Kansainväliseen kasvuun digitaalisin työkaluin -yritysprojektit (5 op)
Toteutuksen tunnus: TP00BO38-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
09.09.2019 - 15.09.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.10.2019 - 20.12.2019
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Tikkurila
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Paikat
- 0 - 10
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
- Opettajat
- Merja Iiskola
- Arvind Sharma
- Terhi Kärpänen
- Vastuuopettaja
- Merja Iiskola
- Opintojakso
- TP00BO38
Tavoitteet
Opiskelijat toteuttavat pienimuotoisia projekteja yrityksille digitaalisten työkalujen, kansainvälisen kaupan ja esimerkiksi sosiaalisen median hyödyntämisestä markkinoinnissa.
Sisältö
Hankkeessa tuetaan Uudenmaan alueen pk-yrityksiä kansainvälistymisessä ja digitaalisten markkinointityökalujen ja –kanavien haltuunotossa. Hanke järjestää seminaareja, koulutustilaisuuksia, työpajoja sekä yrityskohtaisia kehittämisprojekteja.
Aika ja paikka
15.9.-31.12.2019
(mahdollisesti myös kevät 2020)
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
sovitaan ohjaavan lehtorin kanssa
Toteutustapa
Kehittämisprojekti pk-yritykselle ja teoreettinen tarkastelu kirjallisena raporttina.
Projektin aihe sovitaan toimeksiantajayrityksen kanssa, mutta se voi olla esimerkiksi:
Kansainvälistyminen ja/tai digitaalisten markkinointityökalujen käytön kehittäminen (mm verkkosivujen hakukoneoptimoinnin kehittäminen, sosiaalisen median hyödyntämis –suunnitelma, markkinoinnin sisällöntuotannon kehittäminen (mm blogikirjoitusten tuottaminen, videoiden/animaatioiden kehittäminen), verkkokaupan perustaminen ja/tai kehittäminen, kohdemarkkinan kilpailija-analyysi)
Arviointiasteikko
H-5
Esitietovaatimukset
Vaatii opiskelijoilta liiketoiminnan ja markkinoinnin ymmärrystä, valmiuksia digitaalisten markkinointityökalujen ja/tai kanavien hyödyntämiseen.
Lisätiedot
Osaamisvaatimus: Kansainvälisen liiketoiminnan ymmärrys ja/tai digitaalisten markkinointityökalujen ja/tai –kanavien avustava osaaminen ja halu oppia niistä lisää oman kokemuksen kautta
Muuta: Projektit toteutetaan hankkeeseen jo ilmoittautuneille pk-yrityksille tai niille, jotka ilmoittautuvat syksyn 2019 aikana. Mahdollisesti voidaan toteuttaa myös kevään 2020 aikana.