Markkinoinnin perusteet (10 op)
Toteutuksen tunnus: HL00BQ78-3042
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
28.11.2022 - 04.12.2022
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
23.01.2023 - 31.05.2023
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 8 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- Laurea Otaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus (HLG2), Laurea Otaniemi
- Opettajat
- Eeva Miettinen
- Tomas Illman
- Vastuuopettaja
- Eeva Miettinen
- Ryhmät
-
HLG223KALiiketalouden koulutus, digitaalinen markkinointi, monimuotototeutus, K23, Otaniemi
- Opintojakso
- HL00BQ78
Tavoitteet
Opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja vastuullisesti*
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin**
*Tarkennus "vastuullisesti" astuu voimaan 1.8.2024.
** Tavoitteen lopusta on on jätetty pois tarkenne "tiimissä". Muutos astuu voimaan 1.8.2024.
Aika ja paikka
Lähiopetuspäivät Otaniemen kampuksella ilmoitetun aikataulun mukaisesti (pakki). Lähiopetuspäiviin tulee osallistua. Oppimisympäristönä käytämme Canvas -alustaa.
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Opintojaksossa käytettävä kirjallisuus on nähtävissä opintojakson työtilassa.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan monimuoto-opetuksena Otaniemen kampuksella. Orientaatio on zoomissa, orientaatiosta ei tule tallennetta. Otaniemen kampuksella toteutettavien lähipäivien lisäksi opiskelijat ja opiskelijatiimit toimivat itsenäisesti verkossa / tapaamisin.
Opintojaksossa on kolme osa-aluetta; Myynnin ja markkinoinnin peruskäsitteet, asiakaskokemus sekä havainnointiosio. Opintojaksolla tehdään sekä tiimi- että yksilötehtäviä.
Opintojakson tavoitteiden mukaisesti opiskelija osaa
- käyttää markkinoinnin peruskäsitteistöä
- määritellä myynnin ja markkinoinnin tavoitteet ja mittarit
- soveltaa markkinoinnin kilpailukeinoja
- hankkia asiakastietoa, määritellä kohderyhmiä ja kuvata asiakkaan ostopolun
- toimia ja viestiä asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- tehdä markkinoinnin kehittämisprojektin tiimissä
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Tästä näet tapaamispäivät. Aikatauluihin saattaa tulla pieniä muutoksia.
23.01.2023 09.00 - 11.30
14.02.2023 13.00 - 16.00
14.03.2023 13.00 - 16.00
18.04.2023 13.00 - 16.00
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Osaamisen näyttö.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson 10 opintopistettä jakautuu eri painotusten mukaisesti kolmen eri teeman kesken. Tehtävät on jaksotettu tasaisesti opintojakson ajalle, ja aikataulun noudattaminen tasoittaa tehtävien kuormitusta.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty