Siirry suoraan sisältöön

Sosiaalisen median ja markkinoinnin automatisoinnin viimeisimmät trendit (5 op)

Toteutuksen tunnus: TO00BT65-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

28.11.2022 - 04.12.2022

Ajoitus

01.03.2023 - 31.07.2023

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus, liko

Toimipiste

Laurea Verkkokampus

Opetuskielet

  • Englanti

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Complementary competence, bachelor’s studies in English (CCH2), Business, administration and law

Opettaja

  • Marjaana Ajanto
  • Anna Nolvi

Vastuuopettaja

Marjaana Ajanto

Ryhmät

  • CCH222SY
    Complementary competence (bachelor’s studies), S22, Business, administration and law
  • TOH222SY
    Täydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S22, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- laatia menestyksellisen sosiaalisen media strategian ja arvioida sen onnistumista
- kehittää asiakashankinnan toimenpiteitä sosiaalista mediaa hyödyntäen myyntitavoitteiden saavuttamiseksi
- seurata ja analysoida asiakkaan sitoutumista
- vertailla ja arvioida digitaalisen markkinoinnin alustaja ja työkaluja

Toteutustapa

Digital marketing in social media channels is an important part in company's marketing and sales. In this study unit students will learn how social media is used in company's marketing and sales in a real life. Students will study online social media course material and achieve credits by accomplishing

We will have company partners in this study unit. Students will create a social media marketing plan and execute some part of it for a partner company. At the end of course there will be a Hackathon where students will compete each other and the best pitch of the marketing and execution plans will be awarded.

Please note this course will be an ADVANCED marketing course. We expect you have a solid understanding of social media marketing and maybe have some experience in digital marketing in real life context. This is for those who have accomplished their mandatory marketing courses earlier.

Student must complete the pre- assignment on time to ensure his/her place in the course. Deadline for the pre-assignment is 5.3.2023

Arviointiasteikko

H-5