Please select the curriculum by the start year of studies and track.
Jouni Takala
Distance learning
Merkitse tähän tiedot käytettävistä kirjoista tai artikkeleista. Lisää linkit Laurean Finnaan.
Esimerkki: Juholin, Elisa: Communicare (2017) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.90185
LibGuidesin e-aineistoihin linkittäminen: http://libguides.laurea.fi/linkit_e
-aineistoihin/etusivu
Vuorela K. (2015). Lähdeviitteiden ja lähteiden merkintätavat Laureassa. (Link FI)
Opinnäytetyöpohja LINKissä > Dokumenttipohjat (tai Opinnäytetyö)
Plagioinnin (eli luvaton tekstin lainaaminen) tunnistamiseen käytetään Urkund-
ohjelmaa. Urkund-käyttöohje opiskelijalle ja Plagiointitapausten käsittely Laureassa Link
FI > Plagiointi. (not translated)
Your thesis project starts from the idea of a thesis topic. The topic should come from a client company that you need to find out yourself. In practise, you work in a company, identify a development opportunity, formulate and agree on a topic with the company, write a thesis proposal and return it in Optima. That is when your thesis project has been initiated (step 1).
The proposal will be developed with a lecturer until it is approved and agreed with the client company (step 2). The supervisors from Laurea and the client company are confirmed in the agreement.
Commitment to the project schedule is confirmed in step 3.
The key milestones are listed below. The details of each step as well as the supporting templates and documents are given in Optima.
0. Ideas from previous study units, placements, projects etc.
1. Proposal (why, what, how) -> presentation (optional)
Supervisor nominated, kick-off meeting with the supervisor
2. Thesis agreement with the client
3. Project time plan (dates for key milestones)
4. Project report drafts (TOC, background, theory base)
5. Complete project report (Abstract, content, source references, conclusions)
6. External feedback from
a. Opponent (peer review) - send email to all students in this workspace to find an opponent to your presentation. Note that you have to act as an opponent to some other student at any point of your project.
b. Language teachers (abstract review)
c. Urkund (plagiarism review)
7. Presentation (mandatory)
8. Maturity test (like re-taking an exam, registration instructions)
9. Final Thesis report
10. Assesment by the client and the supervisor
11. Storage in public database (Theseus)
12. Credits issued
Opinnäytetyön arviointi, katso Link FI > Arviointi
Laurean opinnäytetyöohje sisältää arviointikriteerit (Link FI > Opinnäytetyö) (not translated)
English
01.01.2021 - 31.12.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
0 - 50
Jouni Takala, Arvind Sharma, Pasi Kämppi, Lassi Tissari, Jukka Malinen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
15 credits
15 credits
H-5
Hyväksilukua hakiessaan opiskelija ottaa yhteyttä opintopäällikköön tai ONT-koordinaattoriin (jos
kampuksella sellainen on).
Link FI > Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen > Opinnäytetyön
hyväksilukeminen AMK-tutkinnossa (not translated)
Opinnäytetyöltä odotetaan selkeää yhteyttä työelämän kehittämiseen. Tavoitteena voi olla esimerkiksi palvelun, toimintamallien tai uuden työkulttuurin kehittäminen. Opinnäytetyö voi olla osa ammattikorkeakoulun tutkimus- ja kehittämistoimintaa. (not translated)
Toteutukselle voi ilmoittautua koska vaan ja toteutus etenee periaatteessa opiskelijan ja ohjaajan yhdessä sopiman aikataulun mukaan. (not translated)
1 opintopiste vastaa keskimäärin 27 tuntia opiskelijan tekemää työtä (not translated)
Juhani Kettunen
Distance learning
online assignments
English
12.01.2021 - 15.04.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Juhani Kettunen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
Jouni Takala
Distance learning
[Merkitse tähän tiedot käytettävistä kirjoista tai artikkeleista. Lisää linkit Laurean Finnaan.
