Pekka Matvejeff
Face-to-face
Opintojakson oppimateriaalit jaetaan aloituspäivän yhteydessä Optimaan. Opintojaksolla käytettävä kirjallisuus ja muu lähdeaineisto määritellään opiskelijoiden kanssa yhdessä heidän henkilökohtaisten oppimistehtävien perusteella. Opiskelijat voivat etukäteen tutustua yleiseen muutosjohtamista käsittelevään tutkimukseen/kirjallisuuteen ja tehdä kirjallisuus-/tutkimusvalintoja oppimistehtavän perusteella (ks. oppimistehtävän kuvaus). (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
Opintojaksokohtaiset arviointimenetelmät käydään läpi opintojakson aloituspäivänä.
Yleiset arviointikriteerit:
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)
Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. (not translated)
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Pekka Matvejeff
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.”
Korona-pandemian tilanne syksyllä 2020 voi vaikuttaa opintojakson toteutustapaan. Rajoituksien jatkuessa syksyllä 2020 lähipäivät toteutetaan etänä. Mahdollisista muutoksista tässä toteutussuunnitelmassa kuvattuun toteutustapaan informoidaan opiskelijoita hyvissä ajoin etukäteen. (not translated)
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Laurea Tikkurila
H-5
Opintojakson oppimistehtävä sovelletaan joko omaan työnantajaorganisaatioon tai muuhun valittavaan kohteeseen. (not translated)
Opintojakson aloituspäivä torstai 3.9.2020 klo 9-16.30 on yhteinen Tikkurilan ryhmän kanssa ja toteutetaan Leppävaaran kampuksella
Toinen lähiopetuspäivä la 10.10.2020 klo 9-16.30 Tikkurilan kampus
Kolmas lähiopetuspäivä pe 13.11.2020 klo 9-16.30 Tikkurilan kampus
Korona-pandemian tilanne syksyllä 2020 voi vaikuttaa opintojakson toteutustapaan. Rajoituksien jatkuessa syksyllä 2020 lähipäivät toteutetaan etänä. Mahdollisista muutoksista tässä toteutussuunnitelmassa kuvattuun toteutustapaan informoidaan opiskelijoita hyvissä ajoin etukäteen. (not translated)
Opintojakson tavoite:
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
• luoda muutokseen valmistavan suunnitelman ja innostaa muita muutoksen tekemiseen
• luoda uusia muutosviestinnän tapoja ja ymmärtää muutosviestinnän tärkeyden
• mitata muutoksen tuloksia eri näkökulmista
• ymmärtää omia vahvuuksia ja heikkouksia muutoksen johtamisessa
Syksyn 2020 erityisinä teemoina opintojaksolla ovat toimintaympäristöjen ymmärtäminen, itsensä johtaminen sekä kriisijohtaminen ja –viestintä. Näistä kaikista teemoista on paitsi luentoja, myös aihioita opintojakson oppimistehtäväksi.
Lähipäiväkohtainen ohjelma ja vierailevat luennoitsijat julkistetaan ensimmäisen lähipäivän yhteydessä. Optima avautuu opiskelijoille viimeistään päivää ennen ensimmäistä lähipäivää. (not translated)
[Kenttä ei ole Laureassa käytössä] (not translated)