Asiakaslähtöiset palvelut (5 op)
Toteutuksen tunnus: A9125-3002
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
13.05.2019 - 26.05.2019
Ajoitus
19.08.2019 - 31.12.2019
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Laurea-ammattikorkeakoulu
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
- Suomi
Koulutus
- Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettaja
- Anne Turunen
- Heidi Vähänikkilä
Vastuuopettaja
Heidi Vähänikkilä
Ryhmät
-
MLA219SAPalveluliiketoiminnan koulutus, verkkopainotteinen monimuotototeutus, S19, Leppävaara
Osaamistavoitteet
Opiskelija osaa
- tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
- esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
- tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
- ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan pääsääntöisesti verkossa Zoom-alustalla. Kontaktikertojen aikataulu ja sisältö julkaistaan Optima-työtilaan A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opintojaksolla osoitetaan osaamisen kehittyminen annettujen tehtävien ja projektien avulla.
Tehtävät ja opintoaineistot linkkeineen sekä tehtävien palautuskansiot ovat opintojakson Optima-työtilassa.
Aika ja paikka
Opintojkson ohjelma on julkaistu Optimassa, opintoihin sisältyy yksi lähiopetuskerta koululla.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Oppimateriaali ja kirjallisuus julkaistaan opintojakson Optima-työtilassa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Jaksolla ei ole pääsääntöisesti valinnaisia suoritustapoja.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Jaksolla tehdään ryhmissä työelämän palveluja koskeva havainnointitutkimus.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Opintojakson ohjelma on Optima-työtilassa A9125-3002 Asiakaslähtöiset palvelut.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä 133,5 tuntia
Yksi opintopiste vastaa kansainvälisen ECTS-mitoituksen mukaa 26,7 tuntia keskiverto-opiskelijan tekemää työtä. Näin ollen 5 op:n opintojaksolla opiskelijan työmäärä on noin 133,5 tuntia.
Sisältö ja sen jaksotus
Opintojakson keskeistä sisältöä on, että opiskelija osaa
•tunnistaa asiakkaiden tarpeita ja soveltaa asiakaskäyttäytymiseen liittyvää tietoa
•esitellä erilaisia palveluita ja palvelumalleja
•tunnistaa ja kuvata palveluprosesseja
•ideoida, suunnitella ja kehittää asiakaslähtöisiä palvelutuotteita ja palvelukonsepteja palvelumuotoilun menetelmiä käyttäen
Lisätietoja opiskelijoille
Arvioinnissa käytetään alkuvaiheen opiskelijan arviointkriteerejä (Laurea vaativuustaso 1)
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Jakson laajuus 5 op /133.5 tuntia ja sen arvioitavat osat ovat:
1. Havainnointi- ja käsitetehtävä (painoarvo 70%), ryhmätehtävä, arvosana T1-K5
2. Book review (painoarvo 30%), yksilötehtävä, arvosana T1-K5
Tarkemmat kuvaukset tehtävien kuormittavuudesta ja arviointiperusteista löytyvät Optima-työtilasta.