Esimerkki:
Juholin, Elisa: Communicare (2017) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.90185
LibGuidesin e-aineistoihin linkittäminen: http://libguides.laurea.fi/linkit_e-aineistoihin/etusivu
Ota hyvissä ajoin yhteyttä Laurea-kirjastoon ja kerro, mille opintojaksolle kirjoja tarvitaan ja kuinka paljon opiskelijoita on. Kirjasto voi auttaa myös sopivan tietoperustan etsimisessä.] (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
[Ohje: Kirjaa tähän arvioinnin kohteet, painotukset, arviointimenetelmät, arvioijat ja arvioinnin ajankohta. Tarkista opinnon tiedoista arvioinnissa käytettävä vaativuustaso. Soveltumattomia kriteereitä voi jättää pois, mutta kriteereitä ei ole tarkoituksenmukaista muuten muokata]
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
[Jätä soveltuvilta osin:] Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.] (not translated)
English
24.08.2020 - 11.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Jouni Takala
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
[Mikäli toteutuksen tiedoissa on ilmaistu, että toteutukselle on varattu paikkoja Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille, kerro kohderyhmälle varattu paikkamäärä tässä. Tarvittaessa tässä myös ilmaistaan mille kohderyhmälle täydentävän osaamisen opinto on ensisijaisesti kohdennettu, jos kohderyhmällä halutaan olevan etusija opintototeutukselle hyväksyttäessä.] (not translated)
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
10 credits
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
[Kirjoita tähän esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä muista vaihtoehtoisista suoritustavoista.] (not translated)
[Kuvaa tässä projekti/hankeyhteistyö sekä muu työelämän kanssa tehtävä yhteistyö.
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista. Kentän täyttäminen ei korvaa PRM-kirjauksen tarvetta.] (not translated)
[Mikäli opinnolla edellytetään pakollista läsnäoloa, on se kirjattava ja perusteltava opinnon toteutussuunnitelmassa (Laurean tutkintosääntö 18 §). Kerro esim. toteutuksen tehtävien palautuksesta, tenttien ja uusintamahdollisuuksien ajankohdista. Varsinainen toteutuksen aikataulu näkyy opiskelijalle Pakissa suoraan toteutuksen varauksina, joten näitä tietoja ei tarvitse tässä kentässä toistaa.] (not translated)
[Kuvaa tässä kansainvälisyyden toteutumista opintojaksolla (esim. kansainväliset yhteistyötahot).
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista.] (not translated)
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Voit arvioida opiskelijan ajankäyttöä eri kokonaisuuksissa/tehtävissä. Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Pepin opettajan työpöydän valikosta ”Toteutukset”. ] (not translated)
Sisältö ja sen jaksotus
[Kuvaa opinnon sisältö työelämän kielellä. Esim. jos opetat ohjelmoinnin perusteita, kerro myös mitä ohjelmointikieltä opetetaan. Tästä kentästä pitäisi löytyä samoja sanoja, kuin työpaikkailmoituksista. Kenttä toimii tekoälyä käyttävän palvelun perusteena jatkossa opintojen, työpaikkojen ja henkilökohtaisen osaamisen vertailussa.] (not translated)
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
01.08.2020 - 31.07.2021
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Petri Säilynoja
Face-to-face
English
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Petri Säilynoja
Laurea university of applied sciences
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Seppo Koponen
Distance learning
In addition to material presented in Optima workspace students are encouraged to use
CCENT/CCNA ICND1 Official Exam Certification Guide 2nd Ed. ciscopress.com
CCNA ICND2 Official Exam Certification Guide 2nd Ed. ciscopress.com (or 3rd Ed.)
and other material presented at the beginning of study unit.
The study unit is based on working in virtual learning environment. There are on-line meetings during the implementation.
The evaluation is based on student's work in the assignments in Canvas and his/her activity and participation during the on-line meetings.
English
13.01.2021 - 31.03.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Seppo Koponen, Riku Salmenkylä
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
If a student already has experience and skills in working with IP networks and IP protocols, he/she is adviced to contact the lecturers before the study unit starts, or no later than within a week from the start, if she/he is interested in demonstarting his/her skills according to HOT-process.
The study unit introduces students to networking basics (mostly IP related networks and protocols) with emphasis to their impact on networks security. The contents are split into four themes that are scheduled to last for two weeks each. The themes begin with an on-line meeting/lecture, and continue with working on-line - either individually or in groups. The study unit implementation is designed to take the 1st half of the spring semester.
The student has not participated in the work during the study unit implementation adequately.
The student demonstrated learning at adequate level and took part to some on-line meetings.
The student demonstrated good learning outcomes and participated actively during the study unit imlplementation.
The student demonstrated excellent learning outcomes and participated actively in the discussions during the study unit imlplementation and on-line meetings.
