Asiakaslähtöinen kehittäminen: Projektiseminaarin järjestäminen (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BU32-3054
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
20.05.2024 - 25.08.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
01.08.2024 - 20.12.2024
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Hyvinkää
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 5 - 7
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLB2), Laurea Hyvinkää
- Opettajat
- Aapo Hollanti
- Vastuuopettaja
- Aapo Hollanti
- Ryhmät
-
HLB224KALiiketalouden koulutus, oikeudellinen osaaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
-
HLB224KA2Liiketalouden koulutus, projektijohtaminen, monimuotototeutus, K24, Hyvinkää
- Opintojakso
- HL00BU32
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- kehittää asiakaslähtöisiä ja kestäviä liiketoimintamalleja ja –prosesseja
- kehittää asiakaslähtöisiä tuotteita ja palveluja
- käynnistää liiketoimintaa ja perustaa yrityksen
Aika ja paikka
Katso opinnon aikataulut Lukkarikoneesta osoitteesta https://lukkarit.laurea.fi. Laurea pidättää oikeudet muutoksiin.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Projektin aihepiiriin tarvittava lähdeaineisto valitaan erikseen projektin toimeksiannon jälkeen.
Toteutustapa
Tämä projekti käsittää Hyvinkään kampuksella järjestettävän puolipäiväisen konferenssin järjestämisen. Sekä kevään intensiiviviikon tuotannon olemassa olevan käytänteen ja rakenteen mukaan. Itse intensiiviviikolle osallistuminen on valinnainen lisäsuorite.
Projektin opetuskieli on suomi. Konferenssi tullaan kuitenkin toteuttamaan englannin kielellä, joten kielitaidosta on hyötyä.
Konferessin päivämäärä on tiistai 17. joulukuuta. Konferenssin teema tarkennetaan myöhemmin.
Keskeiset projektitehtävät:
Tapahtuman ja ohjelman järjestäminen: Konferenssin rakenteen, istuntojen ja aktiviteettien suunnittelu varmistaen osallistujille sujuvan ja kiinnostavan kokemuksen.
Tapahtuman hallinta ja fasilitointi: Konferenssipäivän logistiikan ja kulun valvominen, varmistaen, että kaikki sujuu sujuvasti ja tehokkaasti.
Työpajoissa osallistuminen ja fasilitointi: Aktiivinen osallistuminen ja eri konferenssin työpajojen johtaminen, tarjoten näkemyksiä ja toimien keskustelujen vastaväittäjinä.
Lean-tiimimenetelmä: Lean-lähestymistavan käyttö konferenssin tehokkaassa järjestämisessä ja fasilitoinnissa, keskittyen ketteryyteen ja tehokkuuteen.
Odotetut tulokset:
Projektin tavoitteena on tarjota opiskelijoille käytännön kokemusta suuren akateemisen tapahtuman järjestämisestä ja hallinnasta. He saavat taitoja tapahtumasuunnittelussa, tiimityössä, brändäyksessä ja akateemisessa kirjoittamisessa. Konferenssi toimii alustana tiedon jakamiseen ja keskustelujen edistämiseen tekoälyn tulevaisuudesta koulutuksessa ja liiketoiminnan kehittämisessä.
Lähiopetus:
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Projekti toteutetaan yhteistyössä työelämän kumppanin kanssa P2P-oppimisympäristössä. Kumppani on Laurea-AMK.
Lähiopetus:
Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on pari- tai ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan henkilökohtaista palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.
Tällä toteutussuunnitelmalla kuvattu projekti toimii oppimisympäristönä vapaasti valittaville täydentävän osaamisen opinnoille. Mahdollisesta muusta projektin aikana kehitettävästä osaamisesta sovitaan projektin aikana.
Projektin ohjaus- ja työstämisajat ovat katsottavissa Lukkarikoneesta. Viestintäkäytänteistä sovitaan projektikohtaisesti.
Laurea pidättää oikeuden muutoksiin.
Opintototeutuksen laatua on arvioitu, ja raportti itsearvioinnista löytyy projektin Teams-työtilasta.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Projektin toimeksiantaja: Laurea.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Kick-off (pakollinen osallistuminen): 5.9. kellonaika tarkentuu.
Projektin kick-offiin osallistuminen on välttämätöntä, jotta kaikki toimijat saavat projektin toimeksiannon tietoonsa.
Projektia ohjataan viikoittain. Opiskelija voi vertailla työskentelyaikoja Lukkarikoneessa ja valita projektit/opinnot, jotka eivät osu päällekkäin.
Tutkintosäännön (2024) mukaisesti opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa toinen opiskelija. Projektissa ensimmäisellä kontaktikerralla tarkoitetaan projektitiimin ja ohjaajan ensimmäistä tapaamiskertaa.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tutkintosäännön (2024) mukaan opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. ... Laureassa osaamisen tunnistamista ja tunnustamista toteutetaan kahden eri menettelyn kautta: a) hyväksiluku (toisen korkeakoulun opinnoissa hankittu osaaminen) ja b) osaamisen näyttö (muulla tavoin hankittu osaaminen). Aloitteen osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Opiskelijan vastuulla on osoittaa ja todentaa osaamisensa. Lisätietoa hyväksiluvusta ja osaamisen näytöstä on opiskelijaintrassa.
Osaamisen hankkimiseksi voit arvioida myös työn opinnollistamisen mahdollisuutta. Lue lisää opinnollistamisesta opiskelijaintrasta.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opinnon työmäärä on mitoitettu siten, että opinnon tavoitteena olevan osaamisen hankkimiseksi yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26,7 tuntia opiskelijan tekemää työtä. Todellinen ajan tarve vaihtelee yksilöittäin mm. aiemman osaamisen takia.
Sisältö ja sen jaksotus
Projektin tavoitteet:
Projektikonferessin järjestäminen.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa. Opinto toteutuu P2P:n projektiopintona edellyttäen osallistumista yhteiseen projektiohjaukseen ja työskentelyyn.
Osallistumisen edellytyksenä on aina, että opetussuunnitelman mukaiset mahdolliset osaamisedeltävyydet (edeltävä opinto tai vastaava osaaminen) täyttyvät. Opiskelija vastaa itse edeltävyysehtojen huomioimisesta.