Brändin johtaminen ja kehittäminen (5 op)
Toteutuksen tunnus: R0287-3008
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
23.11.2020 - 29.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
10.02.2021 - 05.05.2021
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Toimipiste
- Laurea Verkkokampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 40
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Tavoitteet
The student is able to
- utilize different methods of marketing research in analyzing business
- measure brand development activities
- utilize information in brand development
Aika ja paikka
10.2.-25.4. verkko-opetus ja tunnit Zoomissa.
Tunnit löytyvät Pakin lukkarista, 6 erillistä Zoom kertaa.
Työtila on Canvasissa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Sisältöstrategia asiakaslähtöisyydestä tulosta. Tanni K. & Keronen k. (2017). 2017, Alma Talent
Brändi&Business. Petri Uuusitalo. 2014. Mainostajien Liitto.
Henkilöbrändi - Asiantuntijasta vaikuttajaksi. V. Tolvanen&all, 2018
Social Selling, Henkilöbrändi, verkostot ja sosiaalinen media b2b myynnissä. Laura Pääkkönen, 2017
Canvas työtilassa jaettavat artikkelit ja luennot. Vieraspuheenvuorot.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan verkkototeutuksena suomeksi, ja tunnit pidetään Zoomissa.
Orientaatio pidetään 10.2. Tuntiaikataulu löytyy Pakin kalenterista.
Opintojakson työtila on Canvas -oppimisalustalla.
Opintojaksolla tutustutaan kokonaisvaltaisesti brändin käsitteeseen ja brändin merkitykseen liiketoiminnan kehittämisessä. Opintojaksolla perehdytään brändin johtamiseen ja kehittämiseen liittyvään prosessin ja työkaluihin.
Työtilassa ja tunneilla käsitellään brändin kehittämisen tietopohjaa, opiskelijalle syntyy käsitys brändin potentiaalista liiketoiminnassa sekä hän oppii hyödyntäään brändin kehittämisessä käytettäviä keskeisiä työkaluja.
Opintojakso jakautuu neljään pääosaan:
a.tutustuminen brändin johtamisen ja kehittämisen keskeisiin käsitteisiin
b.brändiin liittyvän tutkimuksen tekeminen
c.brändin kehittämissuunnitelman laatiminen
d.oman asiantuntijan brändin kehittäminen
Opintojaksolla tehdään toimeksiannosta projekti. Kts. alempana kohdasta työelämäyhteistyö.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojaksolla tehdään toimeksiantajalle tiimeittäin brändin kehittämissuunnitelma ja bränditutkimus. Toimeksiantajana on suomalainen juomia- ja elintarvikkeita valmistava yritys, jonka tavoitteena on kehittää tuotemerkkiään tunnetummaksi ja suositummaksi. Tuotteet ovat kuluttajille saatavissa päivittäistavarakaupassa.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tunnit pidetään Zoomissa. Katso tarkempi tuntiaikataulu Pakin lukkarista.
Orientaatio10.2 ja loppuesitykset 21.4.
Tehtävien palautusaikataulu esitellään Canvasissa.
Kansainvälisyys toteutuksella
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Tämä opintojakso on 5op laajuinen.
Osa työstä tehdään henkilökohtaisesti ja osa tiimissä.
Opintojakson tehtävät on jaksotettu palautettavaksi pääosien (a.b.c.d.) mukaisesti ja tasaisesti opintojakson ajalle. Timit saavat palautetta projektista opintojakson aikana, ja kehittämisprojektia voi täten muokata läpi opintojakson.
Sisältö ja sen jaksotus
Aikataulu ja sisältö lyhyesti:
10.2.-28.2. Opintojakson käsitteet ja luennot + Quiz HENKILÖKOHTAINEN
10.2. Projektin briffaus
1.3.-30.3 Projektin tutkimusosa TIIMITYÖ
1.4--21.4. Brändisuunnitelman tekeminen ja loppuesitys toimeksiantajalle TIIMITYÖ
21.4.-25.4 Projekityön viimeistely & itsearviointi TIIMI+HENKILÖKOHTAINEN
1.3.-21.4.Oman asiantuntijabrändin suunnitelma HENKILÖKOHTAINEN
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. (Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019). ”