Arvind Sharma
Distance learning
Conducted using Zoom live and / recorded session
Structure of the World Wide Web
Planning of the site:
contents (manuscript for a web site)
the graphic appearance
the technical structure
Realisation of the site:
basics for html language
CSS style definition
Utilising of Front-End frameworks (f.ex. Bootstrap)
acquisition process of the domain hosting services
transfer of the site to the server (ftp)
Grade 0-5
1-2
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use essential professional concepts when explaining various work practices and situations
- search for information in different sources
- report
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work under guidance using the skills and methods learned
- interact with customers and/or cooperation partners
- receive guidance
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- work as a member of a team
- plan the progress of his/her work and use of time under guidance
- work safely and in accordance with the professional code of conduct
- follow the provided instructions and rules
3-4
PROFESSIONAL DATABASE, INFORMATION SEARCH AND REPORTING
- use professional concepts in a consistent manner when explaining various work practices and situations
- gather information and use his/her knowledge basis
- report in the agreed manner
PROFESSIONAL ACTIVITIES AND DEVELOPMENT OF WORKING LIFE
- work using the skills and methods learned
- engage in professional interaction with customers and/or co-operation partners and identify their needs
- take part in guidance and utilise it
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- engage in goal-oriented work in a team
- plan and manage the progress of his/her work and use of time
- detect safety-related risks
- justify this/her actions in accordance with the professional code of conduct
5
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use professional concepts Extensively
- compare and choose relevant information
- report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work independently, using the skills and methods learned
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
- anticipate his/her need for guidance
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
- promote the team’s work and team spirit
- manage his/her time appropriately, completing the agreed tasks at the required quality level
- work responsibly, applying the skills and methods learned plan and evaluate their work, taking safety and/or ethical aspects into consideration
Finnish
01.10.2020 - 21.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Arvind Sharma
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or
notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the
first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the
study unit in the place of the absent student.” (Laurea degree regulations) In the case of online studies
the lecturer can also specify some other way than participation on an online meeting what is required
from the student so that he/she verifies his/her attendance on the study unit (Decision by the vice
president, education 7/2019).
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
1 credits
5 credits
Approved/Failed
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The
recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The
competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or
another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the
same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.”
Structure of the World Wide Web
Planning of the site:
contents (manuscript for a web site)
the graphic appearance
the technical structure
Realisation of the site:
basics for html language
CSS style definition
Utilising of Front-End frameworks (f.ex. Bootstrap)
acquisition process of the domain hosting services
transfer of the site to the server (ftp)
Weekly Assignment Tasks
Grade 0-5
Submitting the all reports on weekly basis without failing the due dates.
1-2
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use essential professional concepts when explaining various work practices and situations
- search for information in different sources
- report
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work under guidance using the skills and methods learned
- interact with customers and/or cooperation partners
- receive guidance
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- work as a member of a team
- plan the progress of his/her work and use of time under guidance
- work safely and in accordance with the professional code of conduct
- follow the provided instructions and rules
3-4
PROFESSIONAL DATABASE, INFORMATION SEARCH AND REPORTING
- use professional concepts in a consistent manner when explaining various work practices and situations
- gather information and use his/her knowledge basis
- report in the agreed manner
PROFESSIONAL ACTIVITIES AND DEVELOPMENT OF WORKING LIFE
- work using the skills and methods learned
- engage in professional interaction with customers and/or co-operation partners and identify their needs
- take part in guidance and utilise it
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- engage in goal-oriented work in a team
- plan and manage the progress of his/her work and use of time
- detect safety-related risks
- justify this/her actions in accordance with the professional code of conduct
5
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use professional concepts Extensively
- compare and choose relevant information
- report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work independently, using the skills and methods learned
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
- anticipate his/her need for guidance
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
- promote the team’s work and team spirit
- manage his/her time appropriately, completing the agreed tasks at the required quality level
- work responsibly, applying the skills and methods learned plan and evaluate their work, taking safety and/or ethical aspects into consideration
“Students who have failed assignments or examinations required for passing
a study unit must supplement or retake their study attainment in a manner and schedule defined by the
teacher of the study unit. ... A failed examination or other study attainment can be retaken twice. A
failure to attend an actual examination is considered to be one completion attempt.” (Laurea degree
regulations.)
All staff and students of Laurea are expected to adhere to good scientific practices, which includes
appropriate referencing. Familiarise yourself with the practices and, if needed, ask for more information.
