•   Service Business and Marketing A9128-3010 15.01.2021-07.05.2021  10 credits  (MLA221KA) +-
    Learning outcomes of the course
    The student is able to
    - classify the business functions of a service company in the hospitality sector
    - present the business models and business logic of a service company
    - segment both business-to-business and consumer customers
    - apply marketing mix in service business

    Teacher in charge

    Petri Miinalainen

    Mode of delivery

    Distance learning

    Learning materials and recommended literature

    Bergström, S. & Leppänen, A. 2016 tai uudempi.. Yrityksen asiakasmarkkinointi. Helsinki. Edita. ** Muu erikseen opintojaksolla osoitettu kirjallisuus (not translated)

    Teaching methods

    Hybridi: Luennot ja ohjaukset verkossa. Loppuesitykset kampuksella 7.5.2021..
    Verkkoluennot torstaisin pääasiassa 15.00-16.00 tai 16.00-17.00. (not translated)

    Evaluation methods and criteria

    Välitehtävät (hyväksytty/hylätty)
    Yksilötehtävät (Painoarvo 50%)
    Ryhmätehtävä (Painoarvo 50%) (not translated)

    Language of instruction
    • Finnish
    Timing

    15.01.2021 - 07.05.2021

    Enrollment period

    23.11.2020 - 29.11.2020

    Group(s)
    • MLA221KA
    Seats

    20 - 40

    Unit

    Laurea Leppävaara, service

    Teacher(s)

    Minna Fred, Petri Miinalainen

    Further information for students

    Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
    - eritellä alan palveluyrityksen liiketoiminnan toiminnot
    - esitellä palveluyrityksen liiketoimintamalleja ja ansaintalogiikkaa
    - segmentoida yritys- ja kuluttaja-asiakkaita
    - soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja palveluliiketoiminnassa (not translated)

    Programme(s)

    Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara (Finnish)

    Campus

    Laurea Leppävaara

    Virtual portion

    10 credits

    Evaluation scale

    H-5

    Location and time

    Kickoff 15.1.2021 klo 10.00-12.00.
    Toteutus erillisen aikataulun mukaan. (not translated)

    Evaluation criteria
    Satisfactory

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI -käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään -etsiä tietoa eri tietolähteistä -raportoida AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS -toimia ryhmän jäsenenä -suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - toimia ammattieettisten periaatteiden mukaisesti - noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä (not translated)

    Good

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja –tilanteita selittäessään - koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa - raportoida sovitulla tavalla AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - toimia tavoitteellisesti ryhmässä - suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä - perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti (not translated)

    Excellent

    AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI - käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä - vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa - raportoida ja viestiä ammattimaisesti AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN - toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS - edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä - hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla - toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä - suunnitella ja arvioida toimintaansa eettiset näkökulmat huomioiden (not translated)