•   Managing Networks A9327-3005 18.01.2021-31.05.2021  5 credits  (TYJ21KJ) +-
    Learning outcomes of the course
    Opiskelija osaa
    - tunnistaa eri tasoiset systeemit toimintaympäristöissä
    - analysoida ja hyödyntää systeemistä lähestymistapaa verkostojen johtamisessa
    - toimia sekä fyysisessä että virtuaalisessa ympäristössä sekä näiden yhdistelmissä
    - toimia ja johtaa monikulttuurisissa ympäristöissä
    - luoda, johtaa ja kehittää toimijaverkostoja kansallisesti ja kansainvälisesti

    Teacher in charge

    Kaisa Airo

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    granoff, R. & McGuire, M. 2001. Big questions in public network management research. Journal of Public Administration Research and Theory 11, 295–326. Gulati, R., Lavie, D. & Madhavan, R. 2011. How do networks matter? The performance effects of interorganizational networks. Research in Organizational Behavior. 31. 207– 224. Gulati, R. & Singh, H. 1998. The architecture of cooperation. Managing coordination 268 costs and appropriation concerns in strategic alliances, Administrative Science Quarterly. 43. 781–814 Gronn, P. 2008. The future of distributed leadership. Journal of Educational Administration 46, 141–158. Hakanen, M., Heinonen, U. & Sipilä, P. 2007 Verkostojen strategiat –Menesty yhteistyössä. Helsinki. Edita Prima Oy. Humala, I. 2007. Johda Verkossa. Virtuaalijohtamisen monet ulottuvuudet. Juva. WS Bookwell Oy. 2009. Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Järvensivu, T. & Möller, K. 2008. Metatheory of networks management. A Contingency perspective. Helsingin kauppakorkeakoulu. Working paper W – 448. Helsinki school of economics, Helsinki. Järvensivu, T. & Nykänen, K. 2008. Identifying basic elements of network management. Comparison between managing network, markets and hierarchies. Teoksessa Möller, K., Anttila, A. & Rajala, A. (toim.). Fishing with business net – keeping thoughts on the horizon Helsingin Kauppakorkeakoulu B-90, Helsinki. Kattainen, J. 2016. Heterarkkisen verkostoyhteistyön johtamistarpeet verkoston muotoutumisvaiheessa. Väitöskirja. Lappeenrannan teknillinen yliopisto. Lappeenranta. Nahapiet, J. & Ghoshal, S. 1998. Social capital, intellectual capital, and organizational advantage. Academy of Management Review, Vol. 23, s. 242–266. Nykänen, S. 2010. Ohjauksen palvelujärjestelyjen toimijoiden käsitykset johtamisesta ohjausverkostossa. Matkalla verkostojohtamiseen. Jyväskylän yliopisto. Koulutuksen tutkimuslaitos. Tutkimuksia 25. Möller, K. & Svahn, S. 2003. Managing strategic nets. A capability perspective. Marketing theory articles. 3. 2. 201–226. Pirinen, H. 2014. Esimies muutoksen johtajana. Helsinki: Talentum Media Oy. Sydänmaanlakka, P. 2006. Älykäs itsensä johtaminen. Helsinki: Talentum. Sydänmaanlakka, P. 2015. Älykäs julkinen johtaminen. Helsinki: Talentum Pro. Valkokari, K., Hyötyläinen R,.Kulmala, H.I., Malinen, P. Möller, K., Vesalainen, J. (toim.). Verkostot liiketoiminnan kehittämisessä. Porvoo. WS Tapscott, D. 2009. Grown up digital. How the net generation is changing your world. USA: McGraw Hill Companies. Valkokari, K. 2009. Yhteisten tavoitteiden ja jaetun näkemyksen muodostuminen kolmessa erityyppisessä verkostossa. VTT Publications 175. Helsinki (not translated)

    Teaching methods

    Opintojakso toteutetaan virtuaalisena verkostointipelinä, jossa suunnitellaan ja toteutetaan radio-ohjelma digitaalisesti tiimeissä. Lisäksi opiskelija kirjoittaa prosessista oppimispäiväkirjan. Opintojakso vaatii opiskelijalta sitoutumista verkoston toimintaan sekä aloitteellisuutta käyttää erilaisia digitaalisia alustoja. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Opintojakso arvioidaan vertaisarviolla sekä oppimispäiväkirjan arviolla. (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Completion language(s)
    • Finnish
    Timing

    18.01.2021 - 31.05.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • TYJ21KJ
    Seats

    20 - 60

    Unit

    Korkeakouluyksikkö D /YAMK

    Small group(s)
    • Pienryhmä 1 (Size: 15. Open university: 15.)
    Teacher(s)

    Kaisa Airo

    Programme(s)

    Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies

    Campus

    Laurea Virtual Campus

    Virtual portion

    5 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Students workload

    Radio-ohjelman toteutus 3,5 op, Oppimispäiväkirja 1,5op. (not translated)

    Location and time

    Opintojakso toteutuu verkossa ja vaatii aktiivisuutta etenkin alussa ja myöhemmin tiimin aikataulussa. Radiolähetyksen tulee olla valmis huhtikuussa ja oppimispäiväkirjan toukokuussa. Lähipäivät toteutetaan verkossa 18.1. ja 31.5. illalla. Katso ajoitus ja tilatoiveet. (not translated)