Siirry suoraan sisältöön

Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)

Toteutuksen tunnus: A9125-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

13.05.2019 - 26.05.2019

Ajoitus

19.08.2019 - 31.12.2019

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Laurea-ammattikorkeakoulu

Toimipiste

Laurea Leppävaara

Opetuskielet

  • Suomi

Koulutus

  • Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara

Opettaja

  • Anne Turunen
  • Heidi Vähänikkilä

Vastuuopettaja

Heidi Vähänikkilä

Ryhmät

  • MLA219SA
    Palveluliiketoiminnan koulutus, verkkopainotteinen monimuotototeutus, S19, Leppävaara

Osaamistavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Toteutustapa

Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa Zoom-alustalla. Kontaktikertojen aikataulu ja sisältö julkaistaan Optima-työtilaan A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla.
Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen sekä tehtävien palautuskansiot ovat opintojakson Optima-työtilassa.

Aika ja paikka

Opintojkson ohjelma on julkaistu Optimassa, opintoihin sisältyy yksi lähiopetuskerta koululla.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan opintojakson Optima-työtilassa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.

Sisältö ja sen jaksotus

Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen

Lisätietoja opiskelijoille

Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä (Laurea vaativuustaso 1)

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Jakson laajuus 5 op /133.5 tuntia ja sen arvioitavat osat ovat:
1. Havainnointi- ja käsitetehtävä (painoarvo 70%), ryhmätehtävä, arvosana T1-K5
2. Book review (painoarvo 30%), yksilötehtävä, arvosana T1-K5
Tarkemmat kuvaukset tehtävien kuormittavuudesta ja arviointiperusteista löytyvät Optima-työtilasta.