PJ-projekti: Pelialan juridiikka ja työelämän pelisäännöt (15 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BL37-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
26.11.2018 - 06.01.2019
Ajoitus
07.01.2019 - 31.05.2019
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
47 % Lähiopetus, 53 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö C
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
7 - 7
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Heikki Seppälä
- Annemari Kuhmonen
Vastuuopettaja
Annemari Kuhmonen
Ryhmät
-
TOH218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Toteutustapa
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Kiinnostaako pelibisnes? Pelisektori kasvaa kovaa vauhtia. Osaamisen pelimerkit -hanke (https://pelimerkit.metropolia.fi/) hakee pelialan juridiikasta kiinnostuneita opiskelijoita. Projektin kohderyhmänä ovat aloittavat peliyritykset. Projektin aiheita ovat mm. yhtiömuoto, tekijänoikeudet ja tavaramerkit - mitä peligrafiikassa voidaan suojata?; sopimuskäytännöt; lisenssit (pelilisenssit, tuotemerkit); kansainvälisyyteen liittyvät lakiasiat pelialalla; pelien ikärajat; työlainsäädäntö ja alan sopimukset, työsopimuksen tekeminen, työnantajan ja työntekijän oikeudet ja velvollisuudet, työaika ja vuosiloma. Projektissa perehdytään myös hauskaan ja motivoivaan oppimiseen ja pelillistämiseen.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös moduuleihin LY, LYK
Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin, joissa on vielä tilaa. Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Aika ja paikka
Aika: Briiffi maanantaina 21.1.2019 kello 11:00 - 12:00
Paikka: 1-8
Ohjaukset aina maanantaisin kello 11:00 - 12:00
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".