All study assignments are to be done as individual work unless otherwise instructed. [If Urkund is used
when assignments are checked, the lecturer will inform the students of this.]
Jukka Malinen
Distance learning
- Material provided by the teacher in Optima
- Viope online course
- Online sources
- Own laptop
- Theory lectures
- Guided workshops
- Self study
Attendance on contact sessions not required.
- Exam
English
01.01.2021 - 31.07.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Timo Kiravuo, Jukka Malinen
This course is about studying basic structures of a programming language. No previous programming experience required. Programming language use in this course is Java.
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
Jukka Malinen
Distance learning
- Theory lectures
- Self study
- Guided workshops
- Own laptop
Contact sessions (2,5 hours / session) are based on guided workshops with the following format:
- Teacher's lecture to present the session's topics (30 mins)
- Hands-on exercises (2 hours)
- Exam
- Database project (in pairs)
English
06.01.2021 - 20.03.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 35
Jukka Malinen
During this course students will learn in a practical approach key concepts and methods related to information management and databases. Databases are important components in most of today's information systems and applications. The concepts, tools, and methods covered during this course are an essential knowledge base for anyone willing to have a career in the ICT field.
At the beginning of the course, students will be introduced to key concepts and get an overview of the subject. Later, students will get acquainted with relational databases and how to use the SQL query language to search and manipulate data from a database. NoSQL databases are also discussed during the course.
A virtual learning environment (Viope) is used to offer students the possibility to practice SQL in a flexible manner.
Contact sessions are mostly practice-based workshops guided by the teachers.
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
Annika Kirkkomäki
Face-to-face
Finnish
01.08.2020 - 31.08.2020
02.07.2020 - 31.07.2020
Sirpa Mattila, Annika Kirkkomäki
Korkeakouluyksikkö D, Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
Approved/Failed
Marja-Leena Piispanen
Distance learning
All the material will be available in Canvas and in the Internet.
IFLC1 is created by using material available on the Internet. Some teacher's own material is included too.
IFLC1 is a virtual course which takes place in Canvas.
Evaluation will be based on KNOW-HOW in returned exercises following precisely the course TIMETABLE.
Grades 1-5 (0 if failed). The final course grade consists of:
- activive participation on the web course
- doing of all the tasks on sufficient level
- doing of all the tasks in time
Finnish
01.10.2020 - 31.12.2020
07.09.2020 - 13.09.2020
20 - 30
Niina Glerean, Marja-Leena Piispanen
IFLC1 course you'll learn very basic things about the Finnish language. Some cultural topics are included too.
As a language course there are reading, writing, listening and speaking exercises. Naturally there are also basic grammar topics.
Korkeakouluyksikkö D, Tikkurila
Complementary competence, bachelor's studies in English (CCC2), Generic Studies, Degree Programme in Safety, Security and Risk Management (HRA), Laurea Leppävaara, Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
This 5 credit course consists of about 20 lessons with assignments
1 to 3 assignments in a week
Please, have a look to the address: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linken/studypath/evaluationandretakes/Evaluation/Pages/default.aspx
Please, have a look to the address: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linken/studypath/evaluationandretakes/Evaluation/Pages/default.aspx
Please, have a look to the address: https://laureauas.sharepoint.com/sites/linken/studypath/evaluationandretakes/Evaluation/Pages/default.aspx
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
09.01.2021 - 09.06.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
04.02.2021 - 26.06.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Sebastian King
Distance learning
English
18.01.2021 - 31.03.2021
23.11.2020 - 17.12.2020
20 - 40
Sebastian King
Korkeakouluyksikkö W (not translated)
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
Juhani Kettunen
Distance learning
Weekly contact sessions (Zoom) and individual/team assignments
English
27.01.2021 - 28.03.2021
23.11.2020 - 29.11.2020
20 - 40
Juhani Kettunen, Kaija Koivusalo
Korkeakouluyksikkö W (not translated)
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
5 ECTS = 135 Student hours
Sebastian King
Distance learning
Learning materials are provided in Optima. Also the following works will be consulted:
Bailey, S. 2011. Academic writing: a handbook for international students. 3rd edition. London: Routledge.
Dawson, C. 2009. Projects in computing and information systems. 2nd edition. Harlow: Addison-Wesley.
Lock, D. 2013. Naked Project Management: the bare facts. Gower.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2009. Research-oriented approach. Partially translated from: Kehittämistyön menetelmät – Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
During the study unit students will familiarise themselves with the basic principles of project management and receive guidance on communication requirements and tools for carrying out academic and project-related work.
