Siirry suoraan sisältöön

Palveluprosessien kehittäminen (10 op)

Toteutuksen tunnus: ML00BJ54-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
23.11.2020 - 29.11.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
11.01.2021 - 16.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
9 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Leppävaara
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Palveluliiketoiminnan koulutus (MLA2), Laurea Leppävaara
Opettajat
Annukka Korvenranta
Anne Turunen
Vastuuopettaja
Anne Turunen
Opintojakso
ML00BJ54

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- tunnistaa esimiehen keskeiset tehtävät
- tulkita henkilöstöjohtamisen kokonaisuutta
- arvioida ja kehittää palveluprosesseja osana palveluliiketoimintaa

Aika ja paikka

Lähiopetus Leppävaarassa.
Virtuaaliosuudet Zoom ja Canvas.

Ensimmäinen tapaaminen Zoomissa, 14.01.2021 12.00 - 14.00.
Viimeinen luento Leppävaara 225-226, aika 10.05.2021 12.30 - 15.00.

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Grönroos, C. 2009. Palvelujen johtaminen ja markkinointi. Helsinki: WSOY. (saatavilla e-kirjana)
Hyppänen, R. 2013. Esimiesosaaminen. Liiketoiminnan menestystekijä. Helsinki: Edita.
Rautiainen, M. ja Siiskonen, M. 2015. Majoitustoiminta ja palveluosaaminen. Vantaa: Restamark.
Viitala, R. 2013. Henkilöstöjohtaminen: strateginen kilpailutekijä. Helsinki: Edita.

Muut Palveluprosesseihin, esimiestyöhön ja henkilöstöjohtamiseen liittyvät materiaalit.

Toteutustapa

Lähiopetus ja virtuaaliopetus (Zoom ja Canvas). Opintojaksolla on kaksi lähiopetuskertaa kampuksella, opintojakson alussa ja lopussa. Aikataulu näkyy opintojakson varauksina Pakissa. Pienet muutokset mahdollisia!

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Kurssitehtävien peilaaminen työelämään
Casetehtävä koskien todellista yritystä
Palveluprosessien, esimiestyön ja henkilöstöjohtamisen tarkastelu oman työkokemuksen kautta
Vierailijaluennot

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

270 h

Läh- ja virtuaaliopetus ja siihen valmistautuminen 50 h
Casetehtävä (tiimityö) 130 h
Yksilötyö 60 h
Oppimispäiväkirja 30 h

Sisältö ja sen jaksotus

- Esimiehen keskeiset tehtävät
- Henkilöstöjohtamisen kokonaisuus
- Palveluprosessien arviointi ja kehittäminen osana palveluliiketoimintaa
* koettu palvelun laatu
* laajennettu palvelutarjooma
* palvelujärjestelmämallia
* laajennettu palvelumaisemamalli

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Opintojakson tehtävät ja aikataulu esitellään ja tarkennetaan ensimmäisellä opetuskerralla.
Verkko-oppimisalustana käytetään Canvasia ja luentoihin Zoomia.

Siirry alkuun