Visionäärinen johtaminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: V1456-HYV21811
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
28.08.2018 - 01.01.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, liko
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Tulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta (HYV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Susanna Kivelä
- Pekka Matvejeff
Ryhmät
-
HYV218KJTulevaisuuden johtaminen ja asiakaslähtöinen palveluliiketoiminta, yamk, K18, Tikkurila
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tukea organisaatiota kohti haluttua tulevaisuutta yhteisen, jaetun vision avulla
- soveltaa visionäärisen johtamisen työkaluja
- etsiä, omaksua ja soveltaa käytännön esimerkkien ja kotimaisen ja kansainvälisen tutkimuskirjallisuuden tietoa visionäärisen johtamisen tukena
Toteutustapa
Workshop-työskentely, itsenäinen- ja ryhmätyöskentely sekä kirjallinen raportti
Aika ja paikka
Tikkurilan Laurea
12.10.2018 klo 9.00 - 16.30
16.11.2018 klo 9.00 - 16.30
15.12.2018 klo 9.00 - 16.30s
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojakson alussa ilmoitettava kirjallisuus
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
TKI-hankekytkentä ennakointiopintojaksojen taustahanke / C2L hanke
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tikkurilan Laurea
12.10.2018 klo 9.00 - 16.30: Visionäärinen johtaminen osana johtamisen kokonaisuutta
16.11.2018 klo 9.00 - 16.30: Backcasting ja roadmap visionäärisen johtamisen tukena
15.12.2018 klo 9.00 - 16.30: Visionäärinen johtaja, jaksotehtävän sparraus
Sisältö ja sen jaksotus
Tikkurilan Laurea
12.10.2018 klo 9.00 - 16.30: Visionäärinen johtaminen osana johtamisen kokonaisuutta
16.11.2018 klo 9.00 - 16.30: Backcasting ja roadmap visionäärisen johtamisen tukena
15.12.2018 klo 9.00 - 16.30: Visionäärinen johtaja, jaksotehtävän sparraus
Arviointiasteikko
H-5
Hylätty (0)
Puutteellinen opintojakso-osallistuminen
Opintojakson suoritus ei ole tehtävänannon mukaisesti suoritettu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteista nousevaa tietoa laaja-alaisesti. Käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä
Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa
Kehittäminen: Opiskelija osaa tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen.
Viestintä: Opiskelija osaa viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Tietoperusta: Opiskelija osaa hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida opintojakson tavoitteita tukevaa tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. Käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä.
Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja /tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja.
Kehittäminen: Opiskelija osaa luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon.
Viestintä: Opiskelija osaa viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tietoperusta: Opiskelija osaa luoda opintojakson tavoitteista nousevan johdonmukaisen ja omaa ajattelua sisältävän tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden.
Ongelmanratkaisu: Opiskelija osaa ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistä eri alojen tietoja.
Kehittäminen: Opiskelija osaa tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa.
Viestintä: Opiskelija osaa viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan- että alan ulkopuoliselle yleisölle.