Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus- ja projektiosaaminen / NTV220KA (10 op)

Toteutuksen tunnus: R0212-3020

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
18.05.2020 - 24.05.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 30.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
7 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Toimipiste
Laurea Tikkurila
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Tietojenkäsittelyn koulutus (NTV2), Laurea Tikkurila
Opettajat
Minna-Kaisa Lehtilinna
Eeva Haikonen
Tiina Turku
Vastuuopettaja
Tiina Turku
Opintojakso
R0212

Tavoitteet

Opiskelija osaa
- arvioida asiakaslähtöisen toiminnan edellytyksiä, erilaisia asiakastarpeita ja -ratkaisuja
- toimia asiakaslähtöisesti myyntitilanteissa
- toimia projekteissa ja projektiryhmän jäsenenä oma-aloitteisesti, vastuullisesti, tietoturvallisesti sekä tavoitteellisesti työvälineitä hyödyntäen
- viestiä suullisesti ja kirjallisesti alan käsitteitä käyttäen

Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus

Oppimisympäristössä nimetty materiaali.

Toteutustapa

Tämä on monimuotototeutus ryhmälle NTV220KA.

Opetusta on ilta-aikaan verkossa/kampuksella sekä päiväaikaa kampuksella.

Tavoitteena on, että opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- suunnitella tuote/palvelukonsepteja asiakaslähtöisesti
- kartoittaa asiakastarpeita ja kehittää liiketoimintaa asiakaslähtöisesti
- laatia projektisuunnitelman ja toteuttaa projektin sen perusteella. Opiskelija osaa raportoida projektin tuloksista asiakkaalle sekä kirjallisesti että suullisesti.
- käyttää erilaisia projektityöskentelyä edistäviä työkaluja

Työelämäyhteistyö ja/tai TKI

Opintojaksolla osallistutaan kehittämisprojektiin, jonka toimeksiantaja vahvistetaan opintojakson aloituksessa.

Toteutuksen tärkeät päivämäärät

Pakissa olevan aikataulun mukaisesti.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Laurean tutkintosäännön mukaisesti kaikilla opiskelijalla on oikeus osaamisensa näyttämiseen. Aloitteen hankitun osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta tekee opiskelija. Osaamisen tunnistaa ja tunnustaa moduulista tai opintojaksosta vastaava opettaja tai muu korkeakouluyksikön johtajan nimeämä henkilö. Arvioinnissa noudatetaan samaa arviointikriteeristöä ja arviointiasteikkoa kuin opintojaksolla. Katso lisätietoa Linkistä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

1 opintopiste vastaa keskimäärin 26 tuntia opiskelijan tekemää työtä.

Sisältö ja sen jaksotus

Sisältönä mm.
- asiakasymmärryksen luominen ja sen hyödyntäminen liiketoiminnassa
- monikanavainen asiakasviestintä
- erilaisten projektityöskentelyssä hyödyllisten työvälineiden tehokas käyttö

Arviointiasteikko

H-5

Lisätiedot

Tutkintosäännön 18§ mukaisesti ”opiskelijan on oltava ensimmäisellä kontaktikerralla läsnä tai ilmoitettava poissaolostaan vastuuopettajalle. Ilmoittautuminen hylätään, mikäli opiskelija ei ilmoita poissaolostaan opinnon aloituskerralta. Hänen tilalleen voidaan ottaa jonossa oleva seuraava opiskelija.(Lauran tutkintosääntö.) Virtuaalitoteutuksilla voidaan edellyttää muunlaista aktiivisuuden osoitusta paikan vahvistamiseksi viikon sisällä toteutuksen alkamisesta (Opetuksesta vastavan vararehtorin päätös 7/2019).”

Siirry alkuun