mukaisia kriteereitä.

    Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)

    Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    01.02.2021 - 30.04.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 24.01.2021

    Group(s)
    • TYJ21KJ
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Korkeakouluyksikkö D /YAMK

    Teacher(s)

    Auli Hietanen, Jussi Järvi, Satu Vuorela

    Further information for students

    Opintojaksolla tutkitaan, miten elintarviketeollisuuden sivuvirtoja voidaan käyttää kosmetiikan raaka-aineina ja kehitetään niiden pohjalta ideoita kosmetiikkatuotteeksi. Lisäksi suunnitellaan uuden kosmetiikkatuotteen monikanavaista lanseerausmarkkinointia. (not translated)

    Programme(s)

    Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Evaluation scale

    H-5

    Alternative completion methods

    Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla.” Katso lisätietoa Linkistä. (not translated)

    Important dates

    Toteutuksen ajantasaiset kontaktit löytyvät Pakista. Opintojakson esityskerroilla on pakollinen läsnäolo ja niiltä poissaoleminen laskee arvosanaa. (not translated)

    Students workload

    Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. (not translated)

    Content and scheduling

    - Kosmetiikkamainonnan analysointi perustuen mielikuva-analyysiin ja vaikuttaviin raaka-aineisiin
    - Kosmetiikkamarkkinoinnin trendit ja arvot.
    - Kirjallisuuteen perustuva selvitys kosmetiikan raaka-aineiden vaikutuksista
    - Raaka-aineiden markkinointiväittämien analysointi ja perustelu tutkimustietoon tukeutuen. (not translated)

    Location and time

    Kontaktitunnit Zoom-verkkoalustalla
    08.02.2021 16.00 - 18.00
    03.03.2021 16.00 - 18.00
    18.03.2021 16.00 - 18.00
    08.04.2021 16.00 - 18.00
    15.04.2021 16.00 - 18.00
    29.04.2021 16.00 - 18.00 (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    - hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta) - käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta) - ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu) - tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen) - viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. (not translated)

    Good

    - hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta) - käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta) - ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu) - luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen) - viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä) (not translated)

    Excellent

    - luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta) - ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu) - tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen) - viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä) (not translated)