The study unit contains work on the following topic areas:
- Research and development in academic projects
- Project planning, scheduling and risk management
- Teamwork and collaboration
- ICT tools for project management and documentation
- Preparing project-related communications (project plan, project report and presentation)
- Academic writing (referencing, style and tone, structure and organisation)
The evaluation is based on the office and project management exams, academic essay, project plan and project evaluation assignment. A detailed description of the assessment criteria is given in the virtual learning environment.
English
01.08.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Sebastian King, Riku Salmenkylä
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
By arrangement with the lecturer in charge.
Details to be posted in Optima.
5 credits = 135 hours of student`s work.
Jyri Rajamäki
Distance learning
Finnish
01.08.2020 - 31.12.2020
02.07.2020 - 31.07.2020
20 - 40
Jyri Rajamäki
Laurea university of applied sciences
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
5 credits
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
01.08.2020 - 31.07.2021
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Approved/Failed
Seppo Koponen
Distance learning
Most of the essential material is available at the on-line learning environment. Supplemental material will be announced during the implementation.
This is an on-line implementation of the study unit. The study unit has 5 themes, each with its' own assignments. The themes are scheduled to begin with an on-line meeting.
The evaluation of the study unit is based on evaluating each theme independently and then calculating the final score as the average of the themes. Each theme needs to completed succussfully.
English
01.08.2020 - 31.10.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Seppo Koponen, Juha Tontti, Petri Säilynoja
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
We will have a visiting lecturer from worklife.
The study unit has 5 themes. The student is expected to be able work each theme during its' scheduled time.
The student has not participated in the learning process or shown the required learning outcomes during the study unit.
The student has participated in the learning process adequately and shown reasonably in the evaluation of learning outcomes.
The student has actively participated in the learning process and shown well in the evaluation of learning outcomes.
The student has actively participated in the learning process and shown excellently in the evaluation of learning outcomes.
Lassi Virtanen
Distance learning
All the material and links can be found from Optima workspace.
Virtual studies with scheduled online meetings. Weekly individual assignments.
Students collect points from different learning activities
- Weekly studies
- Online meetings (Zoom)
- Online Tests
- Learning assignments and tasks
English
01.10.2020 - 31.12.2020
18.05.2020 - 24.05.2020
20 - 40
Lassi Virtanen
Understanding customers can be challenging. Still it creates the basis for business development. To whom do you develop your service to? Who is your customer and who is the end user for the product or service? How are you able to find all necessary information and make different decisions based on it? How do you use this information in service design or development?
During this study unit we’ll go through different aspects of customer behavior. The focus and examples are from different digital services. In addition, you’ll get the possibility to analyze your own behavior as a customer.
The study unit grade is based on weekly assignments which need to be completed and returned before the deadlines.
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
-
-
A weekly detailed schedule will be released in the beginning of the course.
-
- Study unit lasts for 10 weeks
- 5cr / 137,5 hours
0-49 points = 0
50-59 points = 1
60-69 points = 2
70-79 points = 3
80-89 points = 4
90-100 = 5
Jouni Takala
Distance learning
[Merkitse tähän tiedot käytettävistä kirjoista tai artikkeleista. Lisää linkit Laurean Finnaan.
Esimerkki:
Juholin, Elisa: Communicare (2017) https://laurea.finna.fi/Record/laurus.90185
LibGuidesin e-aineistoihin linkittäminen: http://libguides.laurea.fi/linkit_e-aineistoihin/etusivu
Ota hyvissä ajoin yhteyttä Laurea-kirjastoon ja kerro, mille opintojaksolle kirjoja tarvitaan ja kuinka paljon opiskelijoita on. Kirjasto voi auttaa myös sopivan tietoperustan etsimisessä.] (not translated)
The implementation plan is available in Finnish.
Osaamisen arviointi perustuu opetussuunnitelmien tavoitekuvauksiin ja opinnon toteutussuunnitelmalla ilmoitettavaan arviointikriteeristöön (Laurean tutkintosääntö).
