Tehokkaasti viestivä organisaatio (5 op)
Toteutuksen tunnus: R0255-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 31.08.2019
Ajoitus
09.09.2019 - 20.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila
Toimipiste
Laurea Yhteinen
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Pipsa Kostamo
- Eveliina Hytönen
Vastuuopettaja
Eveliina Hytönen
Ryhmät
-
TOY219SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S19, Yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- suunnitella ja toteuttaa viestintää organisaation liiketoiminnallisia tavoitteita tukien
- kiteyttää ja viestiä organisaation ydinviestit
- viestiä tehokkaasti sidosryhmäkohtaisesti ja vuorovaikutteisesti
- mitata ja analysoida viestinnän tuloksellisuutta
Toteutustapa
Toteutetaan virtuaalisesti.
Opintojakson voi suorittaa täysin virtuaalisesti ja etäopiskellen. Opintojakson aikana on kuitenkin yhteisiä webinaareja, verkkokeskusteluja ja virtuaaliohjaustuokioita. Noin joka toinen viikko pidettävien virtuaaliopiskelukertojen jälkeen avautuvat teemojen tehtävät, joiden palautusajat porrastetaan. Välitehtäviä tulee siis pitkin opintojaksoa. Lopussa palautetaan isompi raporttitehtävä, jota opiskelija työstää opintojakson aikana teemoihin liittyen.
Aika ja paikka
Virtuaalitoteutus 9.9.-18.12. 2019 välisenä aikana. Virtuaalitapaamiset erillisen aikataulun mukaan noin joka toinen viikko. Virtuaalitapaamisissa opettajien luentoja, tehtäviä, keskustelua, ym. Tallenteet ovat katseltavissa jälkeenpäin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaali ja suositeltava kirjallisuus ovat opintojakson työtilassa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson tehtävissä käsitellään todellisia yritysviestinnän ilmiöitä, mutta opintojaksolla ei toteuteta toimeksiantajalähtöisiä projekteja, vaan opiskelija tarkkailee ja analysoi tehtävissä valitsemansa yrityksen viestintää itsenäisesti.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Katso erillinen aikataulu.
Kansainvälisyys toteutuksella
-
Lisätietoja opiskelijoille
Kiinnostaako yritysviestintä? Haluaisitko oppia tarkastelemaan mainonnan meille lähettämiä viestejä ja pohtia niiden takana vaikuttavia viestintäpäätöksiä? Haluaisitko oppia ympäröivän liike-elämän viestinnän lainalaisuuksista, ammattikäsitteistöstä ja mediasuhteista?
Tällä opintojaksolla valitset sinua kiinnostavan yrityksen yksin tai parin kanssa ja seuraat heidän yritysviestintäänsä syksyn ajan. Virtuaalitapaamisissa saat näkökulmia, joista tarkastella sitä, ja kartutat tietoa yritysviestinnästä.
Tule mukaan opintojaksolle, jos yritysviestintä kiinnostaa sinua. Et tarvitse aikaisempia opintoja aiheesta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteet esitellään tarkemmin ensimmäisessä virtuaalitapaamisessa. Arvioinnin perusteet nojaavat Laurean yleisiin kirjallisten tehtävien arviointimenetelmiin.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole toiminut ohjeiden mukaisesti. Työn aihe ei kohtaa toimeksiantoa, raportin kieli on vaikealukuista eikä lähteitä tai ammattikäsitteitä ole käytetty tehtävänannon mukaisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa..
- toimia ohjeiden mukaisesti
- käyttää keskeisiä ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden valinnan merkityksiä
- analysoida asioiden välisiä suhteita
- etsiä asiaankuuluvia lähteitä ja koota tietoa asiasta
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa..
- toimia itsenäisesti ohjeiden mukaisesti
- soveltaa keskeisiä ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää huomioita sekä mahdollisesti kritiikkiä
- analysoida asioiden välisiä suhteita
- etsiä lähteitä, koota tietoa asiasta ja soveltaa sitä
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa..
- toimia itsenäisesti, aloitteellisesti ja kehittävästi
- käyttää asiantuntevasti ja laaja-alaisesti ammattikäsitteitä
- nähdä asiakasviestinnän vaikutukset laajemmassa kokonaisuudessa ja antaa kehitysehdotuksia
- nähdä viestintäkanavien sekä –välineiden merkityksiä ja esittää kehitysehdotuksia
- analysoida asioiden välisiä suhteita ja esittää kehitysehdotuksia
- arvioida ja soveltaa etsimääni tietoa
- hallita laaja-alaisesti tietoperustaa ja kehittää sen avulla osaamista