Market Entry (10 op)
Toteutuksen tunnus: R0301-TOH1811
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
-
14.05.2018 - 19.08.2018
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
-
28.08.2018 - 21.12.2018
Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 10 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Toimipiste
- Laurea Otaniemi
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Paikat
- 15 - 30
- Koulutus
- Laurea täydentävä osaaminen, amk-tutkinto (TOH2), Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Tavoitteet
The student is able to
- evaluate the impact of the changing environment on business operations
- assess preconditions for internationalisation for a company
- search for information to assess market opportunities
- establish a market entry plan
- act situation-oriented in cross-cultural sales negotiations
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan syys-marraskuun aikana Otaniemen kampukselle. Lisäksi yritysvierailuja yritysten toimitiloissa.
The lectures and company visits will take place during the weeks 36-46. The lectures will be held at Otaniemi campus
Oppimateriaali ja suositeltava kirjallisuus
Hollensen, Svend. Global Marketing, sixth edition. 2014. Seuraavat osiot:
Part I pages 3-75 (Chapters 1 & 2)
Part II pages 208-268 (Chapters 6 & 7)
Part III pages 326-397 (Chapters 9, 10,11,12)
Em. lisäksi muu luennoilla jaettava ajankohtainen materiaali.
Toteutustapa
Opintojakso toteutetaan Otaniemen kampuksella, ja se soveltuu erinomaisesti kansainvälisestä kaupasta kiinnnostuneelle opiskelijalle.Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa arvioida pk -yrityksen kansainvälistymismahdollisuuksia ja analysoida siihen vaikuttavia tekijöitä, sekä suunnitella markkinoinnillisia ratkaisuja kansainvälisille markkinoille. Opintojakso koostuu luennoista, yritysvierailuista, projektityöstä sekä tentistä.
This study unit will be implemented at Otaniemi campus, and it suits particularly well students who are interested in international business. Having completed this course students will be able to evaluate and analyse how a company can achieve global competitiveness through international operations. Consequently, students will be able to pursue a career in international business.
The study unit consists of lectures, company visits, exam and project work.
Työelämäyhteistyö ja/tai TKI
Opintojakson projektityö partneriyritykselle toteutetaan tiimeissä, ja tiimit työskentelevät lähiopetuspäivien lisäksi itsenäisesti. Tiimit (n. 5 / tiimi) ryhmäytyvät opiskeliljoiden omien toiveiden pohjalta / ohjaaja ryhmäyttää. Projektityössä kehitetään kumppaniyrityksen kansainvälistä toimintaa.
Project work for a partner company will be implemented in teams, and teams will work - in addition to sessions - independently. Teams (app. 5 / team) can be formed based on students' own wishes with whom they wish to be on a team,or the teacher can do team forming. Through project work students will gain understanding in developing international business for an SME.
Toteutuksen tärkeät päivämäärät
Päivämäärät löytyvät opintojakson materiaaleista Optimassa.
Study unit introduction material can be found in Optima.
Kansainvälisyys toteutuksella
This study unit is suitable for exchange students.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaistyömäärä, 10 OP eli n. 270 tuntia jakautuu lähiopetuskertojen, yritysvierailujen, projektityön sekä ryhmätentin kesken.
The total amount ot working hours, app. 270 hrs, consists of the sessions, company visits, project work and team exam.
Lisätiedot
Opintojakson opiskelija saa valmiuksia työskentelyyn mm. myynti-,markkinointi-ja kv -kaupan kehittämistehtävissä kansainvälisissä/kansainvälistyvissä yrityksissä. Opiskelija saa myös valmiuksia mahdollisen oman yrityksensä kansainvälistymismahdollisuuksien analysointiin.