[Ohje: Kirjaa tähän arvioinnin kohteet, painotukset, arviointimenetelmät, arvioijat ja arvioinnin ajankohta. Tarkista opinnon tiedoista arvioinnissa käytettävä vaativuustaso. Soveltumattomia kriteereitä voi jättää pois, mutta kriteereitä ei ole tarkoituksenmukaista muuten muokata]
Opinnon arvioinnissa käytetään amk-tutkinto-opiskelijan osaamisen arviointikehikon vaatimustason I mukaisia kriteereitä:
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää monipuolisesti ammattikäsitteitä
- vertailla ja valita tarkoituksenmukaista tietoa
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja tilanteita selittäessään
- koota tietoa ja hyödyntää tietoperustaansa
- raportoida sovitulla tavalla
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä eri työkäytänteitä ja -tilanteita selittäessään
- etsiä tietoa eri tietolähteistä
- raportoida
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- toimia itsenäisesti opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahojen kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
- ennakoida ohjaustarpeitaan
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia opittuja taitoja ja menetelmiä käyttäen
- toimia ammatillisesti asiakkaiden ja/tai yhteistyötahojen kanssa ja tunnistaa heidän tarpeensa
- osallistua ohjaukseen ja hyödyntää sitä
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- edistää toiminnallaan ryhmän toimintaa ja ilmapiiriä
- hallita ajankäyttöään tehden sovitut tehtävät työssä vaadittavalla laatutasolla
- toimia vastuullisesti ja soveltaa opittuja taitoja ja menetelmiä
- suunnitella ja arvioida toimintaansa turvallisuus ja/tai eettiset näkökulmat huomioiden
Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- toimia tavoitteellisesti ryhmässä
- suunnitella ja hallita oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- havaita turvallisuuteen liittyviä riskejä
- perustella toimintaansa ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
Arvosanan 1 (H) tasolla opiskelija osaa:
- toimia ryhmän jäsenenä
- suunnitella ohjatusti oman työn etenemistä ja ajankäyttöä
- toimia turvallisesti ja ammattieettisten periaatteiden mukaisesti
- noudattaa annettuja ohjeita ja sääntöjä
[Jätä soveltuvilta osin:] Opiskelijan, joka ei ole suorittanut hyväksytyksi opintojakson läpäisemiseksi asetettuja tehtäviä tai tenttejä, tulee täydentää tai uusia suorituksensa opintojakson opettajan määrittelemällä tavalla ja opettajan määrittelemässä ajassa. Hylätyn tentin tai muun suorituksen voi uusia kaksi kertaa. Varsinaiseen tenttiin osallistumatta jättäminen lasketaan yhdeksi suorituskerraksi. (Laurean tutkintosääntö.)
Kaikkien Laurean toimijoiden odotetaan noudattavan hyviä tieteellisiä käytänteitä, joihin kuuluu asianmukainen lähteisiin viittaaminen. Perehdy ja kysy käytänteistä tarvittaessa. Kaikki opintotehtävät tehdään yksilötyönä, jollei tehtävässä ole muuta ohjeistettu. [Urkundin käytöstä tehtävien tarkistuksen yhteydessä opettaja kertoo erikseen.] (not translated)
English
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Jouni Takala
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”
[Mikäli toteutuksen tiedoissa on ilmaistu, että toteutukselle on varattu paikkoja Avoimen AMK:n, 3AMKin tai väyläopintojen opiskelijoille, kerro kohderyhmälle varattu paikkamäärä tässä. Tarvittaessa tässä myös ilmaistaan mille kohderyhmälle täydentävän osaamisen opinto on ensisijaisesti kohdennettu, jos kohderyhmällä halutaan olevan etusija opintototeutukselle hyväksyttäessä.] (not translated)
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
10 credits
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
[Kirjoita tähän esim. hankitun osaamisen hyödyntämisen mahdollisuuksista sekä muista vaihtoehtoisista suoritustavoista.] (not translated)
[Kuvaa tässä projekti/hankeyhteistyö sekä muu työelämän kanssa tehtävä yhteistyö.
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista. Kentän täyttäminen ei korvaa PRM-kirjauksen tarvetta.] (not translated)
[Mikäli opinnolla edellytetään pakollista läsnäoloa, on se kirjattava ja perusteltava opinnon toteutussuunnitelmassa (Laurean tutkintosääntö 18 §). Kerro esim. toteutuksen tehtävien palautuksesta, tenttien ja uusintamahdollisuuksien ajankohdista. Varsinainen toteutuksen aikataulu näkyy opiskelijalle Pakissa suoraan toteutuksen varauksina, joten näitä tietoja ei tarvitse tässä kentässä toistaa.] (not translated)
[Kuvaa tässä kansainvälisyyden toteutumista opintojaksolla (esim. kansainväliset yhteistyötahot).
