Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin perusteet / NDV224SN (10 op)

Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3061

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
25.11.2024 - 01.12.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
13.01.2025 - 15.05.2025
Toteutus on käynnissä.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
8 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
10 Liiketalous-, tietojenkäsittely- ja palvelualat
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 80
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen (NDV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Minna-Kaisa Lehtilinna
Eeva Haikonen
Tiina Turku
Vastuuopettaja
Tiina Turku
Ajoitusryhmät
Pienryhmä 1 (Koko: 45 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmä 2 (Koko: 45 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
NDV224SN
Tietojenkäsittelyn koulutus, digitaalisten palveluiden kehittäminen, päivätoteutus, S24, Tikkurila
Pienryhmät
Pienryhmä 1
Pienryhmä 2
Opintojakso
HL00BQ78

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**

*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Opintojakson Canvas-työtilassa ilmoitetun mukaisesti

Toteutustapa

Tämä on päivätoteutus: Opetus ja ohjaus on arkisin päiväaikaan.

Opinnon toteutusta tukee Canvasiin rakennettu oppimisympäristö, mutta oppimisen kannalta on tärkeää osallistua kampuksella järjestettävään lähiopetukseen ja -ohjaukseen aikataulun mukaisesti. Opinnossa on yksilö- ja ryhmätyöskentelyä. Tehtävistä annetaan palautetta opettajan toimesta sekä voidaan hyödyntää myös työelämä- ja vertaispalautteenantoa.

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja

Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineinen tehokas käyttö

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Osallistuminen XX-projektiin. Esittely opintojakson edetessä. Osallistuminen eHetket-toiminnan mukaiseen asiakaspalveluyhteistyöhön Vantaan kirjastojen kanssa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Osallistuminen seuraaviin päiviin:
23.1. Contact Formun (Messukeskus)
6.3. Sales Morning (Haaga-Helia)
22.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle
29.4. Opintojakson tehtävän esittely asiakkaalle

Näiden lisäksi tehdään tuntitehtäviä, joista saa arvosanan osallistumisaktiivisuuden perusteella.

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle opintoon osallistumisensa vahvistamiseksi. Vaihtoehtoisesti opettaja voi määrittää myös muun tavan, jolla opiskelija vahvistaa osallistumisensa toteutukselle. Näitä toimia voidaan edellyttää viikon sisällä toteutuksen alkamisesta. Edellä esitetyn mukaisesti toimintatavan soveltaminen edellyttää, että opettaja tiedottaa toteutukselle hyväksyttyjä opiskelijoita käytänteestä ja että käytänne on kerrottu opinnon toteutussuunnitelmassa. Mikäli opiskelija on estynyt perusteluista syistä osallistumaan ensimmäiseen kontaktikertaan tai aktivoitumaan opinnoissa opettajan asettamien edellytysten mukaisesti, hänen tulee olla yhteydessä vastuuopettajaan toteutukselle osallistumisesta sopimiseksi. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta tai poissaolon syytä ei voida pitää perusteltuna. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija”.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti ”Kaikilla opiskelijoilla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa opinnosta vastaava opettaja tai muu tehtävään nimetty henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja pääsääntöisesti samaa arviointiasteikkoa kuin vastaavalla opintojaksolla tai -kokonaisuudella. Opiskelijalla on oikeus hakea osaamisen tunnustamista riippumatta siitä, missä, miten ja milloin osaaminen on hankittu. Opiskelija voi hakea myös työssä hankittavan osaamisen tunnistamista osaksi tutkintoa (työn opinnollistaminen). ... Opiskelija vastaa osaamisen osoittamisesta, todistamisesta ja riittävien tietojen toimittamisesta. Osaamisen arvioivat opiskelija ja näytön vastaanottava ohjaaja yhdessä.” Katso lisätietoa opiskelijaintrasta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Yksi opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opinto on vaatimuksiltaan amk-tutkintoon johtavan koulutuksen tasoa.

Opinnon toteutustapa on arvoitu hyödyntäen opetuksen laatukriteereitä. Itsearviointi on opiskelijan nähtävillä Canvasissa.

Siirry alkuun