Asiakkuus- ja projektiosaaminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0212-NTV1811A
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
03.09.2018 - 30.11.2018
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
7 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
30 % Lähiopetus, 70 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Tikkurila, tiko
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Minna-Kaisa Lehtilinna
- Eeva Haikonen
- Tiina Turku
Vastuuopettaja
Tiina Turku
Ryhmät
-
NTV218KATietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, K18, Tikkurila
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen
Toteutustapa
Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja
Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Osallistuminen Caito-projektiin. Esittely opintojakson alkutapaamisessa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Mikäli opinto on jäänyt suorittamatta, sen voi korvata uuden opetussuunnitelman opintojaksolla HL00BQ78 Markkinoinnin pe-rusteet.