Tämän tietokentän sisältöjä tarkastellaan seurattaessa toteutustapoja ja strategisten tavoitteiden toteutumista.] (not translated)
[Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Voit arvioida opiskelijan ajankäyttöä eri kokonaisuuksissa/tehtävissä. Kuormittavuuden laskemiseen löydät työvälineen Pepin opettajan työpöydän valikosta ”Toteutukset”. ] (not translated)
Sisältö ja sen jaksotus
[Kuvaa opinnon sisältö työelämän kielellä. Esim. jos opetat ohjelmoinnin perusteita, kerro myös mitä ohjelmointikieltä opetetaan. Tästä kentästä pitäisi löytyä samoja sanoja, kuin työpaikkailmoituksista. Kenttä toimii tekoälyä käyttävän palvelun perusteena jatkossa opintojen, työpaikkojen ja henkilökohtaisen osaamisen vertailussa.] (not translated)
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
03.08.2021 - 24.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Arvind Sharma
Distance learning
Conducted using Zoom live and / recorded session
Structure of the World Wide Web
Planning of the site:
contents (manuscript for a web site)
the graphic appearance
the technical structure
Realisation of the site:
basics for html language
CSS style definition
Utilising of Front-End frameworks (f.ex. Bootstrap)
acquisition process of the domain hosting services
transfer of the site to the server (ftp)
Grade 0-5
1-2
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use essential professional concepts when explaining various work practices and situations
- search for information in different sources
- report
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work under guidance using the skills and methods learned
- interact with customers and/or cooperation partners
- receive guidance
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- work as a member of a team
- plan the progress of his/her work and use of time under guidance
- work safely and in accordance with the professional code of conduct
- follow the provided instructions and rules
3-4
PROFESSIONAL DATABASE, INFORMATION SEARCH AND REPORTING
- use professional concepts in a consistent manner when explaining various work practices and situations
- gather information and use his/her knowledge basis
- report in the agreed manner
PROFESSIONAL ACTIVITIES AND DEVELOPMENT OF WORKING LIFE
- work using the skills and methods learned
- engage in professional interaction with customers and/or co-operation partners and identify their needs
- take part in guidance and utilise it
GROUP WORK, MANAGEMENT AND RESPONSIBILITY
- engage in goal-oriented work in a team
- plan and manage the progress of his/her work and use of time
- detect safety-related risks
- justify this/her actions in accordance with the professional code of conduct
5
PROFESSIONAL KNOWLEDGE BASIS, INFORMATION SEARCHING AND REPORTING
- use professional concepts Extensively
- compare and choose relevant information
- report and communicate in a professional manner
PROFESSIONAL PRACTICE AND WORKPLACE DEVELOPMENT
- work independently, using the skills and methods learned
- take responsibility for interaction with customers and/or co-operation partners and for responding to their needs
- anticipate his/her need for guidance
TEAMWORK SKILLS, LEADERSHIP AND RESPONSIBILITY
- promote the team’s work and team spirit
- manage his/her time appropriately, completing the agreed tasks at the required quality level
- work responsibly, applying the skills and methods learned plan and evaluate their work, taking safety and/or ethical aspects into consideration
English
01.08.2021 - 31.10.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Arvind Sharma
According to the degree regulations (section 18) “students must be present in the first contact session or
notify their teacher in charge if they cannot attend. If they fail to notify the teacher of their absence in the
first contact session, their enrolment will be rejected. Another student in the queue may be enrolled in the
study unit in the place of the absent student.” (Laurea degree regulations) In the case of online studies
the lecturer can also specify some other way than participation on an online meeting what is required
from the student so that he/she verifies his/her attendance on the study unit (Decision by the vice
president, education 7/2019).
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
1 credits
5 credits
Approved/Failed
According to the degree regulations “all students are entitled to demonstrate their competence. The
recognition and accreditation of prior competence is initiated by the students themselves. The
competence is recognised and accredited by the teacher responsible for the module or study unit or
another person designated by the director of the UAS unit. The assessment is carried out according to the
same criteria and grading scale as that adopted for the corresponding study unit.”
