Valtion monet urapolut (5 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BT42-3002
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
04.04.2022 - 24.04.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus
Yksikkö
Korkeakouluyksikkö D, Verkkokampus
Toimipiste
Laurea Verkkokampus
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
0 - 30
Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOY2), Yhteiset opinnot
Opettaja
- Sini Temisevä
Vastuuopettaja
Sini Temisevä
Ryhmät
-
TOY221SYTäydentävä osaaminen (amk-tutkinto), S21, Yhteiset opinnot
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa:
- osaa vertailla ja arvioida tietoa valtionhallinnon rakenteista ja toimintaperiaatteista.
- osaa hyödyntää valtionhallinnon vahvuuksia työnantajana.
- osaa tarkastella valtionhallinnon erilaisia osaamistarpeita.
- osaa suunnitella ja arvioida oman osaamistasonsa suhteessa valtionhallinnon osaamistarpeisiin.
Toteutustapa
Opintojakso alkaa virtuaalisella kick-off tilaisuudella 4.4.2022 Zoomissa 15-16. (Linkki julkaistaan myöhemmin)
Läsnäolo asiantuntijavierailuissa 5.4 & 6.4 klo 14-16 ja työpajassa 7.4. klo 14-16 , aktiivinen keskustelu keskustelualueella, itsenäinen työskentely eOppiva – verkko-oppimissisältöjen parissa, Valtiolle.fi ja Valtiolla.fi-sivustoon perehtyminen, urasuunnitelman esitys 8.4. klo 13-15 ja raportin sekä oppimistehtävän kirjoittaminen.
Ilmoittautuminen ainoastaan 3AMKin ilmoittautumisen kautta.
(Ilmoittautuminen 3AMKin ilmoittautumisaikataulujen puitteissa)
Aika ja paikka
virtuaalisella kick-off tilaisuudella 4.4.2022 Zoomissa klo 15-16.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Osoitetaan opintojakson alussa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakso alkaa virtuaalisella kick-off tilaisuudella 4.4.2022 Zoomissa 15-16. (Linkki julkaistaan myöhemmin) Läsnäolo asiantuntijavierailuissa 5.4 & 6.4 klo 14-16 ja työpajassa 7.4. klo 14-16 , aktiivinen keskustelu keskustelualueella, itsenäinen työskentely eOppiva – verkko-oppimissisältöjen parissa, Valtiolle.fi ja Valtiolla.fi-sivustoon perehtyminen, urasuunnitelman esitys 8.4. klo 13-15 ja raportin sekä oppimistehtävän kirjoittaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee löyhää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta ei osaa esittää näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija ei näe kunnolla yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi joiltain osin niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee joiltain osin perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy joiltain osin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon, mutta esittää vain joiltain osin näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee joiltain osin yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva on heikko.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä hyvin oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee hyvää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy hyvin ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja hahmottaa näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija näkee yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Kokonaiskuva hahmottuu hyvin. Opiskelija käyttää tutkimuspohjaisia lähteitä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMK/ EQF6: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Hän ilmaisee perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja osaa kuvata näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija käyttää lähteitä runsaasti.
YAMK/ EQF7: Opiskelija osallistuu tapahtuman luentoihin ja reflektoi niistä erittäin hyvin ja kriittisesti oppimispäiväkirjassa. Opiskelija käyttää reflektoinnissa apuna runsaasti erilaisia tutkimuspohjaisesti lähteitä. Opiskelija määrittelee käsitteet ja käyttää kansainvälisesti vertaisarvioitua tutkimusaineistoa. Hän ilmaisee kiitettävää perehtymistä valtionhallinnon rakenteisiin ja toimintaperiaatteisiin. Hän perehtyy kiitettävästi ministeriöön ja sen alaiseen virastoon ja kuvaa kiitettävästi näiden vaatimaa osaamistarvetta. Opiskelija visualisoi yhteyttä oman osaamistarpeen ja valtionhallinnon välillä. Opiskelija osoittaa hallitsevansa erinomaista kokonaisajattelua ja näkee yhteyden oman alan tai uransa kehityskaaressa.
Esitietovaatimukset
Ei lähtötasovaatimuksia tai edeltäviä opintoja