Minna Koskelo
Distance learning
Laurea LibGuides; ennakointi Optima-työtilassa julkaistava kirjallisuuslistaus (not translated)
Lähiopetus, työpajatyöskentely, itsenäinen työskentely (not translated)
Lähipäiväosallistuminen, trendiaamiainen ja kirjallinen raportti (not translated)
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 09.08.2020
20 - 40
Korkeakouluyksikkö D /YAMK
Minna Koskelo, Susanna Kivelä
Complementary competence, Master’s studies (TYJ), Generic Studies
Laurea Tikkurila
2 credits
5 credits
H-5
Trendikorttiprosessi päivittää Laurean trendikirjastoa. (not translated)
Opintojakso toteutetaan kolmena luento- ja työpajapäivänä. Lisäksi opintojaksoon sisältyy tulevaisuuden ennakointimenetelmiä soveltava kehittämistehtävä. Opintojakson luento- ja työpajapäivien teemat ovat:
- Ensimmäinen lähipäivä: Johdanto, toimintaympäristön monitorointi
- Toinen lähipäivä: Toimintaympäristön monitorointi
- Kolmas lähipäivä: trendiaamainen ja trendikorttien esittely. (not translated)
10.09.2020 09.00 - 16.30 B309 / Virtuaalitoteutus
14.11.2020 09.00 - 16.30 B309 / Virtuaalitoteutus
11.12.2020 09.00 - 16.30 B309 / Virtuaalitoteutus (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti (not translated)
Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja. Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa. Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle. (not translated)