Structure of the World Wide Web
Planning of the site:
contents (manuscript for a web site)
the graphic appearance
the technical structure
Realisation of the site:
basics for html language
CSS style definition
Utilising of Front-End frameworks (f.ex. Bootstrap)
acquisition process of the domain hosting services
transfer of the site to the server (ftp)
Lassi Virtanen
Distance learning
English
01.08.2021 - 31.07.2022
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
2 credits
Approved/Failed
Sebastian King
Distance learning
Learning materials are provided in Optima. Also the following works will be consulted:
Bailey, S. 2011. Academic writing: a handbook for international students. 3rd edition. London: Routledge.
Dawson, C. 2009. Projects in computing and information systems. 2nd edition. Harlow: Addison-Wesley.
Lock, D. 2013. Naked Project Management: the bare facts. Gower.
Ojasalo, K., Moilanen, T. & Ritalahti, J. 2009. Research-oriented approach. Partially translated from: Kehittämistyön menetelmät – Uudenlaista osaamista liiketoimintaan. Helsinki: WSOY.
During the study unit students will familiarise themselves with the basic principles of project management and receive guidance on communication requirements and tools for carrying out academic and project-related work.
The study unit contains work on the following topic areas:
- Research and development in academic projects
- Project planning, scheduling and risk management
- Teamwork and collaboration
- ICT tools for project management and documentation
- Preparing project-related communications (project plan, project report and presentation)
- Academic writing (referencing, style and tone, structure and organisation)
The evaluation is based on the office and project management exams, academic essay, project plan and project evaluation assignment. A detailed description of the assessment criteria is given in the virtual learning environment.
English
01.08.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Sebastian King, Riku Salmenkylä
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
H-5
By arrangement with the lecturer in charge.
Details to be posted in Optima.
5 credits = 135 hours of student`s work.
Jyri Rajamäki
Distance learning
English
05.08.2021 - 26.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Jyri Rajamäki
Korkeakouluyksikkö W (not translated)
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
Lassi Tissari
Distance learning
English
14.08.2021 - 17.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Lassi Tissari
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Virtual Campus
5 credits
Approved/Failed
Lassi Virtanen
Face-to-face
English
01.08.2021 - 31.07.2022
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Lassi Virtanen
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
Approved/Failed
Seppo Koponen
Distance learning
Most of the essential material is available at the on-line learning environment. Supplemental material will be announced during the implementation.
This is an on-line implementation of the study unit. The study unit has 5 themes, each with its' own assignments. The themes are scheduled to begin with an on-line meeting.
The evaluation of the study unit is based on evaluating each theme independently and then calculating the final score as the average of the themes. Each theme needs to completed succussfully.
English
01.08.2021 - 31.10.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 40
Seppo Koponen, Petri Säilynoja
Laurea Leppävaara, tiko
Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
We will have a visiting lecturer from worklife.
The study unit has 5 themes. The student is expected to be able work each theme during its' scheduled time.
The student has participated in the learning process adequately and shown reasonably in the evaluation of learning outcomes.
The student has actively participated in the learning process and shown well in the evaluation of learning outcomes.
The student has actively participated in the learning process and shown excellently in the evaluation of learning outcomes.
Lassi Virtanen
Distance learning
All the material and links can be found from Optima workspace.
Virtual studies with scheduled online meetings. Weekly individual assignments.
Students collect points from different learning activities
- Weekly studies
- Online meetings (Zoom)
- Online Tests
- Learning assignments and tasks
English
01.10.2021 - 31.12.2021
24.05.2021 - 30.05.2021
20 - 70
Lassi Virtanen
Understanding customers can be challenging. Still it creates the basis for business development. To whom do you develop your service to? Who is your customer and who is the end user for the product or service? How are you able to find all necessary information and make different decisions based on it? How do you use this information in service design or development?
During this study unit we’ll go through different aspects of customer behavior. The focus and examples are from different digital services. In addition, you’ll get the possibility to analyze your own behavior as a customer.
The study unit grade is based on weekly assignments which need to be completed and returned before the deadlines.
Laurea Leppävaara, tiko
NCA2 Degree Programme in Business Information Technology, Cyber Security, Laurea Leppävaara, Degree Programme in Business Information Technology (NIA), Laurea Leppävaara
Laurea Leppävaara
5 credits
H-5
-
-
A weekly detailed schedule will be released in the beginning of the course.
-
- Study unit lasts for 10 weeks
- 5cr / 137,5 hours
50-59 points = 1
60-69 points = 2
70-79 points = 3
80-89 points = 4
90-100 = 5