Siirry suoraan sisältöön

Brändi kasvun vahvistajana (5 op)

Toteutuksen tunnus: V1488-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.05.2019

Ajoitus

01.08.2019 - 08.11.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Laurea-ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Laurea Tikkurila

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

0 - 35

Koulutus

  • Yrityksen kasvuun johtaminen (HYV3), Laurea Tikkurila

Opettaja

  • Maria Ekström

Vastuuopettaja

Maria Ekström

Ryhmät

  • HYV319SJ
    Yrityksen kasvuun johtaminen, yamk, S19, Tikkurila

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- syventää tietojaan ja osaamistaan brändimalleista ja brändikäsitteistä
- arvioida brändin rakentumisen prosesseja
- kehittää hyviä brändejä ymmärtämällä asiakkaiden/kuluttajien roolia brändin vahvistamisessa
- vahvistaa brändiä viestinnällä

Toteutustapa

[Kirjaa tähän keskeinen tieto opintojakso toteutuksen sisällöstä, toteutustavasta, oppimisympäristöstä, käytettävistä T&K -menetelmistä sekä ohjaus- ja viestintäkäytänteistä. Tarkista yllä olevista tiedoista, että kampustieto on valittu, jos toteutukseen kuuluu yksikön tapaaminen tai tentti, joka edellyttää läsnöoloa kampuksella. Tällöin virtuaalipisteet eivät saa olla täydet, koska sillä indokoidaan täysin verkossa toteutuvaa opintoa.]

Aika ja paikka

Kolme lähipäivää

13.09.2019 09.00 - 16.30 B406
14.09.2019 09.00 - 16.30 B406
10.10.2019 09.00 - 16.30 B406

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2012). Brand leadership. Simon and Schuster.
Aaker, D. A., Joachimsthaler, E., & Niinimäki, P. (2000). Brandien johtaminen. WSOY.
Becerra, E., & Badrinarayanan, V. (2013). The influence of brand trust and brand
identification on brand evangelism. Journal of Product & Brand Management, 22(5/6),
371-383.
Davis, A. M. (2012). Brandscaping: Unleashing the power of partnerships. Content
Marketing Institute
Ewing, M. T., Jevons, C. P., & Khalil, E. L. (2009). Brand death: A developmental model
of senescence. Journal of Business Research, 62(3), 332-338.
Gabay, J. (2015). Brand psychology : Consumer perceptions, corporate reputations.
London: Kogan Page.
Hampf, A., & Lindberg-Repo, K. (2011). Branding: The past, present, and future: A
study of the evolution and future of branding.
Kapferer, J. N. (2012). Abundant rarity: The key to luxury growth. Business Horizons,
55(5), 453-462
Kapferer, J. N. (2012). The new strategic brand management: Advanced insights and
strategic thinking. Kogan page publishers.
Keller, K., 2003. Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing
Brand Equity, 2nd ed. New Jersey: Prentice Hall.
Keller, K. L. (2012). Understanding the richness of brand relationships: Research
dialogue on brands as intentional agents. Journal of Consumer Psychology, 22(2), 186-
190.
Rindell, A., & Iglesias, O. (2014). Context and time in brand image constructions.
Journal of Organizational Change Management, 27(5), 756-768
Simpson, A. (2014). The Brand Strategist's Guide to Desire: How to Give Consumers
what They Actually Want. Palgrave Macmillan.
Singh, S., & Sonnenburg, S. (2012). Brand performances in social media. Journal of
Interactive Marketing, 26(4), 189-197.
Sipilä, M & Ekström, M (2019, tulossa): BRAND MASH-UP
Brändin arvonmääritys:
SFS-ISO 10668/AC Brändin arvonmääritys. Vaatimukset brändin taloudellisen arvon
määrittämiseen Linkki jossa löytyy pdf:
https://sales.sfs.fi/fi/index/tuotteet/SFS/ISO/ID2/1/162966.html.stx

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Luodaan uusia brändikokonaisuuksia yhdessä työelämän kanssa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Essee brändeistä ja niiden rahallisesta merkityksestä tutkimuksia hyödyntäen (yksilötyö)
Bränd Mash-Upin luominen (ryhmätyö)
Henkilöbränd-mash-upin luominen (yksilötyö)

Arviointiasteikko

H-5

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävän arvosanan 1 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa laaja-alaisesti. (Tietoperusta)
- käyttää systemaattisesti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa. (Ongelmanratkaisu)
- tunnistaa ja analysoida kehittämiskohteita tietoperustaa hyödyntäen. (Kehittäminen)
- viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Arvosanan 3 tasolla opiskelija osaa:
- hankkia, käsitellä, tuottaa ja arvioida tietoa kriittisesti ja laaja-alaisesti sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä hyödyntäen. (Tietoperusta)
- käyttää perustellusti asiantuntijuusalueen käsitteitä. (Tietoperusta)
- ratkaista ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa soveltamalla ja yhdistämällä eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- luoda tavoitteellisia, perusteltuja kehittämissuunnitelmia ottaen yhteisön huomioon. (Kehittäminen)
- viestiä asiantuntevasti, selkeästi ja johdonmukaisesti sekä suullisesti että kirjallisesti. (Viestintä)

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvosanan 5 tasolla opiskelija osaa:
- luoda johdonmukaisen viitekehyksen/tietoperustan hyödyntäen sekä kotimaisia että kansainvälisiä tieteellisiä lähteitä kriittisesti analysoiden. (Tietoperusta)
- ratkaista vaativia ongelmia tutkimus-, kehittämis- ja/tai innovaatiotoiminnassa, jossa luodaan uutta tietoa ja osaamista sekä soveltaa ja yhdistää eri alojen tietoja. (Ongelmanratkaisu)
- tavoitteellisesti ja yhteisöllisesti kehittää osaamisalueen toimintaa (Kehittäminen)
- viestiä vakuuttavasti suullisesti ja kirjallisesti sekä alan että alan ulkopuoliselle yleisölle. (Viestintä)