Service Design (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0216-3014
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
25.11.2019 - 12.01.2020
Ajoitus
07.01.2020 - 26.05.2020
Opintopistemäärä
10 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
4 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 35
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Opettaja
- Taina Lintilä
- Terhi Kärpänen
Vastuuopettaja
Terhi Kärpänen
Ryhmät
-
NTV218KATietojenkäsittelyn koulutus, monimuotototeutus, K18, Tikkurila
Osaamistavoitteet
The student is able to
- describe how value is created for the customers through service
- recognize the essence of Service Design thinking and methods
- plan, implement and evaluate a Service Design project using service design methods
- apply creative problem-solving and develop working methods individually and in teams
- foster entrepreneurship through service design
Toteutustapa
Tämä on monimuotototeutus. Pääosin lähiopetusta tiistaisin ilta-aikaan sekä maanantai-päivisin, osin opetusta myös etätyövälineiden avulla.
Aika ja paikka
Maanantai päivisin ja tiistai iltaisin Laurean Tikkurilan kampuksella.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opettajien tekemä materiaali sekä opintojakson aikana sovittava kirjallisuus.
Kalbach, J.2016. Mapping experiences. O’reilly media, Sebastopol.
Tuulaniemi, J. 2011. Palvelumuotoilu. Talentum, Helsinki.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojaksolla tehdään asiakas- sekä hankeprojekteja.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu palvelumuotoiluprojektien tuloksiin sekä teamin edistymiseen ja työskentelyyn projektin aikana. Opintojakson arvioinnissa käytetään myös itse- ja vertaisarviointia.
Hylätty (0)
Ei saavuta arviointikriteeri 1-tasoa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- käyttää johdonmukaisesti ammattikäsitteitä ja osoittaa perehtyneensä tietoperustaan
- raportoida ja viestiä ammattimaisesti
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- toimia itsenäisesti toimintaympäristö huomioiden
- ottaa vastuuta asiakkaan ja /tai yhteistyötahon kanssa toimimisesta ja heidän tarpeisiinsa vastaamisesta
Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- kuvata oman toimintansa merkitystä yhteistyön onnistumiseksi
- kuvata osaamistaan suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- arvioida kriittisesti tietoa ja perustella toimintaansa tutkitun tiedon avulla
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- esittää ratkaisuja ammatillisiin tehtäviin luovuutta hyödyntäen
- edistää ammatillista yhteistyötä sekä kehittää asiakas- tai kumppanisuhdetta
Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- edistää toiminnallaan ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- kuvata oman osaamisensa kehittymistä suhteessa opinnon osaamistavoitteisiin
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
AMMATILLINEN TIETOPERUSTA, TIEDONHAKU JA RAPORTOINTI
- analysoida hankittua tietoa ja tehdä päätelmiä sekä yhdistää teoreettisen ja kokemuksellisen tiedon toisiinsa
AMMATILLINEN TOIMINTA JA TYÖELÄMÄN KEHITTÄMINEN
- arvioida tuotetun tiedon, taidon tai idean sovellettavuutta ja vaikuttavuutta muihin yhteyksiin
- ennakoida asiakkaan ja/tai yhteistyötahojen tarpeita
Arvioidaan soveltuvilta osin: RYHMÄTYÖTAIDOT, JOHTAMINEN JA VASTUULLISUUS
- arvioida ja kehittää ryhmän yrittäjämäistä ja vastuullista työskentelyotetta
- arvioida osaamisen hyödyntämismahdollisuuksia sekä suunnitella omaa ja ryhmän kehittymistä