Tutkimus- ja kehittämismenetelmät (5 op)
Toteutuksen tunnus: R0184-SHF1811A
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
14.05.2018 - 31.05.2018
Ajoitus
28.08.2018 - 21.12.2018
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Laurea Lohja, sote
Toimipiste
Laurea Lohja
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus (SHF2), Laurea Lohja
Opettaja
- Kaarina Murtola
- Eliisa Kukkola
Vastuuopettaja
Eliisa Kukkola
Ryhmät
-
SHF217KASairaanhoitajakoulutus, monimuotototeutus, K17, Lohja
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- valita kehittämisprojektiinsa sopivat menetelmät ja perustella valintansa
- hankkia empiiristä aineistoa ja analysoida sitä
- tulkita empiirisiä tuloksia ja tehdä johtopäätöksiä niiden pohjalta
- tunnistaa tutkimus- ja kehittämistyön eettisen näkökulman
- arvioida tutkimuksen luotettavuutta ja pätevyyttä
- soveltaa tutkimusviestinnän periaatteita suullisesti ja kirjallisesti
- laatia ja tulkita tutkimus- ja kehittämisraportteja
Toteutustapa
Toteutus koostuu läsnäolovelvoitteisista lähikerroista (8kpl) sekä arvioitavasta tehtävästä.
Aika ja paikka
Aikataulut lukujärjestyksen mukaan, tehtävän ohjeet ja palautuspäivä löytyvät Optimasta
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Materiaalit ja ohjeet löytyvät Optimasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Kurssi on sidottu oman opinnäytetyön tekemiseen, opinnäytetyöt ovat osa erilaisia kehittämishankkeita, joissa on työelämäkumppani.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Lukujärjetyksessä on lähikertojen aikataulu, tehtävän palautuspäivä Optimassa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija osallistuu lähikertojen työskentelyyn tai tarvittaessa tekee aiheeseen liittyvä korvaavat tehtävät. Arvioitava tehtävä on oman opinnäytetyön menetelmäosa tai jos ei vielä aloita opinnäytetyötä erillinen tehtävä.
Sisältö ja sen jaksotus
Tutkimus- ja kehittämismenetelmät 4op
Tutkimusviestintä 1op
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Tehtävä arvioidaan T1-K5.
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty
Arvioinnissa käytetään Laurean yleisiä arviointikriteerejä.