PJ-projekti: Yhteisöllinen pelaaminen ja striimaaminen aloittavan peliyrityksen markkinointikanavina (15 op)
Toteutuksen tunnus: PJ00BI69-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
03.09.2018 - 21.12.2018
Opintopistemäärä
15 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
15 op
Toteutustapa
87 % Lähiopetus, 13 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea Hyvinkää, liko
Toimipiste
Laurea Hyvinkää
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 5
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opettaja
- Heikki Seppälä
- Annemari Kuhmonen
Vastuuopettaja
Annemari Kuhmonen
Ajoitusryhmät
- Ensisijainen (Koko: 5. Avoin AMK: 0.)
- Toissijainen (Koko: 5. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
TOH218SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S18, Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Pienryhmät
- Ensisijainen
- Toissijainen
Toteutustapa
Toteutustapa: Projekti suoritetaan P2P-opiskelijaprojektina yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa.
Projektin sisältö: Oletko kiinnostunut alati muuttuvasta pelialasta? Oletko aktiivinen pelaaja tai pelien seuraaja? Onko striimaus sinulle tuttua? Entäpä Twitch tai tubettaminen? Oletko kiinnostunut luomaan aloitteleville peliyrityksille uudenlaisia keinoja löytää kohderyhmänsä?
Peliala on murroksessa ja kilpailu asiakkaista on kovempaa, joka pakottaa pelitalot löytämään uusia keinoja erottua massasta. Striimaaminen ja yhteisöllinen pelaaminen ovat tulleet yhä tärkeämmiksi kanaviksi pelitalojen tuotteiden näkyvyyden lisäämiseksi, perinteisen markkinoinnin tilalle.
Osaamisen pelimerkit-projekti hakee sosiaalisia, innokkaita, luovia ja uusia asioita nopeasti omaksuvia opiskelijoita, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan peliteollisuuden toiminnasta, ansaintamenetelmistä sekä yhteisöllisen pelaamisen hyödyntämisestä markkinointikanavana. Toimisit osana pelitiimiä, jossa pääsisit mm. miettimään miten striimausyhteisö voitaisiin ottaa paremmin huomioon jo peliä kehitettäessä sekä rakentamaan tiiviimpiä verkostoja striimaajien ja pelintekijöiden välille. Tärkeimpänä ominaisuutena sinulla tulee olla kiinnostusta peleihin ja oikea asenne! Hae mukaan pelien mahtavaan maailmaan ja ole osana miettimässä pelialan tulevaisuuden toimntamalleja!
Projektista voi saada pisteitä myös moduuleihin LY, LYK, AM.
Ohjaus ja viestintä: Ohjausajoista ja viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti. Projekti sopii monimuoto-opiskelijoille.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, voimme sijoittaa opiskelijan toiseen, samaa moduuliosaamista tuottavaan projektiin.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Aika ja paikka
Projektitiimin tapaamisajat ja –paikat sovitaan tiimikohtaisesti projektin alkaessa. Projektibriiffistä (eli projektin aloitustapaamisesta) lähetetään ilmoittautuneille erillinen sähköpostikutsu.Ohjaukset aina maanantaisin kello 10.00 - 11.00.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto, valitaan projektissa erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa eli tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointiin perehdytään projektin alkaessa. Voit perehtyä etukäteen arviointidokumentteihin MS Project Onlinen kohdasssa "Yhteiset asiakirjat".