LY/AM Hyödynnä somemarkkinoinnin voima / Betesda-säätiö (15 op)
Toteutuksen tunnus: LY00BK28-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
29.11.2021 - 31.12.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.01.2022 - 16.05.2022
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 7 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 7 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLY2), Laurea yhteinen
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Projektin tavoitteena on panostaa somemarkkinoinnin voimaan Betesda-säätion toiminnan tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattamiseksi sekä työnhakijoiden ja omaisten yhteydenottojen lisäämiseksi. Taitavasti rakennettu somemarkkinonti auttaa myös parantamaan Betesdan asiakaspalvelua ja sitouttamaan asiakassuhteita.
Projektin tarkoituksena on tuottaa somemarkkinointisuunnitelma, tehdä vertailuanalyysi (benchmarking) ja toteuttaa somekampanja. Projektissa kirkastetaan Betesda-säätiön perusviesti, valitaan oikeat somekanavat, suunnitellaan ja toteutetaan mielenkiintoisia sisältöjä ja panostetaan laadukkaisiin valokuviin.
Projektissa pohditaan myös, millainen sisältö sopii Betesdan somekanaviin, miten usein sisältöä pitää tuottaa ja miten vuorovaikutus somekanavissa toteutuu. Säännölliset postaukset ovat myös hyvä tapa rakentaa brändiä, pysyä seuraajien mielessä sekä kasvattaa yrityksen luotettavuutta.
Lisäksi pohditaan, onko tärkeätä seuraajien määrä (jotka kaikki eivät ole kohderyhmää), vai juuri ne oikeat Betesda-säätion palveluista ja työpaikoista kiinnostuneet seuraajat, jotka ovat tuotteen ja palvelun puolestapuhujia. Keskeisiä Betesdan kohderyhmiä ovat työntekijät, opiskelijat ja omaiset.
Mitä somemarkkinointi vaatii?
Projektissa määritellään somemarkkinoinnin osalta seuraavaa:
1. Kuka tai keitä olette? (yritystarina)
2. Mitä yrityksesi tekee? (tuotteen tai palvelun perusviesti)
3. Kenelle tuote tai palvelu on tarkoitettu? (kohderyhmä)
4. Miten teillä viestitään? (viestinnän sävy ja ilme)
5. Missä teillä viestitään? (somekanavien valinta kohderyhmän mukaan)
6. Kenen vastuulla viestintä ja somemarkkinointi on?
7. Benchmarking (vertailuanalyysi)
8. Somemarkkinoinnin tavoitteet, seuranta ja mittarit
Projekti sopii opiskelijoille, jotka ovat kiinnostuneita tai tulevat työskentelemään markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, asiakaspalvelun tai myynnin parissa, suunnittelevat somekampanjoita, tekevät tuloksellista sisältömarkkinointia ja haluavat oppia sosiaalisen median hyötyjä liiketoiminnan näkökulmasta.
Betesda-kodit tarjoavat turvallista ja elämänmakuista asumista kolmella eri paikkakunnalla niin kaupunki- kuin maalaismiljöössä: Palvelukoti Hopea, Vantaa / Palvelukoti Jokela, Lohja / Palvelukoti Kotivalli, Sipoo. Betesdan asukkaat ovat ikääntyneitä, muistisairaita, vammautuneita sekä päihde- ja mielenterveyskuntoutujia. Betesda-kodit ovat toimineet Uudellamaalla jo 50 vuoden ajan. Betesda-säätiö on Laurean avainkumppani.
Projekti toteutetaan P2P-opiskelijaprojektina. Projektin briiffin eli toimeksiannon jälkeen tiimi työstää projektisuunnitelman, jonka esittelee asiakkaalle, ja kun suunnitelma on hyväksytty tehdään projektisopimus ja aloitetaan työskentely.
Projektista voi saada osaamista ja opintopisteitä myös muihin moduuleihin.
Ohjaustapaaminen on maanantaisin klo 10-11. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektin alkaessa.
Jos opiskelijapaikat tässä projektissa täyttyvät, opiskelija voi hakea jälki-ilmoittautumisessa niihin projekteihin ja opintojaksoihin, joissa on vielä tilaa.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja:
Betesda-säätiö
Toimitusjohtaja Armi Lampi
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Projektia ohjataan viikoittain maanantaisin klo 10-11.
Opiskelijana voit vertailla Lukkarikoneessa ohjausaikoja ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin. Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.
Ohjaaja lähettää projektiin hyväksytyille briiffikutsun vielä erikseen noin viikkoa ennen aloitusibriiffiä.
Lisäksi projektitiimi sopii aloitusbriiffin jälkeen oman ajankohdan projektin työstämiseksi.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä. ” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opiskelija käyttää projektiin työaikaa yhteensä n. 16 tuntia viikossa: tiimityöskentelyyn n. 8 h ja itsenäiseen työskentelyyn n. 8 h viikossa. Lisäksi viikoittainen tunnin ohjaustapaaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan AMK-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.
Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”Opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa.
Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija. ”
Opintototeutuksen laatua on arvioitu ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin tästä osoitteesta: https://laureauas-my.sharepoint.com/:b:/g/personal/ninvila_laurea_fi/Ee0mCS43jIVJkXeukZOExuIBVDaRW_FvSEEH7qwQ951rBw?e=AplXei